וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושג הסכם על אבחון לקויות למידה: תמו עיצומי המורים

נציגי משרד החינוך, ארגון המורים וגופים נוספים הגיעו לפשרה, והצליחו למנוע פגיעה בתלמידים הזכאים להקלות בבחינות הבגרות. זאת, בתום 3 חודשי עיצומים של המורים והיועצות. "מעתה הם יתוגמלו עבור העבודה עם לקויי הלמידה"

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013/בן קלמר

ארגון המורים הכריז אמש (שני) על תום העיצומים שנקט בחודש נובמבר האחרון במחאה על הרפורמה באבחון לקויות למידה במשרד החינוך. במסגרת הרפורמה בנושא ההתאמות לבחינות הבגרות, הוחלט כי צוותי בתי הספר יאבחנו את לקויי הלמידה הקלים ללא צורך באבחון חיצוני, ואילו עבור שאר מבקשי האבחונים, כמו תלמידים הזקוקים לבחינה בעל פה, ייאלצו הצוותים לקיים "סלקציה" של 10% בלבד מהמקרים שיאושרו בבתי הספר.

על פי ההסכם, אליו הגיעו נציגי משרד החינוך, משרד האוצר, השלטון המקומי וארגון המורים בתום דיון בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, המורים ירכזו את הטיפול בתיקים של התלמידים עם ההתאמות, לקראת העברתם לדיון בוועדות המחוזיות. כמו כן, הוחלט כי ההנחיות שפרסם משרד החינוך בראשית שנת הלימודים הנוכחית, תשע"ה, יישארו בתוקף.

עוד בוואלה חדשות:
למה שילמה המדינה לרותם אבוהב 170 אלף שקל עבור קמפיין?
החל מ-1.3: ארגון המורים משבית טיולים שנתיים
מאבק ההורים נמשך: המנהלת שהואשמה בגרימת מוות תושעה?

ארגון המורים התחייב לסיים את הטיפול בתיקים עד 18 במרץ, וכך יספיקו הוועדות המחוזיות לטפל בכל התיקים לפני תחילת מבחני הבגרות. בכך למעשה, נמנעה פגיעה בתלמידים הזקוקים להקלות כבר בשנת הלימודים הקרובה, בעקבות עיצומי היועצות החינוכיות וארגון המורים. מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, אמרה אמש כי ההסכם "מבטיח את מימוש זכויותיהם של התלמידים ואת שגרת עבודתה של מערכת החינוך לקראת בגרויות 2015".

"ההסכם מבטיח את מימוש זכויותיהם של התלמידים ואת שגרת עבודתה של מערכת החינוך לקראת בגרויות 2015"

העיצומים החלו במחאה על רפורמת לקויי הלמידה, שעליה הכריז שר החינוך לשעבר שי פירון זמן קצר לאחר פתיחת שנת הלימודים. על פי פרטי הרפורמה, הצוותים בבתי הספר יאבחנו מעתה לקויי למידה קלים ויתנו להם הקלות, במקום המכונים הפרטיים. ארגון המורים התרעם על תוספת העבודה המשמעותית לבתי הספר וליועצות החינוכיות, בעוד שברפורמה כלל לא צוינה תוספת שכר.

בוועד היועצות החינוכיות אף טענו כי יועצות ומורים אינם מוכשרים מקצועית לקבוע לקות למידה, ולכן אינם צריכים לבצע עבודה מסוג זה. כמו כן, מחו היועצות על העדר יישום של פתרון ממשי עבור תופעת לקויי הלמידה ההולכת וגדלה. הן קראו להקמת מרכזי אבחון אזוריים של משרד החינוך ובפיקוחו, כפי שהוצע בעשור האחרון בוועדות שונות בכנסת.

בארגון המורים הדגישו כי מדובר בהישג אדיר עבור הארגון. "מעתה יתוגמלו המורים עבור העבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, היועצות פטורות ממשימות מילוי הטפסים וימונה רכז התאמות לכל בית ספר בתגמול", נמסר. מועצת התלמידים והנוער הארצית הגיבה אף היא לביטול העיצומים: "לא נסכים שתלמידים יפלו בין כסאות המבוגרים, ונמשיך לדרוש את הפתרון לעיצומים שמתרחשים על גבם של התלמידים. אנו מברכים על ההסכם שהתגבש בין ארגון המורים, משרד החינוך ומשרד האוצר, אך באותה נשימה מצטערים שעיצומים על גבם של התלמידים לא נפסקים והפכו לדרך של הארגון להשגת מטרות".

לפניות לכתבת: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully