וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מ-1.3: ארגון המורים משבית טיולים שנתיים

בארגון המורים, שחבריו מלמדים בבתי הספר התיכוניים ובחטיבות הביניים, לא יצאו לטיולים, משום שטרם נפתח מו"מ עם משרד החינוך שיבטיח ליווי של קציני בטיחות. ארגון ההורים יבקש מהעליון להוציא צו מניעה

מחאת התלמידים: טיול שנתי עצמאי של התלמידים השובתים ברמת הנדיב, ינואר 2015. ערן גילווארג
הטיולים השנתיים יושבתו/ערן גילווארג

הטיולים השנתיים בבתי ספר רבים ברחבי הארץ יושבתו החל מ-1 במרץ – כך עולה מאיגרת שהעביר היום (רביעי) יו"ר ארגון המורים רן ארז למורים החברים בו, המלמדים בבתי ספר תיכוניים ובחטיבות הביניים.

ארז כתב כי השביתה תחל בשל אי-עמידת מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן בהתחייבותה לפתוח במשא ומתן למינוי קציני בטיחות בבתי הספר ובטיולים, וקיצור נוהלי הבטיחות למורים, שכיום מופצים להם בצורת ספר באורך 360 עמודים. זאת על רקע החלטת הפרקליטות להעמיד לדין מנהל ומורה בבית הספר שבו למד נתנאל אירני, שטבע ומת בטיול בחמי טבריה לפני חמש שנים.

"לאור חוסר המעש של משרד החינוך, החל מ-1 במרץ 2015 יופסקו שוב היציאות של המורים כמלווי תלמידים בטיולים. פרק הזמן עד למועד החלת הוראה זו נועד לאפשר למורים ולמנהלים להתארגן בכל הקשור בתכנון הטיולים", כתב ארז באיגרת.

בתגובה, מסר ארגון ההורים הארצי בשעות הצהריים כי יגיש בקשה לבית המשפט העליון להוצאת צו מניעה לארגון המורים, במטרה להקפיא את העיצומים נגד קיום טיולים שנתיים. במסגרת זו ישנה הסכמה עקרונית עם משרד החינוך, שצפוי למסור את החלטתו הסופית בשעות הקרובות, וכן עם מועצת התלמידים הארצית.

עו"ד גדעון פישר, יו"ר ארגון ההורים, הדגיש כי "ההשבתה איננה סנקציה מקובלת, כאשר הנפגעים היחידים הנם הילדים, שמשמשים כלי חבטה על לא עוול בכפם".

לפני כשלושה חודשים פתחו המורים בשביתה במטרה לשנות את המדיניות המפקירה אותם, כלשונם, לדין הפלילי. להבדיל ממשרד החינוך, טוענים בארגון המורים כי כבר הגיעו להסכמות עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אלי אברבנאל, בסוגיות אחרות. בין היתר, סיכמו עמו כי רק פרקליט המחוז, ולא דרג זוטר ממנו, יטפל בתיקים הנוגעים למורים, ויחליט אם להאשים אותם בדין פלילי. כמו כן, לפני הגשת התביעה, יתאפשר למורה שימוע בליווי עורך דינו או נציג ארגון המורים.

בתגובה פתחו התלמידים במחאה, ובחודש שעבר השביתה מועצת התלמידים הארצית את הלימודים בכל בתי הספר העל-יסודיים. "אנחנו מבינים את הטענה של המורים, אבל זה לא צריך להיות על הגב שלנו. אנחנו פה בשביל התלמידים, אנחנו לא מוכנים לאפשר בהם פגיעה", אמרה אז יו"ר מועצת התלמידים גל יוסף. כעבור יום אחד של שביתה, שבו התלמידים ללימודים לאחר שארגון המורים ומשרד החינוך הגיעו להסכמים, והמורים הסירו את העיצומים.

משרד החינוך: מתקיימים דיונים אינטנסיביים בנושא

מועצת התלמידים העניקה גיבוי לתלמידים במאבקם, ומסרו: "מועצת התלמידים והנוער הארצית מודיעה שלא תתן שהתלמידים יפגעו ותקדם את הליך השגת הפתרון בנוהל דחוף. לא ייתכן ששני מוסדות כה גדולים כמו משרד החינוך וארגון המורים, לא יצליחו להגיע להסדר בפרק זמן כה ארוך. יש לדאוג לקיום התנאים, ומעבר לזה, למנוע פגיעה בכל גורם שיהיה, ובתלמידים בפרט. בני הנוער והתלמידים בישראל, אנחנו כאן בשבילכם".

ממשרד החינוך נמסר: "הדיונים בנושא הטיולים מתקיימים באופן אינטנסיבי, כפי שהבטיחה מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן. פגישה אחת, מיני רבות, התקיימה אתמול במשך שלוש שעות בראשות סמנכ"ל משרד החינוך לביטחון, בטיחות ושעת חירום, אריה מור, ובהשתתפות נציגים בכירים מארגון המורים.
הדיונים ימשיכו להתקיים, ככל שיידרש".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully