וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתעללות במטופלת: מנהל בית החולים ביקש סליחה

קובי מנדל

17.10.2013 / 17:52

הנהלת בית החולים אלישע כינסה מסיבת עיתונאים בעקבות חשיפת פרשת ההתעללות, ובמהלכה הבטיח ד"ר חיים טולדנו לעשות הכל כדי שהמקרה לא יישנה. קרובי המטופלים: "העוול נעשה"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: מיכאל ברגמן

בית משפט השלום בחיפה האריך היום (חמישי) בחמישה ימים נוספים את מעצרם של חמשת המטפלים מבית החולים אלישע בחיפה, החשודים בהתעללות בחולה חסרת ישע בת 23. במקביל, מנהל מחלקת פגועי ראש בבית החולים ויקטור ימפולסקי, שוחרר למעצר בית. אולם, את מירב תשומת הלב ריכזה דווקא מסיבת העיתונאים שכינסה הנהלת בית החולים בעקבות פרשת ההתעללות.

בני המשפחות של המטופלים באלישע במסיבת עיתונאים של ביה"ח. שלומי גבאי
מסיבת העיתונאים של ממלא מקום מנהל בית החולים אלישע/שלומי גבאי

במהלך האירוע שהתקיים בקיסריה, אליו הוזמנו בני המשפחות שקרוביהם מאושפזים במחלקה האמורה, נשא דברים ממלא מקום מנהל בית החולים, ד"ר חיים טולדנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הרוחות התלהטו כשאחד הנוכחים – לארי אימברמן, שבתו מאושפזת זה 12 שנים במקום, פנה בשאלה לד"ר טולדנו מדוע המוסד לא מצא לנכון להתנצל. בתגובה לכך ניגש אליו ד"ר טולדנו ואמר: "תרשה לי ללחוץ לך את היד ולהתנצל מכל הלב". אימברמן אמנם קיבל את בקשת המחילה אולם השיב לו: "אתה יודע מה הכי קשה? שבשבוע האחרון אתה הראשון שאומר לנו את זה".

מאיה, בתו של אימברמן ואחותה של הצעירה המאושפזת אמרה לוואלה! חדשות כי נוכח המקרה היא מתקשה להביע אמון בצוות הרפואי בבית החולים. היא הציעה לפתח מנגנוני בקרה, שייסעו למנוע הישנות התופעה. "אני מאמינה שההנהלה הנוכחית אכן מתנצלת מכל הלב, אבל זה לא מתקן את העוול שנעשה. התנהגות כפי שראינו היא לא אנושית ולא הומנית, וצריך להבטיח שדבר כזה לא ייקרה שוב", אמרה.

ד"ר טולדנו לא סיפק לנוכחים מידע חדש אודות הפרשה, שכן האירוע נחקר במשטרה – אולם הוא הצהיר שבכוונת בית החולים לגייס כוח אדם חדש ולתקן את ההתנהלות בעקבות הכשל. "נעשה הכל כדי שלא יהיה מצב שמישהו מהמטופלים ייפגע, ונעשה הכול שזה לא יקרה". לדבריו, הוא מקווה שהמשטרה תטפל בכל התלונות ושמי שיצא אשם - ייענש. "כל הסיפור הוא טרגדיה וסבל קשה".

לקריאה נוספת:
ההתעללות בחוסה בחיפה: מנהל בית החולים נעצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully