וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתעללות בחוסה בחיפה: מנהל בית החולים נעצר

קובי מנדל

15.10.2013 / 11:29

בנוסף למנהל, עצרה המשטרה גם את המנהלת האדמיניסטרטיבית ואת סגן מנהל מחלקת פגועי הראש. עד כה נעצרו תשעה עובדים מהמוסד הרפואי, שם הוכתה לכאורה צעירה בת 23 במצב צמח

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד

פרשת ההתעללות בחוסה המשותקת ממשיכה להסתעף: המשטרה עצרה הבוקר (שלישי) את מנהל בית החולים אלישע בחיפה, שם הייתה על פי החשד ההתעללות בצעירה חסרת ישע בת ה-23, הנמצאת במצב צמח זה כמה שנים. בנוסף לו נעצרו גם המנהלת האדמיניסטרטיבית וסגן מנהל מחלקת פגועי הראש. השלושה נלקחו לחקירה בתחנת חיפה, בחשד לאי-דיווח על המעשים. בסך הכול נעצרו מאז יום חמישי תשעה עובדי המוסד הרפואי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתמול נעצר מנהל מחלקת פגועי הראש. התיעוד מהמצלמה הנסתרת שהתקינה משפחת הצעירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול נעצר מנהל מחלקת פגועי הראש בבית החולים, בחשד שהיה מודע למעשי ההתעללות ונמנע מלדווח עליהם לרשויות. האיש, תושב קריית ים בן 67, נלקח לתחנת המשטרה ונחקר שם. כמה שעות קודם לכן האריך בית משפט השלום בחיפה את מעצרם של חמישה חשודים שנעצרו בימים האחרונים, עד ליום חמישי הקרוב.

ראש משרד החקירות והמודיעין בתחנת חיפה, סגן-ניצב אלי מגן, אמר בתחילת השבוע כי החקירה כל הזמן מסתעפת. "מאז פרסום ההתעללות בצעירה אנו מקבלים עוד עדויות. עד כה יש לנו שתי משפחות שהתלוננו וצפויים מעצרים נוספים", אמר.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הארכת מעצר של מטפל החשוד בהכאת חולה משותקת בבית חולים בחיפה. 11 באוקטובר 2013. אדריאן הרבשטיין
על פי החשד, ההתעללות נמשכה כחצי שנה. אחד החשודים בדיון בהארכת מעצרו, ביום שישי/אדריאן הרבשטיין

פרשת ההתעללות לכאורה נחשפה ביום שישי האחרון, כאשר ארבעה מטפלים מהמוסד הסיעודי הצפוני נעצרו בחשד שהתעללו במשך כחצי שנה בצעירה המאושפזת בבית החולים, וייתכן כי גם בחולים נוספים. באמצעות מצלמה נסתרת שהתקינה משפחתה של הצעירה בבית החולים, תועדו המעשים הקשים המיוחסים לחלק מהחשודים. בתיעוד הם נראים מכים את חסרת הישע המרותקת למיטתה ומושכים בשיערה.

לדברי בני משפחתה של הצעירה, הם שמעו ממשפחות של חולים נוספים השוהים בבית החולים על כך שחלק מהמטפלים מכים את בתם מכות נמרצות. בעקבות זאת פנו למשטרה והעבירו לידיה את התיעוד שהיה בידיהם. "אמה של הצעירה הציגה בפנינו ראיות לכאורה הפורשות תמונת מצב של התעללות קשה, מזעזעת וברוטלית בבתה, עד כי בן אנוש אינו יכול לדמיין שניתן לתקוף כך חסר ישע ללא יכולת להגיב וללא יכולת להגן על עצמו", אמר סנ"צ מגן. "נמשיך לחקור את הפרשה כדי להבין מה קורה בתוך בית החולים", הוסיף.

ממשרד יחסי הציבור המייצג את הנהלת בית החולים נמסר בתגובה לפרשה: "הנהלת בית החולים 'אלישע', רופאיו ועובדיו מזועזעים מהתמונות ומהפרטים הנוגעים להתעללות לכאורה בחולה חסרת ישע. בית החולים עומד באופן מלא לצד המשפחות, מבין את כאבן ודאגתן, שיתף ומשתף פעולה באופן מלא עם משטרת ישראל ועם משרד הבריאות כדי להביא לחשיפת מלוא האמת. רופאי בית החולים ועובדיו מבקשים שלא לכרוך את כלל הצוות המסור והמקצועי עם מקרה חריג אשר גרם זעזוע לכל מי שבית החולים ומטופליו יקר ללבו, ואינו משקף את רוח בית החולים. אנו עושים כל מאמץ להחזיר את העבודה בבית החולים לשגרה, ובימים האחרונים אנו פועלים על מנת לגייס צוות אחיות חדש למחלקה שישתלב בהדרגה, תחת פיקוח רפואי, כדי לגבות את חוסרי כוח האדם שנוצרו".

עוד על הפרשה:
חשד: מטפלים הכו מטופלת בתרדמת במשך חצי שנה
תיעוד קשה: התעללות בחולה משותקת בבית חולים בחיפה
ההתעללות בחסרת ישע בחיפה: מנהל המחלקה נעצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully