וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'וינט לבש חג: מהיום בקולורדו - מריחואנה חוקית

1.1.2014 / 17:11

שנת 2014 נפתחה בשמחה כפולה וסחרחרה: בשעה 8:00 נכנס לתוקף החוק המאפשר לאזרחי המדינה לרכוש את הסם בחנויות. פעילי הלגליזציה צופים גידול נאה בהכנסות המדינה ממסים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

אפופי עשן מבאנגים מבעבעים, מעשני המריחואנה בקולורדו חגגו הבוקר (רביעי) את השנה החדשה, שעבורם מסמלת שינוי גדול במיוחד: כניסתו לתוקף של החוק הראשון מסוגו בארצות הברית, המאפשר מכירת מריחואנה לכל דורש.

המכירה בחנויות נקבעה רק לשעה 8:00 (17:00 שעון ישראל), אך המעשנים הציתו את הסיגריות כבר לפנות בוקר. "בכנות, לא חשבתי שאחיה לראות את היום הזה", אמרה בראש סחרחר ארין רום, תושבת דנבר, שחלקה ג'וינטים עם משתתפי מסיבה בסגנון שנות ה-20 במרכז העיר.

בצד השני של העיר, הוצבו דוכני קפה וחולקו כריכים למעשנים שנמנמו על המדרכה, בהמתנה לפתיחת החנויות. "יום רביעי הירוק", כפי שהוא מכונה בקולורדו, היה סלחני יחסית מבחינת מזג האוויר, והמעלות טיפסו מעל האפס. כך, זכו המעשנים להיפטר לכמה רגעים מהמעילים העבים ומהסוודרים שעטפו אותם, ויכלו לרקוד בחופשיות בזמן שהחליפו ג'וינט בבאנג, או סתם נשפו בחצוצרות לאות שמחה.

חנות למכירה חוקית של המריחואנה. דנבר, קולורדו, 1 בינואר 2014. AP
מעבדה לגידול מריחואנה בדנבר, השבוע/AP

פעילים למען לגליזציה של סמים מקווים שהחוק בקולורדו יתברר כחלופה יעילה יותר מאשר המלחמה היקרה בסמים. לטענתם, המסים שהמדינה תגבה מבעלי הזיכיונות יניבו הכנסות גבוהות, לעומת בזבוז הכספים שבכליאה מיותרת של עברייני קלים, אשר הורשעו בשימוש בסמים לא-מסוכנים. מתנגדי החקיקה מזהירים שהתעשייה החוקית תגרום לסמים להיות נגישים יותר לבני נוער, למרות שהחנויות בקולורדו לא יורשו למכור ללקוחות מתחת לגיל 21.

ההכנות למכירת הסם החלו לפני שנה, אחרי שקולורדו אישרה את הלגליזציה במשאל עם ביום הבחירות לנשיאות. חוק דומה אושר גם במדינת וושינגטון, והמכירה שם צפויה להתחיל באמצע 2014.

חנות למכירה חוקית של המריחואנה. דנבר, קולורדו, 1 בינואר 2014. AP
פרחים בכל הטעמים. חנות למכירת מריחואנה בדנבר, אתמול/AP

המחוקקים בקולורדו אישרו את החוק בכפוף להקמת מנגנון מיוחד לפיקוח על בעלי הזיכיון, במטרה להרחיק את המריחואנה מהשוק השחור. כדי לקבל את הסכמת משרד המשפטים בוושינגטון לחוק יוצא דופן שכזה, נתנה קולורדו דגש מיוחד לאופן שבו מסומנים הסמים ולאופן גידולם ואריזתם, והעבירה תקנות מחמירות לפיקוח על מריחואנה המוכנסת למוצרי מזון - מעוגיות ועד שייקים.

"אנחנו מבינים שקולורדו נבחנת כעת במיקרוסקופ", אמר ג'ק פינלו, היועץ המשפטי של המושל ג'ון היקנלופר, והעומד בראש כוח המשימה לפיקוח על חוק המריחואנה החדש. מייסון טברט, דובר "פרויקט חוק המריחואנה", הוסיף: "מבוגרים קונים מריחואנה במדינה הזאת כבר שנים. ההבדל היחיד הוא שכעת, בקולורדו, הם יוכלו לקנות אותה מעסק חוקי, ולא לעשות זאת במחתרת".

לקריאה נוספת
שרת הבריאות גרמן בטור מיוחד: לגליזציה? אני לא הכתובת
אחרי קולורדו ואורוגוואי: האם תקופת היובש של מסתיימת?
השריף המהולל של קולורדו מכר סמים תמורת מין עם גבר

מה דעתכם? צריך חוק כזה גם בישראל? ספרו לנו בטוקבקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully