וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון מודה: הניסוי במערכת "חץ 2" נכשל

24.2.2015 / 19:19

המשרד הודה כי במהלך הניסוי בחודש ספטמבר האחרון המיירט חלף בסמוך מאוד למטרה, אך לא פגע בה ישירות. שלושה חודשים אחר כך בוטל ברגע האחרון ניסוי מתוכנן במערכת "חץ 3" מטעמי בטיחות

צילום: שי מכלוף, אביחי חדד, משרד הביטחון; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו: הניסוי שנכשל בספטמבר)

משרד הביטחון הודה היום (שלישי) כי ניסוי שבוצע במערכת ההגנה מפני טילים "חץ 2" בחודש ספטמבר 2014 נכשל. כמו כן, הודה המשרד כי שלושה חודשים אחר כך, בדצמבר, בוטל ברגע האחרון ניסוי מתוכנן במערכת "חץ 3" "מטעמי בטיחות", על פי ההודעה.

הניסוי ב-9 בספטמבר בוצע במרכז הארץ על ידי מנהלת חומה במשרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA). כבר באותו היום, סיפר גורם ביטחוני בשיחה עם וואלה חדשות כי הניסוי נכשל.

ניסוי במערכת הגנה מפני טילים בשמי אשדוד. ספטמבר 2014. שי מכלוף
הניסוי ב"חץ 2" בספטמבר האחרון/שי מכלוף

בהודעתו היום, מסר משרד הביטחון כי הניסוי "נועד לבחון את ביצועי מערכת הנשק בהתמודדות עם איום עתידי". על פי ההודעה, המערכת, שנמצאת בשירות מבצעי משנת 2000, "אותגרה אל מול מטרה שאינה קיימת כיום בארסנל האיומים על מדינת ישראל, ויירוטה חייב הרחבה משמעותית של גבולות המעטפת למערכת ולמיירט".

במהלך הניסוי, כך נמסר, המיירט חלף בסמוך מאוד למטרה, אך לא פגע בה ישירות ובשל כך לא ניתן היה להעריך את הצלחת הניסוי מיד לאחר תומו. "מהנדסי הפרויקט נדרשו לעבודת אנליזה מורכבת, לבחינה אם רסס המיירט פגע במדמה הראש הקרבי החודר (רש"ק), באופן שבתרחיש מבצעי היה פוגע ומנטרל את האיום", הוסבר.

המשרד הודה כי מתחקור הניסוי, נחשפה נקודת חולשה במערכת. עם זאת, הודגש כי לנקודת החולשה "אין השפעה על מתארי איום נוכחיים ועל יכולותיה של מערכת 'חץ 2' המבצעית (שנמצא כיום בשימוש חיל האוויר) ותיקונה הושלם לאחרונה".

ניסוי בטיל חץ 3. משרד הביטחון
ניסוי ב"חץ 3" בינואר 2014/משרד הביטחון

ב-16 בדצמבר יצאו מנהלת חומה, התעשיות הביטחוניות וה-MDA לניסוי יירוט ראשון של מערכת "חץ 3". כבר אז, הודו גורמים מקצועיים בתעשיות הביטחוניות כי "במהלך הניסוי הייתה תקלה בטיל המדמה טיל אויב, מסיבות לא ברורות שנבדקות עתה. כלל המערכות עבדו, אך בשל תקלה טכנית לא בוצע יירוט".

היום הודה גם המשרד כי לא בוצע יירוט. "במהלך ההיערכות לניסוי, תוכנן המיירט לפגוע במטרה ייחודית, דלת רסיסים, המושלכת ממטרת ה'אנקור', וזאת על מנת למזער את השפעת הניסוי על הסביבה", הוסבר בהודעה. "מתחקיר האירוע עולה כי המטרה לא התייצבה במרחב שהוגדר מראש, על פי תנאי הבטיחות המחמירים, ולכן הוחלט שלא לשגר מיירט". במשרד הדגישו כי "התנהגות טיל ה'אנקור' בניסוי הייתה ללא דופי".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully