וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בהורי הילה בצלאלי מטיחים בנאשמים: "האויבים האלה לא יחיו ביננו"

19.2.2015 / 10:59

"הם אשמים, הם רשלנים", קראה האם סיגלית לעיני המצלמות בפתח משפטם של המעורבים באסון שגבה את חיי בתה בהר הרצל. האב ירון: "תבקשו לבד לשבת כמה שנים טובות במאסר, אל תחכו לבית המשפט"

עריכה: יאיר דניאל

משפטם של הנאשמים במעורבות באסון קריסת גשר התאורה במהלך ההכנות לטקס הדלקת המשואות בהר הרצל בשנת 2012, שבו נהרגה סרן הילה בצלאלי, נפתח היום (חמישי) בבית משפט השלום בירושלים. הנאשמים הם חברת "עיצוב במה" מנהל התפעול דאז טאימורז לאונידזה, סמנכ"ל התפעול לשעבר אלעד לביא, המנכ"ל לשעבר דורון לביא, אורן ורשבסקי, מהנדס קונסטרוקציה, ויצחק צוקר ששימש יועץ בטיחות. הוריה של הילה, סיגלית וירון, הגיעו לדיון, והאם הטיחה בנאשמים לעיני המצלמות: "האויבים האלה לא יחיו בינינו ולא ילכלכו את עם ישראל".

במעמד הקראת כתבי האישום, ההורים הנסערים, שפגשו לראשונה בנאשמים בבית המשפט, קראו לשופט אוהד גורדון להורות על הפסקת עבודתם של חמשת הנאשמים עד להכרעת הדין. "נכון שזאת מדינת ישראל, והסחבת הזאת שחבל על הזמן, אבל האנשים האלה עוד עובדים בעבודה הזאת ואני לא רוצה שיקרו אסונות נוספים", אמרה סיגלית. דיון נוסף במשפטם של הנאשמים נקבע ל-22 במרץ, וההורים סיגלית וירון הצהירו כי בכוונתם להגיע לכל דיון.

עוד בוואלה חדשות:
האסון בהר הרצל: "הפרקליטות התעלמה מאחראי עיקרי לכשל"
האסון בהר הרצל: הפרקליטות הגישה שישה כתבי אישום
אסון הר הרצל: אחת החשודות מקודמת במשרד ראש הממשלה

הילה בצלאלי. דובר צה"ל
"אתם לא אשמים, אנחנו אשמים ששלחנו את הילדה למען מדינת ישראל". בצלאלי/דובר צה"ל

השופט גורדון פנה להורים כמה פעמים וביקש מהם שלא להתפרץ לדיון, אולם הבהיר כי הוא מבין את תחושותיהם הקשות. לאחר שביקשה מהשופט את רשות הדיבור, הוסיפה האם סיגלית: "אנחנו יודעים איפה אנחנו חיים. אנחנו מקבלים את דברי השופט. אם אפשר, נבקש מבית המשפט שייתן הוראה שהאנשים האלה לא יעבדו עד להכרעת בית המשפט".

במרכז האישום נגד המעורבים באסון, סעיפים של גרימת מוות ברשלנות. עם תחילת הדיון, קראו ההורים: "איך המהנדס של המקום היה גם המפקח על המהנדס - על עצמו?". לדברי האם, "היא הייתה צעד אחד מהאנשים הרעים האלה. הם אשמים, נצלנים, ואני בטוחה שייעשה צדק". היא הוסיפה כי כחצי שעה לפני האסון, הילה התקשרה אליה. "היא אמרה לנו שהקונסטרוקציות מתנדנדות לה מעל הראש - אבל אתם לא באתם לראות", טענה.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
"היא אמרה לנו שהקונסטרוקציות מתנדנדות לה מעל הראש - אבל אתם לא באתם לראות"

האב ירון הוסיף: "היו לה תכניות, היא חלמה ללמוד רפואה. אתם לא אשמים, אתם לא אשמים, אנחנו אשמים ששלחנו את הילדה למען מדינת ישראל. אתם לבד צריכים לבקש לשבת כמה שנים טובות במאסר, לא לחכות לבית המשפט. תחזירו את התעודות שלכם. הצדק יצא לאור ותשבו שנים ארוכות ואז תחשבו מה עשיתם לילדה, למשפחה ולמדינה, מה הם איבדו".

עורכי הדין אורון שוורץ, יוגב נרקיס ורותם ניר המייצגים את המהנדס ורשבסקי מסרו: "אנו משתתפים בצערה העמוק של משפחת בצלאלי. ואולם עתה יש לברר את הפרטים ולהסית את הרצון לערוף ראשים ללא אבחנה רק משום שהתרחש אסון. בבירור תעלה תמונה לפיה המהנדס ורשבסקי הוא דווקא האדם שהתריע כל העת בפני הגורמים הרלוונטיים כי המבנה מסוכן משום שמודר מן התכנון שלו. ואולם אנשי לשכת הקשר למשרד ראש הממשלה שמקבלים את ההתראה מידי המהנדס לא פועלים ולא מונעים את האסון על אף שהם הגורם היחיד שהוסמך לעסוק בבטיחות האירוע".

עורכי הדין יהושע רזניק וינון סרטל, המייצגים את חברת "עיצוב במה", מסרו בתגובה: "האשמה בפירוש אינה של חברת 'עיצוב במה' ומנהליה, שכן החברה הקימה את המתקן על פי מפרט מדויק שהוגש לה על ידי מזמין העבודה – מרכז ההסברה, ולאחר מסירת המתקן הוא נבדק ואושר על יד מהנדס מוסמך ואף הועבר לפיקוח של מהנדסי הלקוח. מעבר לכך, אנחנו כמובן מביעים צער רב על מותה של החיילת הילה בצלאלי ז"ל, אך החברה אינה אשמה בתוצאה הטראגית, ואנו מאמינים שכך גם יקבע בית המשפט".

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully