וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק ההורים נמשך: המנהלת שהואשמה בגרימת מוות תושעה?

מעקב וואלה חדשות: הורים בבית הספר "אביב" פנו לנציב שירות המדינה בבקשה להשעות את המנהלת, שהואשמה בגין אחריותה למותו של בן 15 מנפילת עמוד כדורסל. כעת, הנציב שוקל נגדה הליך מנהלי, אולם בהסתדרות המורים הודיעו שיתמכו בה

אלון רונן, נהרג כאשר נפל עליו עמוד כדורסל, תל אביב, אוגוסט 2012. באדיבות המשפחה
אלון רונן שנהרג באסון/באדיבות המשפחה

נציב שירות המדינה, משה דיין, הודיע אתמול (שלישי) כי הוא שוקל נקיטת הליך מנהלי נגד אושרה דנה, מנהלת בית הספר "אביב" שבתל אביב, לאחר פנייתם של כמה הורים לתלמידים בבית הספר. ההורים פנו אתמול בבוקר למנהלת מנהל החינוך בעיריית תל אביב דפנה לב, מבקרת העירייה חיה הורוביץ, וכן לנציבות פניות המדינה, בבקשה להשעות את מנהלת בית הספר מתפקידה.

פניית ההורים מגיעה לאחר שלפני כשבוע הוגש כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות נגד מנהלת בית הספר, בעקבות מותו של אלון רונן, בן 15, מנפילת עמוד כדורסל באוגוסט 2012, במגרש בית הספר. "אתמול הודיעה הגברת דנה להורי בית הספר כי תמשיך בתפקידה למרות הגשת כתב האישום החמור", נכתב בפנייה שהוגשה על ידי חיים חיון, אב לילדה בבית הספר. "אבקשך, בשמי ובשם הורים רבים לתלמידים בבית הספר, להפעיל סמכותך ולהשעות לאלתר את הגברת דנה מתפקידה כמנהלת בית ספר יסודי", כתב חיון בשמו ובשם הורים נוספים בבית הספר.

"אין זה ראוי כי אדם שמעליו תלוי כתב אישום כה חמור, הנמצא בזיקה ישירה לתפקיד בו הוא נושא, ימשיך בתפקידו אפילו יום אחד נוסף. לתלמידי בית הספר 'אביב' זכות למנהלת שאינה טרודה בהגנה מתביעה זו ומתביעת נזיקין שהוגשה נגדה, אלא מנהלת שכל מרצה ויכולותיה מוקדשים לעשייה החינוכית", הוסיף. עוד טען חיון כי "מדובר בבית ספר בו לומדים כ-650 תלמידים מגן חובה ועד כיתה ו' ואשר הגברת דנה נושאת במשרה הרמה ביותר בבית הספר ואחראית לחינוכם, ביטחונם ובטיחותם של התלמידים בו בכל יום במשך שישה ימים בשבוע".

עוד בוואלה! חדשות:
אמה של אדל בת הארבע: "היא נרצחה על קידוש השם"
שביתת פתע בנמל חיפה; ההנהלה תפנה לבית הדין לעבודה
"לא לתקוף את שרה": דוח המבקר מטריד בעיקר את הרצוג

חיים חיון בבי"ס אביב בו נהרג ילד מנפילת עמוד כדורסל, תל אביב. פברואר 2015. דרור עינב
"לתלמידי בית הספר 'אביב' זכות למנהלת שאינה טרודה בהגנה מתביעה". חיים חיון/דרור עינב

במכתב ששלחו ההורים לגורמים העירוניים ציינו כי פנייתם לנציבות שירות המדינה נעשית על רקע תמיכת משרד החינוך וגורמים עירוניים במנהלת ובהחלטתה אתמול להישאר בתפקידה. ההורים הוסיפו כי "יהיה זה מצער מאד ואולי אף מבזה עבור מערכת החינוך העירונית שעניין זה יובא לבסוף לפתחו של בית המשפט".

בהסתדרות המורים אכן הודיעו כי ילוו את מנהלת בית הספר בכל התהליך המשפטי ובכל שיידרש. מזכ"ל ההסתדרות, יוסי וסרמן, ויו"ר תא מנהלי בתי הספר היסודיים בהסתדרות המורים, שרה ישראלי, הודיעו שניהם כי הם מביעים תמיכה מלאה במנהלת לאור הגשת כתב האישום נגדה. יתרה מכך, ישראלי הייתה גם מחליפתה של המנהלת בשנה בה אירע המקרה הטראגי, כאשר האחרונה יצאה לשנת שבתון. "על מנהלי בתי הספר יש אחריות רבה ועומס רב ואנו נפרוש בפני מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, את הקשיים בהם עומדים מנהלי בתי הספר", הודיעו בהסתדרות המורים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נער בן 15 נהרג לאחר שעמוד כדורסל נפל על ראשו ברמת אביב החדשה, אוגוסט 2012. רועי רוזנק, מד"א
בהסתדרות המורים הודיעו כי יתמכו במנהלת בכל התהליך המשפטי. זירת האסון בבית הספר/מד"א, רועי רוזנק

עקב החלטת הפרקליטות להעמיד את מנהלת בית הספר לדין פלילי בגין גרימת מוות ברשלנות, התחוללה סערת רגשות בקרב הורי התלמידים והתלמידים עצמם. לצד קולות תמיכה במנהלת הוותיקה קמו קולות נוספים של הורים מודאגים הדורשים את השעייתה של המנהלת מתפקיד ניהולי בבית הספר עד אשר יוכרע דינה בבית המשפט.

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully