וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צרפת: "האנטישמיות היא כמו צרעת, שתמיד חוזרת"

בנאום שנשא בכינוס של מועצת הקהילות היהודיות בצרפת, קרא פרנסואה הולנד: "היהודים בבית בצרפת - האנטישמים הם אלה שאין להם מקום ברופבליקה". הנשיא הכריז על תכנית פעולה לאיסוף מודיעין, במסגרת המאבק בטרור

נשיא צרפת פרנסואה הולנד בביקור בבית קברות יהודי במזרח צרפת. פברואר 2015. רויטרס
הולנד בביקור בבית קברות יהודי בצרפת/רויטרס

נשיא צרפת פרנסואה הולנד אמר אמש (שני) באירוע של מועצת הקהילות היהודיות בצרפת, קרי"ף, כי "היהודים בבית בצרפת – האנטישמים הם אלה שאין להם מקום ברופבליקה". על פי הדיווח בעיתון הצרפתי "לה מונד", הנשיא קרא ליהודי צרפת להישאר במדינה. "צרפתים-יהודים, אתם כאן, בבית, במולדתכם, והיא חייבת לכם חלק מזהותה", אמר במהלך נאומו.

דבריו של הולנד מגיעים לאחר סדרת פיגועי הטרור בפריז, במהלכה הותקף המרכול "היפר כשר" במזרח הבירה הצרפתית, ובצל מתקפות נוספות בבית כנסת בקופנהגן, בירת דנמרק, והשחתת בית קברות יהודי בצפון צרפת. לטענתו, האנטישמיות היא "כמו צרעת, שחוזרת תמיד כשבטוחים שהצלחנו להיפטר ממנה".

עוד בוואלה חדשות:
סערה בצרפת: "ראש הממשלה פועל תחת השפעה יהודית"
חודש לאחר הפיגוע בפריז: 300 קברים יהודיים הושחתו בצרפת
"הסיוט שלכם מתחיל": דאעש פרסם סרטון המאיים בפיגועים בצרפת

חייל מצבא צרפת מאבטח את כנסיית נוטרה דאם בפריז,  20 בינואר 2015. רויטרס
חייל צרפתי מאבטח את כנסיית נוטרדאם, בלב פריז/רויטרס

"בפריז כמו בקופנהגן, הטרוריסטים נושאים את אותו המסר: מלחמה", הוסיף הולנד. "מלחמה שזורעת פחד, שהורגת, שמפלגת ושמחפשת להשמיד את הבסיס של החיים המשותפים. ובין הקורבנות הראשונים, תמיד היהודים". על רקע קריאות בקהילה היהודית ובמערכת הפוליטית בצרפת להגברת פעילות הרשויות במאבק בטרור, הבטיח הולנד "פעולות מהירות יותר ויעילות יותר".

הולנד הכריז כי יציג לממשלתו ב-18 במרץ הצעת חוק בנוגע לאיסוף מודיעין, במטרה "להגביר את רמת המעורבות שלנו, מבלי לפגום בחירויות שלנו". לדבריו, "העולם הדיגיטלי איננו עוד מחוץ למציאות, ואין לאפשר לו להיות עוד מחוץ לחוק". כמו כן, הוא יצא נגד פרסום סרטונים של ארגוני הג'יהאד. "האדישות היא השתתפות במעשה", טען. כמו כן, התייחס נשיא צרפת לאלימות נגד מוסלמים, וציין כי "בחודש ינואר 2015, היו יותר פעולות אנטי-איסלאמיות מאשר בכל שנת 2014".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully