וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגל הירוק נמשך: וושינגטון הבירה אישרה עישון מריחואנה

27.2.2015 / 2:29

אחרי אלסקה, קולורדו ומדינת וושינגטון, גם בבירת ארה"ב מותר להחזיק כמויות קטנות של הסם. זאת, על אף התנגדות הקונגרס הרפובליקני, שאחראי על הפיקוח על הבירה. לדברי ראש העיר, היוזמה אושרה לפני האיסור של הקונגרס

מריחואנה רפואית במדינת אורגון, ארצות הברית. רויטרס
ההחלטה אושרה ברוב של 65% מצביעים עוד בחודש נובמבר. מריחואנה רפואית במדינת אורגון/רויטרס

הגל נמשך: אחזקת כמויות קטנות של מריחואנה הפכה אתמול (חמישי) לחוקית בוושינגטון הבירה על אף המחלוקת בין הרשויות המקומיות בבירת ארצות לבין הקונגרס סביב חוקיות ההחלטה. בכך מצטרפת וושינגטון הבירה למדינת וושינגטון, לקולורדו ולאלסקה, שאף הן הפכו את השימוש בסם לצורכי פנאי לחוקי. זאת, חרף העובדה שהדבר נותר לא חוקי במסגרת החוק הפדרלי.

יוזמה 71, שהפכה את המריחואנה לחוקית ואושרה על ידי 65% מקולות הבוחרים במחוז קולומביה עוד בחודש נובמבר, נכנסה לתוקף הבוקר. עם זאת, מכירת הסם עדיין נותרה לא חוקית. ראש העיר מוריאל בווזר וגורמים נוספים בעירייה הבטיחו להמשיך עם הלגליזציה של הסם למרות האזהרות מצד הרפובליקנים בוועדת הפיקוח של בית הנבחרים שלפיהן הצעד הוא לא חוקי.

עוד בנושא
קולורדו הכניסה 2 מיליון דולר ממסים על מריחואנה
הג'וינט לבש חג: מהיום בקולורדו - מריחואנה חוקית
"בשביל השחורים": המריחואנה בוושינגטון חוקית

ראשי הוועידה הרפובליקנים שלחו מכתב לראש העיר שבו טענו כי החלטה מחודש דצמבר האחרון אוסרת על מחוז קולומביה להשתמש בתקציב כלשהי כדי להפוך את המריחואנה לחוקית או כדי להקל על העונשים המוטלים על מי שמשתמש בסם. הקונגרס אחראי על הפיקוח על מחוז קולומביה, שם נמצאת הבירה. לטענת בווזר, יוזמה 71 נכנסה לתוקף עוד לפני החלטת הקונגרס.

במסגרת החוק, אדם בוגר יוכל להחזיק עד 56 גרם של מריחואנה ולגדל שישה שתילים, שלושה מהם בוגרים. המכירה, כאמור, לא חוקית, אך העברה של עד 26 גרם מותרת. כמו כן, העישון בפומבי עדיין אסור. עוד לפני החוק החדש, הענישה במחוז קולומביה על אחזקת מריחואנה הייתה מהמקלות בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully