וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד 13 חודשי מאסר לעובדי בית חולים בחיפה שתקפו מטופלת

26.2.2015 / 13:52

ארבעה מעובדי כוח העזר במחלקה לפגועי ראש בבית החולים "אלישע" שהורשעו בתקיפת חסר ישע נידונו למאסר. תחילה הם הואשמו בהתעללות אך בהמשך הסעיף שונה. הם יידרשו לשלם קנס של 56 אלף שקל כל אחד

צילום: צילומי אבטחה, טל אנגלנדר; עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד התקיפה במצלמה נסתרת)

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (חמישי) עונשי מאסר של חצי שנה עד 13 חודשים על ארבעת עובדי כוח העזר בבית החולים הפרטי" אלישע" בחיפה שהורשעו בתקיפת מטופלת שהייתה במצב "צמח". כמו כן, כל אחד מהעובדים שהורשעו גם יידרש לשלם קנס של 56 אלף שקלים.

אחד מהנאשמים, מבוגר כבן 60, נשלח לממונה על עבודות שירות, שיקבע אם הוא כשיר לרצות מאסר בפועל. במידה ולא יימצא כשיר לשאת מאסר בפועל, עונשו יומר בעבודות שירות.

הפרשה התפוצצה באוקטובר 2013, כשמטופלת הייתה בת 23, ארבע שנים אחרי שאושפזה במחלקת פגועי הראש בבית החולים, אז הגישה משפחתה תלונה למשטרה על התעללות בצעירה, ואף הציגה להם תיעוד של המעשים ממצלמה נסתרת שהתקינה בסמוך למיטת חולייה בבית החולים. בין היתר, נראו ארבעת העובדים מושכים בשערה של המטופלת ומכים אותה בעודה מרותקת למיטתה.

עוד על התקיפה ב"אלישע":
ההתעללות במטופלת: מנהל בית החולים ביקש סליחה
ההתעללות בחסרת ישע בחיפה: מנהל המחלקה נעצר
תיעוד קשה: התעללות בחולה משותקת בבית חולים בחיפה

כתב אישום יוגש היום בפרשת ההתעללות  בבי"ח אלישע, אוקטובר 2013. ערן גילווארג
העובדים בהגשת כתב האישום/ערן גילווארג

בני משפחתה סיפרו בשעתו כי החליטו להציב במקום מצלמה נסתרת אחרי ששמעו ממשפחות של חולים אחרים המאושפזים בבית החולים שחלק מהמטפלים מכים את בתם מכות נמרצות. רק אחרי שנחשפו לצילומים שתיעדה המצלמה הנסתרת ניגשו בני המשפחה המזועזעים לתחנת המשטרה והגישו תלונה.

זמן קצר אחרי פתיחת החקירה כבר הגישה פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום נגד חמישה עובדים מכוח העזר במחלקה לפגועי ראש בגין התעללות בחסרת ישע. בהמשך הגישה הפרקליטות כתב אישום מתוקן ובו יוחסה לארבעה מהעובדים תקיפת חסרת ישע. למרות התיקון שערכה בכתב האישום ושינוי סעיפי האישום מהתעללות לתקיפה, הפרקליטות לא חזרה בה מבקשתה לגזור על הנאשמים שנתיים עד ארבע שנות מאסר, זאת בשל חומרת המעשים שבוצעו דווקא בידי הגורמים שתפקידם לדאוג לצורכיהם של חסרי הישע.

לפניות לכתבת: adihashmonai@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully