וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון בהר הרצל: הפרקליטות הגישה שישה כתבי אישום

31.12.2014 / 16:42

חברת עיצוב במה בע"מ וחמישה אנשים נוספים מואשמים בגרימת מוות ברשלנות. הנאשמים היו מעורבים בהפקת טקס הדלקת המשואות בהר הרצל ב-2012, והיו אחראים למבנה שקרס והביא למותה של סגן הילה בצלאלי

בוטלה החזרה הגנרלית לטקס הדלקת המשואות. דניאל בוק
זירת האירוע אחרי קריסת המבנה/דניאל בוק

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (רביעי) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד חברת עיצוב במה בע"מ ונגד חמישה נאשמים נוספים בגין גרימת מותה ברשלנות של סגן הילה בצלאלי וכן בגין חבלה ברשלנות. החברה והנאשמים היו מעורבים בהפקת טקס הדלקת המשואות הממלכתי בהר הרצל בירושלים בשנת 2012.

במהלך החזרות לקראת הטקס שהתקיימו ב-18 באפריל באותה השנה, התמוטט המבנה שהוקם לתליית ציוד הגברה, תאורה ומקרנים. המבנה קרס לקרקע וכמה חיילים נלכדו תחתיו, בניהם סגן בצלאלי. בצלאלי סבלה מחבלות קשות בכל חלקי גופה אשר גרמו למותה. שבעה חיילים נוספים ששהו ברחבה נפצעו.

הנאשמים במקרה הם מנהל התפעול דאז של החברה טאימורז לאונידזה, סמנכ"ל התפעול לשעבר אלעד לביא, המנכ"ל לשעבר דורון לביא, מהנדס מבנים אשר נשכר על ידי החברה לשמש כמהנדס קונסטרוקציה אורן ורשבסקי, וכן יצחק צוקר ששימש יועץ בטיחות בעת תכנון וארגון הטקס, לרבות הקמת המבנה מטעם משרד ההסברה.

לקריאה נוספת:
אסון הר הרצל: אחת החשודות מקודמת במשרד ראש הממשלה
למרות ההכחשות: יועץ הבטיחות באסון בהר הרצל המשיך לעבוד עם העירייה

הילה בצלאלי. דובר צה"ל
הילה בצלאלי/דובר צה"ל

מכתב האישום עולה כי המבנה הוקם על ידי חברת עיצוב במה בע"מ, וזאת למרות שלעובדיה לא היו הכישורים המקצועיים הנדרשים, לא היה כל תכנון הנדסי או חישובים הנדסיים ולא היה פיקוח הנדסי. בנוסף, המבנה נבנה באמצעות אביזרים שאינם ראויים ואינם מתאימים לו. מערכת העיגון של המבנה, אשר הוקמה ללא תכנון ובאופן שרירותי, לא הייתה יציבה ולא הייתה יעילה, אלא אולתרה ולמעשה הייתה חסרת יכולת של ממש לייצב את המבנה.

כמו כן, החברה מואשמת שהקימה מבנה שהמערכת המבנית שלו אינה עומדת בדרישות הנדסיות מזעריות, תוך שימוש באביזרים שאינם מתאימים להקמת המבנה, ובאופן שגרם לאי יציבות המבנה ולהתמוטטותו בסופו של דבר.

טאימורז לאונידזה, אלעד לביא ודורון לביא מואשמים כי התרשלו בכך שהמבנה הוקם תוך שימוש באביזרים שאינם ראויים ואינם מתאימים למבנה, ובאופן שאינו מתאים למבנה. עוד עולה מכתב האישום כי יום לפני קריסת המבנה קיבל לביא הודעה מאלכס סלע מפיק האירוע, שנגדו לא הוגש כתב אישום מחוסר ראיות. בהודעה הזהיר סלע כי המבנה מתנדנד בצורה חריגה. לביא שלח עובד ללא ניסיון, ידע או הכשרה מקצועית מתאימה כדי לבדוק את יציבות המבנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
יצחק צוקר, יועץ הבטיחות באירוע שבו קרס גשר התאורה בהר הרצל והביא למותה של סגן הילה בצלאלי. עומר מירון
יועץ הבטיחות יצחק צוקר/עומר מירון

אורן ורשבסקי מואשם כי לא חישב, לא תכנן ולא הכין תכנית קונסטרוקציה למבנה כנדרש ממנו. עוד עולה מכתב האישום כי הוא לא בדק את יציבות ובטיחות המבנה לאחר הקמתו, וכי הוא פעל בניגוד עניינים משום שהועסק הן על ידי חברת עיצוב במה והן על ידי יועץ הבטיחות, ובכך מנע ביקורת על ידי מהנדס בלתי תלוי על יציבות המבנה.

יועץ הבטיחות יצחק צוקר מואשם בכך שלא וידא את קיומה של תכנית קונסטרוקציה הנדסית להקמת המבנה. על פי כתב האישום, צוקר אפשר להעלות את המשתתפים על רחבת הטקס ולהתחיל בחזרות לטקס בסביבתו של המבנה, בהשתתפות חיילים ומופיעים אחרים, ביניהם ילדים, למרות שלא נעשו בדיקות מקצועיות ולא ניתנו אישורים מתאימים ליציבותו ובטיחותו של המבנה. גם כאשר נודע לו כי המבנה אינו יציב ומתנדנד לא הורה לפנות את רחבת הטקס באופן מידי.

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully