וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל דנינו נגד ח"כים: "כמה פופוליזם כדי להיבחר"

2.3.2015 / 11:57

המפכ"ל התייחס לכתבה, שבה הלינו חברות כנסת על הטיפול בהטרדות המיניות בקרב כחולי המדים ותקף את דברי ח"כ זנדברג שקראה לבחור מפכ"ל שאינו מהמשטרה

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

דנינו נגד חברות הכנסת: בטקס החלפת מפקדי מחוז ש"י של המשטרה תקף היום (שני) המפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו את טענותיהן של כמה חברות כנסת בכתבה לאתר דה-מרקר בדבר אוזלת היד של המשטרה בטיפול בתקיפות המיניות בקרב כחולי המדים. בין היתר אמרה בכתבה ח"כ תמר זנדברג (מרצ) כי בעקבות שרשרת המקרים שבהם היו מעורבים בכירים במשטרה, "המפכ"ל הבא לא יכול לבוא מתוך המשטרה, צריך לנקות את האורוות".

"כמה ציני אתה יכול להיות כדי להיבחר לכנסת? כמה פופוליסט אתה יכול להיות", האשים דנינו, שזכה למחיאות כפיים מהנוכחים בטקס. "כל הגופים שמטיפים למשטרה, מכל הכיוונים, מישהו הלך למראה? הבעיה היא רק במשטרה? הטרדות מיניות המציאו במשטרת ישראל?".

עוד על הטלטלה במשטרה
חוקרי מח"ש גיבשו תשתית ראייתית לאישום נגד הסמפכ"ל לשעבר
בשל פרשות המין - הוקפאו נופשונים עם לינות
דנינו צריך להיות גאה. דעה

לטענת דנינו, שאמור לסיים את תפקידו בחודש מאי, "משטרת ישראל, שלא כמו הגופים האחרים, שמה באומץ את העניין הזה (מיגור ההטרדות המיניות, ש"ב) במרכז העשייה שלה". עוד אמר: "אנחנו הולכים לטפל בזה, אנחנו הולכים לשנות את הנורמה, אנחנו נעשה משטרה נקייה יותר, נורמטיבית יותר, ערכית יותר, שתהיה דוגמה ומופת לכל המגזר הציבורי במדינת ישראל. זאת משטרת ישראל".

לדבריו, "אין אף גוף במדינת ישראל שמתייחס באפס סבלנות לתופעות האלה כמו משטרת ישראל. אין אף גוף שנקט בפעולות שמשטרת ישראל נקטה בתקופה האחרונה - ואני מדבר על כל השנים האחרונות, זה לא התחיל בחודשים האחרונים". בין היתר הוא ציין כי אחת התלונות, שנחקרה בידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), נפתחה הודות למידע שהגיע למדור להטרדות מיניות שהוקם ביוזמתו. "המדור הוא זה שדאג שתהיה חקירה, ובסופו של דבר החקירה הביאה לכתב אישום. הקצין הזה כבר לא איתנו".

המפכ"ל יוחנן דנינו וחברת הכנסת תמר זנדברג. נמרוד סונדרס
ניב אהרונסון, עיבוד תמונה
"כמה ציני אפשר להיות כדי להיבחר לכנסת?". מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו נגד ח"כ תמר זנדברג/עיבוד תמונה, נמרוד סונדרס ניב אהרונסון

דנינו חזר על עמדתו ואמר כי בישראל אחת מהמשטרות הטובות בעולם. "להגיד שהמפכ"ל הבא לא נכון ולא ראוי שיבוא מתוך המשטרה? לבטל את העבודה של אלפי קצינים, שנתנו את כל מיטב חייהם ומיטב שנותיהם לשירות מדינת ישראל? להם להגיד שהם לא יכולים, הם לא ראויים?".

לטענת דנינו, משימתו של המפכ"ל הבא להמשיך את הקו שהוא התווה – לא רק בנושא ההטרדות המיניות, אלא בכל שלל הנושאים שבהם הצליחה המשטרה להציג הצלחות. "הקו אומר להילחם בפשיעה, לדאוג לזה שיימשכו הנתונים של 2014, שהראו בין היתר כי הכי פחות בתים נפרצו במהלכה למול העשורים האחרונים, וכי הכי פחות מכוניות נגנבו במהלכה. עם ישראל שמע את זה? לא. הוא שמע את כל הסיפורים הצהובים. היו לנו השנה 6,000 נפגעים פחות באירועים למשל, זה מה שהמפכ"ל הבא צריך להמשיך לעשות. זה מה שצריך לעשות לטובת אזרחי מדינת ישראל - להפסיק לבלבל את השכל, ולעשות את מה שאנחנו עושים הכי טוב: לשרת את עם ישראל באמונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully