וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית השוקולד במטוס: "לא היו מעזים לדבר כך לדייל זר"

22.2.2015 / 18:13

ב"ישראייר" הביעו זעזוע מהתקרית החמורה, שבה גידפו נוסעים דייל, והודיעו על הקמת צוות בדיקה. בכיר בחברה: "מזהים התגברות של ההתנהגות האגרסיבית". עובדים ב"אל על" מזדהים: "אין ספק שהנוסע הישראלי מאתגר"

צילום מסך

סערת השוקולד בטיסת "ישראייר": חברת התעופה הודיעה היום (ראשון) כי מונה צוות לבדיקת נסיבות האירוע החמור, שבמהלכו שלושה נוסעים ישראלים בטיסה מנתב"ג לוורנה שבבולגריה תקפו מילולית את אחד הדיילים, איימו עליו וקיללו אותו לאחר שזה סירב למכור שוקולד לאחת הנוסעות. מתחקיר ראשוני שבוצע עולה כי הנוסעים בטיסה התנהגו בבוטות כלפי הצוות ולא נשמעו להנחיות במהלך כל הטיסה, עוד לפני האירוע המדובר. השיא הגיע כשהדיילים עברו בין הנוסעים עם עגלת הדיוטי פרי. עוד עולה מהתחקיר, שהחל עוד לפני פרסום סרטון התקרית ברשתות החברתיות, עולה כי העגלה נעצרה על ידי הדיילים, ואחד מהם מכר דבר מה לנוסע. בשלב הזה פנתה אליו נוסעת שישבה שתי שורות אחריו, ודרשה ממנו שיעזוב את הנוסע וימכור לה שוקולד. הדייל הסביר לה שהוא יגיע אליה בהמשך, אולם הסברו לא סיפק אותה והיא החלה לצעוק לעברו.

"אתה תמכור לי שוקולד, הבנת? אתה עובד שלי, שילמתי עליך כסף", אמרה לדייל. "אני לא עובד שלך, היית מתה שאני אהיה עובד שלך", הוא ענה לה, והיא בתגובה השיבה: "אני רוצה את השוקולד. מאיזה סיבה אתה לא רוצה למכור לי את השוקולד? אני רוצה את השוקולד. מה זה, אני רוצה את השוקולד". בשלב זה, הצטרפו לוויכוח הבוטה נוסעים נוספים, אחת מהם היא אחותה של אותה נוסעת. "תמכור לה את השוקולד, מה היא ערבייה? כוסרבאק תמכור לה שוקולד, שמעת?". הדייל ענה לה: "זכרי את המילים שלי, את לוורנה לא תגיעי", ובתגובה התפרץ לעברו נוסע נוסף, שאמר לו: "אני שם זין עליך, ועל ורנה, כוסאמאמא שלך, יא מניאק, יא בן שרמוטה, יא מזדיין, חתיכת בן אלף".

עוד בוואלה חדשות:
כוננות סערה: המבקר צפוי לפרסם את דוח הדיור בימים הקרובים
משרד הביטחון חתם על עסקה לרכישת 14 מטוסי F-35 מארה"ב
בגלל פרשות המין במשטרה - הימ"מ נותרה ללא מפקד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"אתה עובד שלי, שילמתי עליך כסף". אחת הנוסעות מתפרצת בבוטות לעבר הדייל/מערכת וואלה, צילום מסך

גורמים בהנהלת "ישראייר" אמרו היום בשיחה עם וואלה חדשות כי הם מגבים את התנהלות הדיילים בטיסה. "הצוות פעל בסדר, ולא נגרר לאלימות או לחוסר נימוס", אמר סמנכ"ל מבצעים בחברה, קברניט בכיר חזי הרפז, שנמנה עם צוות הבדיקה של התקרית. לדבריו, "האירוע הועבר בזמן אמת לקברניט, אשר פנה לנוסעים במערכת הכריזה במטוס וביקש מהם לשמור על הסדר. במקביל, הוא יצר קשר עם מגדל הפיקוח בוורנה וביקש לעדכן את קצין הביטחון ואת המשטרה המקומית, ואף דרש ששוטרים ימתינו לנוסעים המתפרעים ביציאה מהמטוס".

הרפז ציין כי הוא "מזועזע מהתנהלות של אותם נוסעים. אני כואב את ההתנהלות הזו שהיא בהחלט סוג של ניצני בריונות לשמה".

גורם בכיר ב"ישראייר" הודה כי התקרית עם הנוסעים בטיסה היא "לא משהו שאני יכול לומר שהוא חריג, אבל לשמחתנו זה גם לא משהו יומיומי". הגורם סיפר כי "התופעה הזו של זלזול בצוות המטוס הבריונות המילולית וההתנהגות האגרסיבית כלפי הצוות היא תופעה שאנחנו מזהים התגברות שלה, ולא רק אצלנו אלא בהרבה מאוד חברות תעופה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"הצוות פעל בסדר". הדייל מתעמת עם הנוסעים/מערכת וואלה, צילום מסך
"יש ימים שאתה יורד מטיסה ואין לך כוח לצעוד עוד צעד אחד מרוב העייפות הנפשית של מתן השירות לנוסעים"

ואכן, גם דיילות שעובדות ב"אל על" מספרות על ההתנהגות הבוטה מאוד לעיתים של הנוסעים הישראלים. "יש נוהג לפנות לדיילת לא בלחצן הקריאה, אלא בנגיעה בישבן או במשיכה בכפל המכנס או החצאית. הוא לא עושה את זה במחשבה מינית אבל אתה יורד מטיסה אחרי שלא מעט נוסעים נגעו בך משכו לך את המכנס או החצאית. זה בהחלט לא נעים", מספרת דיילת אוויר בחברה.

היא מוסיפה כי "יש תמיד את הנוסעת שרגע לפני שהמטוס עומד להמריא היא באה עם שקית הכדורים שלה ומבקשת כוס מים, למרות ששלטי הידוק החגורות כבר מאירים. ויש כמובן את הנוסעים שתמיד כשאתה עובר עם העגלה של האוכל או הדיוטי פרי הם צריכים באותו הרגע לקום לשירותים וכמובן בחלק מהמקרים זה גם מסתיים באמירות שליליות כלפי הצוות". "אין ספק שהנוסע הישראלי מאתגר והוא מעז לדבר במטוסים שלנו באופן אגרסיבי יותר ממה שהוא היה מדבר לצוות של חברת תעופה זרה", היא אומרת. "יש ימים שאתה יורד מטיסה ואין לך כוח לצעוד עוד צעד אחד מרוב העייפות הנפשית של מתן השירות לנוסעים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"אין ספק שהנוסע הישראלי מאתגר". דיילת של "אל על". למצולמת אין קשר לנאמר בכתבה/מערכת וואלה, צילום מסך

מקרה בולט של התנהגות לא נאותה מצד נוסע ישראלי בטיסת "אל על", שעלה לכותרות לאחרונה, הוא זה שבו הייתה מעורבת אשת העסקים ענבל אור. על פי החשד, אור, שהייתה נוסעת בטיסה מלונדון לישראל, עישנה באחד מתאי השירותים במטוס. מאוחר יותר, כך לפי החשד, היא התפרעה וגידפה שוטרים ממשטרת נתב"ג שהגיעו ללוותה עם נחיתת המטוס בישראל. "אנחנו מכירים את התופעה הזו היטב. התקשורת פשוט לא עוסקת בזה, אלא רק כשמדובר באדם מפורסם או שיש סרטון כפי זה שעלה הלילה לרשתות החברתיות (של נוסעי "ישראייר" – א"א)", אומר גורם בכיר במשטרת נתב"ג.

"אחת לשבועיים לפחות אנחנו מוזעקים למטוס לאחר שמתקבל דיווח על נוסע שמתפרע או שסיכן את בטיחות הטיסה. אנחנו מקבלים כל הזמן תלונות של התנהגות בריונית וקולנית מצד נוסעים. בחלק מהמקרים אנחנו פותחים תיקים פלילים".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully