וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת פתע בנמל חיפה; ההנהלה תפנה לבית הדין לעבודה

18.2.2015 / 1:03

העובדים הכריזו על שביתה בגין מיקור חוץ לטענתם של העבודות בנמל. "אין לעובדים כל עילה להשבית את העבודה", נמסר מההנהלה. "בית הדין הארצי לעבודה לא אישר לעובדים לשבות בגין בניית הנמלים החדשים"

נמל חיפה. שרון בוקוב
נמל חיפה/שרון בוקוב

עובדי נמל חיפה פתחו אמש (שלישי) בשביתת פתע. הסיבה לשביתה, לדבריהם, היא מיקור חוץ של עבודות קבלן שמבצעת חברת נמל חיפה בנמל. לאור השביתה, שהחלה בשעה 22:30, חברת נמל חיפה הודיעה כי תגיש עוד במהלך הלילה דרישה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה להורות לעובדים לשוב מידית לעבודה.

מהנהלת הנמל נמסר כי עילת השביתה היא ככל הנראה העבודות המתבצעות על ידי חברת נמלי ישראל ברציף קישון מזרח, שהוחכר לחברת נמלי ישראל כבר בשנת 2009, לטובת ביצוע עבודות לבניית נמל המפרץ. "נזכיר שבית הדין הארצי לעבודה שמנהל את הדיונים בנושא הרפורמה בנמלים לא אישר לעובדי הנמל לשבות בגין בניית הנמלים החדשים", הוסיפו בהודעה רשמית מהנהלת הנמל.

לטענת ההנהלה, "אין לעובדים כל עילה להשבית את העבודה בגין העבודות בקישון מזרח, שמכונות על ידם 'מיקור חוץ'". זאת, לדברי ההנהלה, מכיוון שנכון להיום, אין כל פעילות תפעולית ברציף. "נעשה כל מאמץ כדי להשיב את העבודה במהירות האפשרית", הוסיפו.

עוד בוואלה חדשות:
אמה של אדל בת הארבע: "היא נרצחה על קידוש השם"
"לא לתקוף את שרה": דוח המבקר מטריד בעיקר את הרצוג
דוח המבקר על בית הנשיא: תקציב מנופח וחריגה בתרומות

מאיר תורג'מן, יו"ר ועד עובדי נמל חיפה, יולי 2013. דרור עינב
יו"ר ועד העובדים, מאיר תורג'מן/דרור עינב

בחודש אוקטובר, השביתו ועדי העובדים בנמל באופן מוחלט את כלל הפעילות בנמל. יו"ר וועדי העובדים בנמל, מאיר תורג'מן, טען אז כי "התנהלות המדינה תמוהה ומוזרה, שכן מאז קריאת בית הדין האזורי לעבודה בחיפה לפני כשלושה שבועות לנהל משא ומתן עם ועדי העובדים בנמלי חיפה ואשדוד לא התקיימה ולו ישיבה אחת".

"יתרה מכך", הוסיף תורג'מן, "זה כשנה וחצי המדינה 'גוררת את רגליה' אל מול עובדי הנמלים, וזאת למרות דרישות חוזרות ונשנות, גם של בית הדין הארצי לעבודה, שלא להתעלם מהעובדים ומעתידם התעסוקתי והכלכלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully