וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ עצר חוליה של חמאס בחברון בחשד לתכנון פיגועים

23.2.2015 / 13:00

11 חברי החוליה הודו בחקירתם כי ניסו להוציא לפועל פיגוע, וחלקם אף הביעו נכונות לשמש מחבלים מתאבדים. במסגרת החקירה נתפסו מטענים וכלי נשק. בימים הקרובים יושלם תהליך העמדתם לדין

כלי הנשק שהוסגרו במהלך המעצרים של פעילי החמאס שתכננו לבצע פיגוע. שב"כ,
במסגרת החקירה הוסגרו מטענים וכלי נשק שאמורים היו לשמש בפיגועים/שב"כ

הותר לפרסום: בחודש שעבר עצר שירות הביטחון הכללי (שב"כ) חוליית חמאס מחברון. בסך הכל נעצרו 11 פעילים, אשר על פי החשד, עסקו בתכנון פיגועים שונים ובהם גם פיגועי התאבדות.

שני העצורים המרכזיים בפרשה הם סוהייב מאמון סלטאן, פעיל חמאס בן 20 מחברון, ובן דודו סאלם עבאס סלטאן, פעיל חמאס בן 28. סאלם ריצה בשנים האחרונות עונש מאסר והוחזק תקופה נוספת במעצר מנהלי. במהלך חקירתם בשב"כ הודו השניים כי בתחילת דצמבר 2014 הם ניסו להוציא לפועל פיגוע בתל רומידה שבחברון. לטענתם, הם תכננו למשוך את כוחות צה"ל באמצעות יידוי מטען לנקודה שבה הוטמן מבעוד מועד מטען רב עוצמה, אך בשל תקלה טכנית לא פעל המטען כמתוכנן.

עוד בוואלה חדשות:
אל-ג'זירה: נדליף בקרוב מסמכי ריגול של המוסד הנוגעים לאיראן
מכתבי פיטורים על דלת עובדי כיל: "כמו גנבים בלילה"
תאונה קשה בנגב: שני הרוגים ופצועה בהתנגשות בין 3 כלי רכב

עוד עלה מחקירתם כי החוליה תכננה פיגועים בכמה מתווים, וכי לשם כך הם אספו מודיעין במקומות שבהם שוהים ישראליים בסביבות חברון וירושלים. נוסף על כך, הודו חלק מהנחקרים כי הם הביעו הסכמה לשמש מחבלים מתאבדים. במסגרת החקירה הוסגרו מטענים וכלי נשק אשר אמורים היו לשמש את החוליה בהוצאתם לפועל של הפיגועים שתכננה.

בימים הקרובים תושלם העברת תיקיהם של העצורים לבחינת התביעה הצבאית לצורך העמדתם לדין של המעורבים. כמו כן תוגש בקשה למעצרם עד לתום ההליכים.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully