וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתעללות בחסרת ישע בחיפה: מנהל המחלקה נעצר

קובי מנדל

14.10.2013 / 19:32

בסוף השבוע האחרון, נעצרו ארבעה מטפלים מבית החולים אלישע בחשד שהתעללו לאורך חודשים ארוכים בבת 23 המאושפזת במצב צמח. מאז נעצר מטפל נוסף. המעשים תועדו במצלמה נסתרת

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד

גל המעצרים נמשך: לאחר שנעצרו במהלך השבוע האחרון חמישה מטפלים מבית החולים אלישע בחשד שהתעללו בצעירה חסרת ישע הנמצאת במצב צמח, נעצר היום (שני) גם מנהל מחלקת פגועי ראש בבית החולים בחשד שידע על מעשי ההתעללות, אך נמנע מלדווח עליהם לגורמים הרלוונטיים. מנהל המחלקה, תושב קרית ים בן 67, נחקר בתחנת המשטרה, כאשר מוקדם יותר היום, בית משפט השלום בחיפה האריך את מעצרם של חמשת החשודים הנוספים עד ליום חמישי הקרוב.

הארכת מעצרם של מטפלים החשודים בהכאת חולה משותקת בבית חולים בחיפה. 11 באוקטובר 2013. אדריאן הרבשטיין
ההתעללות נמשכה כחצי שנה. אחד החשודים בבית המשפט/אדריאן הרבשטיין

אתמול, לאחר מעצר של מטפל נוסף, חמישי במספר, החשוד בהתעללות בצעירה בת ה-23, אמר לוואלה! חדשות סגן ניצב אלי מגן, ראש משרד החקירות והמודיעין בתחנת חיפה: "החקירה כל הזמן מסתעפת ומאז פרסום ההתעללות בצעירה אנו מקבלים עוד עדויות ועד כה יש לנו שתי משפחות שהתלוננו וצפויים מעצרים נוספים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"בן אנוש אינו יכול לדמיין שניתן לתקוף כך חסר ישע"

פרשת ההתעללות לכאורה נחשפה ביום שישי האחרון, כאשר ארבעה מטפלים מבית החולים אלישע בחיפה נעצרו בחשד שהתעללו במשך כחצי שנה בצעירה המאושפזת בבית החולים, וייתכן גם בחולים נוספים. באמצעות מצלמה נסתרת שהתקינה משפחתה של הצעירה בבית החולים, תועדו המעשים הקשים המיוחסים לחשודים, כשהם נראים מכים ומתעללים בבת ה-23 חסרת הישע המרותקת למיטתה.

לדברי בני משפחתה של הצעירה, הם שמעו ממשפחות של חולים אחרים המאושפזים בבית החולים על כך שחלק מהמטפלים מכים את בתם מכות נמרצות. בעקבות זאת הם פנו למשטרה והעבירו לידיה ראיות לכאורה להתעללות. בתיעוד נראה אחד המטפלים הולם במכת אגרוף בפניה, כשאחר מושך בשערותיה כדי להזיזה עד אשר נגרמה לה קרחת בשיער. בתשובה לפנייה שנעשתה לבית החולים, נאמר למשפחה שזה "בגלל התרופות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משך בשערותיה וגרם לה לקרחות. מתוך תיעוד המצלמה הנסתרת שהוצבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אמה של הצעירה הציגה בפנינו ראיות לכאורה הפורשות בפנינו תמונת מצב של התעללות קשה, מזעזעת וברוטלית בבתה, עד כי בן אנוש אינו יכול לדמיין שניתן לתקוף כך חסר ישע ללא יכולת להגיב וללא יכולת להגן על עצמו", אמר סגן ניצב מגן. "נמשיך לחקור את הפרשה כדי להבין מה קורה בתוך בית החולים", הוסיף.

עורך הדין דורון ניב, המייצג את משפחת הצעירה, הסביר כי בגיל 17 וחצי היא לקתה בזאבת ופונתה לבית החולים. לטענתו, חלה הידרדרות בנשימתה ובשל רשלנות רפואית היא לא טופלה עד שלקתה בדום לב, וכיום מתבררת תביעה נגד בית החולים בבית המשפט המחוזי בתל אביב בסכום של כמה מיליוני שקלים. "המשפחה הרגישה שמזה כמה חודשים הטיפול בה לא תקין ואף התלוננו על כך, הגיעו עד למנהל בית החולים ולא נענו", אמר ניב.

עוד בנושא:
תיעוד קשה: התעללות בחולה משותקת בבית חולים בחיפה
חשד: מטפלים הכו מטופלת בתרדמת במשך חצי שנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully