וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניתוח לכריתת שקדים הסתבך: ילדה בת שבע מהצפון מתה

19.2.2015 / 19:00

יום למחרת הניתוח בבית החולים כרמל, היא סבלה מדימום מוגבר והובהלה לבית החולים פוריה שבטבריה, אולם הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה. "לא נראית כרגע בעיה בהתנהלות הניתוח, בהשגחה ובמהלך שחרור הילדה"

אילוסטרציה. ShutterStock
2-3 מתוך 100 מטופלים סובלים מדימום מוגבר/ShutterStock

בת שבע מתה הבוקר (חמישי) כתוצאה מסיבוך בעקבות ניתוח להוצאת שקדים. הילדה, תושבת בועיינה-נוג'ידאת שבגליל התחתון, אושפזה לפני יומיים בבית החולים כרמל שבחיפה, ולאחר שעברה אתמול את הניתוח, היא שוחררה לביתה.

אולם הבוקר החלה הילדה לסבול מדימום מוגבר, והובהלה למרפאה ביישוב. משם, היא פונתה לבית החולים פוריה שבטבריה. מפוריה נמסר כי הילדה הגיעה ללא רוח חיים, והצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה. ניתוח כריתת שקדים נחשב לניתוח פשוט, אולם קיימת סכנה לדימום מוגבר. בין שניים לשלושה מטופלים מכל 100 סובלים מכך, ובמקרה כזה מומלץ להגיע בהקדם האפשרי לחדר מיון.

מבית החולים כרמל נמסר בתגובה כי מהלך הניתוח "התקיים בצורה סדירה ותקינה", ולאחריו הילדה אושפזה ללילה בבית החולים לצורך השגחה, על פי הנוהל המקובל. עוד נמסר כי לקראת שחרורה היא נבדקה על ידי רופא בכיר. "בבדיקה זו לא נמצאה כל בעיה חריגה והיא שוחררה לביתה בצורה מסודרת עם תכנית להמשך מעקב וטיפול, ועם הוראות מפורטות מה לעשות במקרי של דימום או החמרה במצב הרפואי", צוין.

"על פי בדיקה ראשונית של פרטי האשפוז בבית החולים כרמל לא נראית כרגע בעיה בהתנהלות הניתוח, בהשגחה ובמהלך שחרור הילדה, בית החולים כרמל דיווח למשרד הבריאות וממשיך לבדוק את פרטי המקרה", הובהר מבית החולים. כמו כן, נמסרו תנחומים למשפחת הילדה.

עוד בוואלה חדשות:
כ-1,200 עובדים במפעלי ים המלח שובתים: "הפיטורים כוחניים"
בהיעדר אכיפה, הרופאים הכריזו מלחמה על האופניים החשמליים
הוריה של הילה בצלאלי הטיחו בנאשמים באסון: "גועל נפש"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully