וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדן מתה בבדיקה שגרתית בשיבא: "כבר מתגעגעים אליך"

25.2.2015 / 0:26

עדן טבריה בת ה-18, שגופה קרס במהלך בדיקת EEG בבית החולים בתל השומר, הובאה למנוחות במודיעין. חבריה ללימודים ומשפחתה התקשו להיפרד: "הותרת רבים אוהבים, וכואבים". השתלשלות האירועים ונסיבות מותה נמצאים בחקירה

עדן טבריה שנפטרה בעת בדיקה שיגרתית בבית החולים שיבא בתצלום לקמפיין להגברת המודעות למחלת האפילפסיה. באדיבות המשפחה
עדן טבריה/באדיבות המשפחה

עדן טבריה, הצעירה בת ה-18 שמתה אתמול (שלישי) בלילה במהלך בדיקת EEG בבית החולים שיבא, נטמנה אתמול בצהריים בבית הקברות שבמודיעין, עיר מגוריה. בני משפחתה וחבריה לתיכון עירוני ב' בעיר, שליוו אותה בדרכה האחרונה, התקשו לעכל את דבר מותה הפתאומי. "הייתה נערה חייכנית עם לב רחב. כבר עכשיו אנחנו מתגעגעים", אמר אביה.

"עדן היקרה שלנו הייתה ילדה אהובה", סיפר לאחר הלוויה האב, רמי, מורה ותיק ומוכר במודיעין. "נערה חייכנית עם לב רחב, שפיזרה סביבה הרבה חום ואהבה לכל הסובבים אותה: הורים, אחים משפחה וחברים. עדן הצליחה להדביק את כולם באופטימיות שלה עם חיוכה שובה הלב".

האב סיפר כי עדן הייתה תלמידה מצטיינת שהצליחה בכל תחום שבו גילתה עניין, ובמקביל "לא הפסיקה לעזור לכולם בכל מצב ובכל נושא. היא דאגה להרמת המורל, על ידי שיחה חברית או אפילו בלי מילים, רק עם חיבוק. עדן השאירה אחריה רבים שאוהבים וכואבים את לכתה וכבר עכשיו אנחנו מתגעגעים".

עוד ידיעות בריאות בוואלה חדשות
פסק דין: רופא שישלח לבדיקות - יחויב לוודא שבוצעו
המשפחה "הבריחה" את הקשיש מבית החולים - והוא מת
הניתוח לכריתת שקדים הסתבך: ילדה בת שבע מהצפון מתה

עדן השאירה אחריה שני אחים גדולים. הזמר נתן גושן, שהיה אהוב על עדן, שר בלוויה. במהלך הלוויה ספדו לה אחיה הבכור, חברים לספסל הלימודים ומחנכת הכיתה. "חמש פעמים בשלוש השנים האחרונות כתבתי לך את דבר המחנכת בתעודה", ספדה לה המחנכת. "היום אני כותבת לך בפעם האחרונה".

"היית נערה מקסימה, בעלת דרך ארץ וצנועה. נועם הליכותיך וטוב לבך השפעיו על כל הסובבים אותך", המשיכה המורה ושיבחה את תלמידתה. "אין לי איך לתאר את עצמת הכאב, התסכול ותחושת האובדן".

"לא ניתן לחסום מידע קשה ומכאיב מן הילדים"

גם חבריה קיבלו את הבשורה המרה על מותה של עדן בהפתעה גמורה. בבוקר שוחחו מחנכים, יועצות ופסיכולוגים בבית הספר עם התלמידים. בהנהלת בית הספר התיכון שבו למדה, פתחו בתום הלוויה את שערי בית לתלמידים ולחברי הצוות, שרצו לדבר על תחושותיהם הקשות.

מנהלת בית הספר אף שיגרה מכתב אל ההורים, שבו הביעה צער על מותה של עדן והמליצה להורים לדבר על האירוע עם ילדיהם. "בקרב הורים רבים קיימת נטייה מובנת להגן על ילדיהם מפני חוויות קשות, כולל ידיעות קשות", כתבה. "המציאות מראה לנו שלא ניתן לחסום מידע קשה ומכאיב מן הילדים. הילדים חשופים לנאמר סביבם, גם אם הדברים אינם מכוונים ישירות אליהם".

"חשוב לפתח שיחה בנוגע למחשבות ולרגשות של הילד/ה. בשיחה, מומלץ לדבר על האירוע הקשה באופן ישיר, תמציתי ואמין ולגלות ערנות והקשבה לתגובות הרגשיות השונות של ילדכם יחד עם מסר של תקווה".

"מדובר בין השאר בכשל אנושי"

בני משפחתה של עדן ביקשו לא להתייחס לנסיבות מותה של בתם, שהייתה חולת אפילפסיה, אך הנהלת בית החולים כבר הודיעה כי השהתה את האחות שהייתה אחראית על הבדיקה, במהלכה מתה הצעירה. עדן הגיעה לשיבא שלשום, כדי לעבור בדיקת EEG-וידאו, כדי לבחון מיקום מדויק של מקור ההתקפים אפילפטיים ושל סוג ההתקפים.

במהלך הלילה השני לניטורה על ידי המכשיר, למרות שהייתה תחת השגחה במחלקה, היא מתה באופן פתאומי. משרד הבריאות פתח בבדיקת האירוע ומשיבא מסרו כי "בשלב ראשוני זה, שבו נראה כי מדובר בין השאר בכשל אנושי, תושעה עבודת האחות האחראית על ביצוע הבדיקה עד לגמר הבירור. הנהלת המרכז הרפואי פנתה מידית להנהלת משרד הבריאות להקמת ועדת בדיקה, על פי חוק זכויות החולה, לבדיקת מקרה חריג ועצוב זה".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

(עדכון ראשון: 22:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully