וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולורדו הכניסה 2 מיליון דולר ממסים על מריחואנה

11.3.2014 / 10:37

החנויות החוקיות למכירת הסם הרוויחו בחודש הראשון להפעלתן כ-14 מיליון דולר, והמסים יושקעו בחינוך ובתשתיות. בהמשך השנה תחל מכירה חוקית של מריחואנה במדינת וושינגטון

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

קולורדו הכניסה לקופתה יותר משני מיליון דולרים ממסים, שנגבו על מכירת מריחואנה חוקית בחודש הראשון מאז אושר השימוש בסם. החנויות למכירת מריחואנה, הנמצאות בפיקוח המדינה, הרוויחו בחודש ינואר 2014 כ-14 מיליון דולרים – כך נמסר ממשרד האוצר במדינה.

על פי החוק בקולורדו, ארבעים מיליון הדולרים הראשונים שיצטברו מהמיסוי על מכירת הסם, יושקעו בבניית בתי ספר ובחיזוק תשתיות במדינה. "אנחנו מצפים לראות דפוסי מכירה ברורים עד חודש אפריל, ואנחנו מתכננים להשתמש במידע הזה בשביל תחזיות עתידיות", אמרה ברברה פול, מנהלת מחלקת הרווחים במשרד.

עוד חדשות בעולם
הרג השופט הירדני: עוינות הרחוב תגבר על האינטרס הביטחוני?
ישראלים לא הורשו להיכנס לתוניסיה במהלך הפלגה
המטוס המלזי: 'איראני רכש את הכרטיסים לנוסעים בדרכונים המזויפים'

חנות למכירה חוקית של המריחואנה. דנבר, קולורדו, 1 בינואר 2014. AP
חנויות למכירת מריחואנה בקולורדו/AP

מושל קולורדו, ג'ון היקנלופר, שהתנגד במקור להפיכת הסם לחוקי, אמר למחוקקים בבירה דנבר כי הוא מעוניין לראות שרווחי המדינה ממכירת המריחואנה - הן לצרכים אישיים והן לצרכים רפואיים - יועברו לתכניות טיפול במכורים לסם ולהסברה, שתפעל למניעת השימוש בקרב צעירים.

ביום הבחירות ב-6 בנובמבר 2012, אישרו במשאל עם וושינגטון וקולורדו את השימוש האישי במריחואנה, והחזקת כמות קטנה של הסם על ידי אנשים בני 21 ומעלה. זאת, למרות שהסם עדיין מוגדר לא חוקי תחת החוק הפדרלי בארצות הברית. קולורדו פתחה את החנויות למכירת מריחואנה ב-1 בינואר השנה, ומדינת וושינגטון מתכננת לעשות כך בהמשך השנה. לפי שעה, משרד התובע הכללי של ארה"ב אינו אוכף בפועל את האיסור על אחזקת מריחואנה בכמות קטנה בקרב אזרחי קולורדו, אך טרם גיבש מדיניות ברורה בעניין.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נושא: מושל קולורדו, ג'ון היקנלופר, מרץ 2014. GettyImages
מעוניין שרווחי המדינה ממכירת המריחואנה יועברו לתכניות טיפול במכורים לסם. המושל, ג'ון היקנלופר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully