וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכי הגיוני": אלסקה אישרה עישון וגידול מריחואנה

התקנות החדשות נכנסו לתוקף, ויאפשרו לכל אזרח מעל גיל 21 לצרוך, לגדל ולהחזיק בסמים קלים. מכירת מריחואנה נותרה לא חוקית, אולם מותר להעביר את הסם לאחרים ללא תשלום. וושינגטון הבירה ואורגון גם בדרך ללגליזציה

חנות למכירה חוקית של המריחואנה. דנבר, קולורדו, 1 בינואר 2014. AP
חנות למכירת מריחואנה בדנבר, קולורדו/AP

אלסקה התירה אתמול (שלישי) באופן רשמי עישון, גידול והחזקה של כמויות קטנות של מריחואנה, ובכך הפכה למדינה השלישית בארצות הברית שהכריזה על לגליזציה של סמים קלים. הצעת החוק המתירה את השימוש במריחואנה במדינה, הנחשבת בעלות רוב רפובליקני, עברה בחודש נובמבר האחרון, לאחר שוושינגטון וקולורדו אישרו גם הן שימוש במריחואנה. הצעה דומה התקבלה באורגון, אולם תיכנס לתוקף רק בחודש יולי, וחקיקה בנוגע ללגליזציה של החזקת מריחואנה מקודמת בימים אלה גם בוושינגטון הבירה.

על פי התקנות החדשות, כל אדם בגיל 21 או יותר יוכל להחזיק בכמות של עד כ-30 גרם של מריחואנה, ולגדל עד לשישה צמחי מריחואנה. עם זאת, לא יותר לעשן סמים קלים בציבור, אלא רק במקומות פרטיים ובמקומות המיועדים לכך. מכירת ורכישת סמים נותרה עבירה פלילית, אולם מותר להעביר כמויות קטנות של מריחואנה, ללא תשלום.

עוד בוואלה חדשות:
קולורדו הכניסה 2 מיליון דולר ממסים על מריחואנה
הג'וינט לבש חג: מהיום בקולורדו - מריחואנה חוקית
"בשביל השחורים": המריחואנה בוושינגטון חוקית

משרד המשפטים של ארצות הברית אישר את התקנות החדשות, אף ששימוש בסמים קלים נותר עבירה פלילית בחוק הפדרלי. עם זאת, בוושינגטון הבירה הבהירו כי יפעלו למאבק בפשעים נוספים הקשורים למריחואנה, בראשם מכירת סמים לקטינים. על אף ההתפתחות האמורה, בחירתו של נשיא רפובליקני שמרן לבית הלבן בשנת 2016 עלולה לשים סוף לחירות שניתנה לשלושת המדינות שהכריזו על לגליזציה.

ד"ר טים הינטרברגר, יו"ר "הקמפיין להסדרת מריחואנה כמו אלכוהול", מסר כי כעת, "לאלסקה יש את תקנות המריחואנה ההגיוניות ביותר באומה". תומכי לגליזציה טענו כי הצעד משקף את החירות האישית של אזרחי אלסקה, ואף קראו לאישור מכירת סמים קלים, אשר לטענתם תוביל ליצירת מקומות עבודה. החוק קובע כי הבקשות לרישיונות עסק יוכלו להתקבל רק החל מחודש פברואר 2016.

המשטרה במדינה התכוננה מבעוד מועד לנהלים החדשים, ותרשום דוחות על סך 100 דולר למי שיעשן במקומות אסורים. עם זאת, המועצה לפיקוח על שימוש באלכוהול ובסמים באלסקה עומלת בימים האחרונים על פירוש החוק, ובעיקר על הגדרה ברורה של המקומות הציבוריים, שבהם אסור יהיה לעשן.

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully