וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

נתניהו מגיב לחשיפת מסמך הוויתורים, האיחוד האירופי מרוצה מהסכם הגרעין שעתיד להיחתם עם איראן ובן 22 נהרג בתאונה שבה החשוד נהג ללא רישיון - ובגילופין. אלה הכותרות שעשו את השבת

האיחוד האירופי: "הסכם טוב עם איראן נמצא בהישג יד"

"הסכם טוב נמצא בהישג יד" – כך אמרה אתמול שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, בפתח סבב שיחות נוסף בין נציגי איראן והמעצמות בנוגע לתכנית הגרעין האיראנית, בעיר מונטרו שבשווייץ. "אני מאמינה שלא תהיה עסקה כלל אם זו לא עסקה טובה, וזה מסר שאנחנו חייבים להעביר לכל החברים והשותפים שלנו", הוסיפה, ברמיזה לביקורת שהביע ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההסכם המתגבש בין הצדדים.

לטענתה של מוגריני, "הישורת האחרונה" של שיחות הגרעין יכללו משא ומתן מדיני, יותר מאשר דיונים טכניים. בניגוד לדבריה של מוגריני, שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, טען היום כי ההתחייבויות של איראן כלפי המעצמות אינן מספיקות. "אנחנו בעד הסכם, אולם נותרו עוד קשיים", אמר בפתח פגישת שרי החוץ של האיחוד האירופי בריגה. "נעשתה התקדמות מבחינת הנפח, הבדיקות ומשך ההתחייבויות, אך המצב עדיין לא מספק, ויש עוד עבודה לעשות".

כתב האישום שעשוי להפיל את הסנקציות נגד איראן

משרד המשפטים האמריקני צפוי להגיש כתב אישום נגד הסנאטור הדמוקרטי רוברט מננדז בגין קבלת שוחד – כך דווח אמש ברשת CNN. לדברי גורמים המעורים בפרטי החקירה, התובע הכללי של ארצות הברית אריק הולדר אישר את בקשת התביעה להגיש את האישום. עם זאת, הצהרה רשמית בעניין לא צפויה אלא בעוד כמה שבועות.

מננדז, המייצג את מדינת ניו ג'רזי, הוא ממובילי הצעת החוק הקוראת לממשל האמריקני להחריף את הסנקציות נגד איראן. על פי החשד, הנחקר במשרד המשפטים ובבולשת הפדרלית (FBI), הוא קידם אינטרסים עסקיים של תורם למפלגתו ושל חברו בתמורה למתנות. מננדז כינה את החקירה נגדו "מסע הכפשה".

נתניהו על חשיפת מסמך הוויתורים: "לא הסכמתי לגבולות 67'"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב אתמול לפרסום מסמך ההבנות הסודי שגיבש שליחו, עו"ד יצחק מולכו, עם יועץ קרוב ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ובו נכונות להקמת מדינה פלסטינית על בסיס גבולות 1967 עם חילופי שטחים. "זה גיבובי שטויות", אמר נתניהו בכנס ראשי ערים ופעילים מרכזיים של הליכוד שנערך ביהוד. "מעולם לא הסכמתי לחלק את ירושלים, מעולם לא הסכמתי לחזור לקווי 67', מעולם לא הסכמתי להכיר בזכות השיבה, מעולם לא הסכמתי לוותר על הנוכחות שלנו בבקעת הירדן, מעולם".

לדברי ראש הממשלה, "מה שהיה שם זה ניסיון להשיג טיוטה אמריקנית, שמראש אמרתי שאני אתנגד לסעיפים שם שאינם מקובלים עליי - כמו הסעיפים האלה. אז שלא יציגו לנו מצג שווא". "הנה המציאות", הוסיף נתניהו, "אף ראש ממשלה לא עמד בתוקף על ירושלים מאוחדת, על בנייה, על התיישבות ועל הבקעה. עובדה שבנינו בזמן הזה - גם בירושלים וגם ביהודה ושומרון, ושמרנו על הבקעה - מול לחצים בלתי רגילים".

יעלון: "כיבוש הרצועה היה עולה לנו 10 מיליארד שקלים בשנה"

שר הביטחון משה יעלון הגן היום על תפקוד הממשלה האחרונה והתייחס לדיווח שלפיו נתניהו חתם על "מסמך ויתורים" והכיר בהקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67'. "אנחנו כממשלה - ידנו שלוחה לשלום. אני מכיר הייטב את הפרטים ומה שפורסם עושה מניפולציה. היו שש-שבע טיוטות אמריקניות (בנושא), אבל זו המדוברת לא התקבלה, לא על ידי הפלסטינים ולא על ידנו". באירוע שבתרבות בבאר שבע האשים יעלון את יו"ר הבית היהודי , נפתלי בנט, שהגיב לנושא ואמר: "אם בנט ידע על הטיוטא כבר מזמן, איפה הוא היה עד עכשיו?".

שר הביטחון השיב גם למבקריו על מבצע "צוק איתן", בהם השרים ליברמן ובנט ואמר: "ביטחון זה נושא מורכב, וזה לא עניין לסיסמאות. מלחמה היא לא משחק ילדים. הפעלת כוח צבאי היא הדבר האחרון, וכשאין ברירה. להפעלת כוח צבאי יש מחיר. ההסתכלות כשר ביטחון היא לא רק דרך כוונת רובה. סוף מעשה במחשבה תחילה". על דברי גלנט שטען כי הוא שר ביטחון שחותר לתיקו אמר: "מלחמה זה לא משחק כדורגל". לדבריו, אם היו כובשים את עזה המלחמה הייתה נמשכת עד עכשיו והדבר היה עולה עשרה מיליארד שקלים בשנה, ורקטות היו ממשיכות להיות משוגרות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"עוקץ ההיכרויות": נעצר חשוד שהונה עשרות נשים שפגש באינטרנט

שלומי יפרח, תושב נתיבות בן 37, נלכד שלשום בחשד שהונה עשרות נשים בחודש האחרון. על פי החשד, יפרח נהג להציג את עצמו באתרי היכרויות כ"רז רעם", איש עסקים ובן למשפחה אמידה, שאביו מבעלי חברת הנדל"ן "אשטרום" וחברות ענק נוספות, ולגנוב מהן סכומים גדולים של כסף. רק לפני כחודש, יפרח שוחרר מהכלא לאחר שריצה עונש ארוך בגין הונאה.

אחת מקורבנותיו, ר', הצליחה להביא לאיתורו של החשוד בעזרת הפייסבוק, לאחר שהגיעה ל-20 נשים נוספות שנפלו קורבן למעלליו. על פי החשד, הוא גנב ממנה 9,000 אירו וביצע בה מעשים מגונים. ר' פנתה לתחנת משטרת שכונות שבדרום תל אביב, וצוות החוקרים, בפיקודו של רב-פקד שחר גאון, עצרו את יפרח. בית משפט השלום בתל אביב האריך את מעצרו בחמישה ימים, ואתמול הוא אף עומת עם ר' בחדר החקירות.

בן 22 נהרג בתאונה בנתיבי איילון; הנהג היה שיכור וללא רישיון

תושב חולון בן 22 נהרג הלילה לאחר שכלי הרכב שבו נסע התנגש במעקה בטיחות בנתיבי איילון, בסמוך למחלף וולפסון שבחולון. נוסעת נוספת שישבה לצדו מאחור נפצעה באורח קל. הנהג והנוסע שישב לידו, תאומים בני 21, נלכדו ברכב שהחל להתלקח ונפצעו באורח קל. לאחר שחילצו עצמם - נמלטו השניים מהמקום, ונתפסו לאחר זמן קצר על ידי השוטרים. ככל הנראה, הנהג היה שיכור ונהג ללא רישיון. האחים מוכרים למשטרה.

התאונה אירעה בסמוך לשעה 1:30 הלילה. הג'יפ שבו נסעו הארבעה התהפך לאחר שהתנגש במעקה הבטיחות. ההרוג, מקסים בוקטי, עף מכלי הרכב ונפצע תחילה באורח אנוש. עדים שהיו במקום חילצו את הנוסעים מהרכב הבוער ושני האחים החלו לברוח לכיוון יפו, כשהם מותירים מאחור את חבריהם הפצועים. צוותי מד"א פינו את הצעירה ואת בוקטי לבית החולים איכילוב בתל אביב, אולם שם נאלצו לקבוע את מותו של האחרון.

האחים אותרו זמן קצר לאחר מכן על ידי שוטרים בסמוך לתחנת הדלק "פז" במחלף וולפסון. הם הועברו לידי שוטרי אגף התנועה, כשנודף מהם ריח חריף של אלכוהול. האחים הועברו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים וולפסון שבחולון בליווי והשגחה משטרתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully