וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לעמדת פריז: מחוקקים צרפתים נפגשו עם אסד בדמשק

"אנחנו לא מאמינים שניתן להילחם ב'מדינה האיסלאמית' בלי סוריה", הסביר חבר המשלחת הצרפתית. במשרד החוץ הבהירו כי מדובר ב"יוזמה אישית בלבד", אולם הפגישה השנויה במחלוקת עשויה לסמן פרק חדש ביחסה של אירופה לדמשק

מחוקקים צרפתים נפגשו עם נשיא סוריה בשאר אסד, דמשק, פברואר 2015. רויטרס
"הפגישה עברה טוב מאוד". המחוקקים עם הנשיא אסד, היום/רויטרס

ארבעה מחוקקים צרפתים נפגשו היום (שלישי) עם נשיא סוריה, בשאר אסד, בדמשק, במהלך "ביקור אישי" במדינה. מדובר בפגישה הראשונה בין נציגים מפריז לנשיא הסורי, מאז הכריזה צרפת בשנת 2012 על קטיעת הקשרים הדיפלומטיים על דמשק ועל סגירת השגרירות, בטענה כי ההנהגה הסורית "איבדה כל לגיטימיות". ממשלות בריטניה, איטליה, גרמניה וספרד הצטרפו בצעד דומה באותה העת.

"נפגשנו עם בשאר אסד במשך שעה תמימה", סיפר לרשת BFMTV ז'אק מיאר, מחוקק ממפלגת המרכז-ימין UMP. לדבריו, "הפגישה עברה טוב מאוד". עם זאת, הוא סירב למסור פרטים בנוגע לתוכן השיחה. "נדווח למי שצריך", הבהיר. לטענתו, מטרת הביקור היא "לראות מה קורה, להקשיב, לשמוע".

עוד בוואלה חדשות:
איחרו את הרכבת: הנערות הבריטיות כבר בדרך לדאעש
בעקבות הסרטון של דאעש: אלפי מצרים נמלטים מלוב
נשיא צרפת: "האנטישמיות היא כמו צרעת, שתמיד חוזרת"

נשיא צרפת פרנסואה הולנד בשגרירות דנמרק בפריז – 15 בפברואר 2015. רויטרס
"הולך עיוור" אחרי ארצות הברית. פרנסואה הולנד/רויטרס

סוכנות הידיעות הממלכתית בסוריה דיווחה כי הפגישה התמקדה ב"אתגרים שבפניהם עומדים העולם הערבי ואירופה, בעיקר ביחס לטרור". על פי הדיווח, אסד טען במהלך הפגישה כי סוריה "שיתוף פעולה בין מדינות תמיד מעודד. זו הדרך היעילה ביותר לבלום את התרחבות הטרוריזם, ולמגר אותו".

חבילת סלולר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
"המטרה היא להבין את משטר אסד טוב יותר"

לטענתו של מיאר, מדינות מסוימות באזור שנחשבות בעלות בריתה של צרפת "לא ממלאות את תפקידן" במאבק נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). לטענתו, "המטרה היא להבין את משטר אסד טוב יותר, כי אנחנו לא מאמינים שניתן להילחם ב'מדינה האיסלאמית' בלי סוריה".

הביקור החריג לא אושר על ידי ועדת החוץ של הפרלמנט בצרפת, ומשרד החוץ משך את תמיכתו מהמשלחת. דובר הממשלה, סטפן לה פול, הדגיש כי מדובר ב"יוזמה אישית", ולא ב"יוזמה רשמית של צרפת". ממשרד החוץ נמסר כי "כפי שהבהיר (שר החוץ) לורן פביוס, חברי הפרלמנט המעורבים לא נושאים שום מסר רשמי".

עם זאת, קולות הולכים וגוברים נשמעים לאחרונה באירופה, בקריאה לשינוי המדיניות כלפי סוריה נוכח המאבק בדאעש. מיאר האשים בעבר את הרשויות בפריז בכך שהן הולכות עיוורות אחר הממשל האמריקני. לאחר שיתבררו תוצאות הפגישה השנויה במחלוקת, קולות אלה עשויים לגבור בצרפת וביבשת כולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully