וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחה "הבריחה" את הקשיש מבית החולים - והוא מת

22.2.2015 / 14:45

לפי בית החולים זיו בצפת, הקשיש, בן 88, הגיע הבוקר למקום ואובחן כסובל מנקב במעיים שגרם לזיהום חמור. כשנאמר למשפחתו שעליו לעבור ניתוח דחוף, הם ביקשו לחשוב על כך ועזבו את בית החולים ללא אישור. לאחר מאמצים למצוא אותם - התברר כי מת בביתו

מיטה בבית חולים. ShutterStock
מיטה בבית החולים זיו. המשפחה עזבה את המקום ללא אישור/ShutterStock

ביקור בבית החולים הפך היום (ראשון) לטרגדיה עבור משפחתו של קשיש בן 88 מאחד היישובים בעמק החולה, שמת לאחר שלא קיבל טיפול רפואי בשל התנגדותה. הקשיש הובא לפנות בוקר על ידי בני משפחתו למרכז הרפואי זיו בצפת כשהוא סובל מכאבים עזים באזור הבטן, שאובחנו לאחר כמה בדיקות שערכו הרופאים כנקב במעיים שגרם לזיהום חמור. לדברי הרופאים, הזיהום היה מסכן חיים ולפיכך הקשיש היה זקוק לניתוח בדחיפות. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

על פי בית החולים זיו, למרות הבהילות של הניתוח, הרופאים נתקלו בסירוב מצד אשתו של הקשיש, אשר טענה כי היא האפוטרופוס שלו וכי ההחלטה היא בידיה. עם זאת, לא היו בידיה מסמכי אפוטרופוס ולכן, היא לא הייתה יכולה להעיד על כך באופן רשמי. הצוות הרפואי ניסה לשכנע אותה ואת בני המשפחה כי בכל זאת מדובר בניתוח שיש לבצע אותו מידית, ובמידה שלא יעשו כן - החולה בן ה-88 ימות בתוך שעות ספורות. לטענת בית החולים, בתגובה לשכנועי הרופאים, המשפחה ביקשה שהצוות יניח לה על מנת להתייעץ ולשקול את הנושא. אך כשחברי הצוות חזרו מאוחר יותר - הם גילו כי המשפחה עזבה את בית החולים יחד עם החולה, ללא אישור.

חברי הצוות הודיעו למשטרת ישראל מיד כשהבינו שהחולה נעדר. במקביל, פנה בית החולים ללשכה המשפטית של משרד הבריאות ולמחלקה הסוציאלית של משרד הרווחה כדי לקבל את האישור להחזיר את החולה לניתוח. אך במהלך מאמצי הגורמים הממשלתיים והמשטרה ובמהלך ההכנות לפנייה לבית המשפט כדי להורות למשפחה להביא את החולה לניתוח, התקבלה מהמשטרה הודעה לפיה הקשיש מת בביתו. המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע.

עוד ידיעות בוואלה חדשות:
כוננות סערה: המבקר צפוי לפרסם את דוח הדיור בימים הקרובים
בגלל פרשות המין במשטרה - הימ"מ נותרה ללא מפקד
מלונדון לדאעש: מצוד בינלאומי אחר 3 נערות שנמלטו לסוריה

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully