וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני מסביר: מדוע כשל הניסוי ב"חץ 2"?

10.9.2014 / 19:42

לפי הגורם, בין האפשרויות שנבדקות הן תקלה בטיל המיירט. האפשרות שהבעיה בטיל התוקף נפסלה. לדבריו, בשל טווח היירוט הרחוק, לא התאפשר לצלם את הניסוי אתמול - מה שמקשה על התחקיר

צילום: שי מכלוף, אביחי חדד, משרד הביטחון; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

יממה לאחר הניסוי במערכת ה"חץ 2", גורמים במערכת הביטחון אמרו הערב (רביעי) שהצלחתו עדיין מוטלת בספק. הניסוי שבוצע אתמול בים התיכון דימה יירוט של טיל אויב מתקדם, בגובה ובמרחק מישראל אשר טרם נבדקו עד כה.

מהנדסי התעשייה האווירית, נציגי מנהלת חומה במשרד הביטחון וסוכנות הטילים האמריקנית שהשתתפה בניסוי ממשיכים לבחון את הנתונים שהצטברו במערכות המידע לאחר שיגור "חץ 2" המשופר, אך עד כה אין קביעה חד-משמעית הן לגבי המיירט והן לגבי טיל המטרה. גורמים במערכת הביטחון אמרו כי הניסוי לא ענה על הציפיות של המפתחים.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
"מתכנן חטיפת הנערים היה מעורב גם בפיגוע ב'אפרופו' ב-97'"
מתקשה להתרגל? פרס פרש, אך ממשיך להתנהג כנשיא
ילד של אף אחד: כך מועבר יתום בין מסגרות ללא פתרון

גורם במערכת הביטחון תיאר את מהלך הניסוי, שככל הנראה כשל: בתחילה, מטוס קרב של חיל האוויר שיגר לעבר הים טיל "אנקור כחול" משופר תוצרת חברת רפאל, שמטרתו לדמות טיל אויב מתקדם. לעבר הטיל שוגר טיל "חץ 2" מהדגם המשופר ביותר בסדרה שטרם הפך למבצעי. מטרתו היא ליירט טילי אויב בטווח גבוה מאוד ובמרחק רב משטח מדינת ישראל.

מטרת הניסוי הייתה לבחון את השלב החמישי בסדרת הפיתוחים. הגורם הוסיף כי מערכות הצילום המעורבות בניסוי מצליחות בדרך כלל לשדר נתונים בזמן אמת ולהראות את היירוט, אך לדבריו בגלל הטווחים הגדולים, הפעם הדבר לא התאפשר.

בשלב זה בודקים גם את הנתונים ששידר לאחור ה"אנקור הכחול" וגם טיל "חץ 2". "הטילים משדרים לאחור כל שנייה של נתונים שיכולים להכיל אלפי עמודים כמו כרכים של אנציקלופדיה. לכן, יידרשו ימים ארוכים כדי לבחון את הנתונים ולהבין מה באמת התרחש באוויר", אמר אתמול גורם בכיר במערכת הביטחון.


לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • חץ 2
  • רפאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully