וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה חשב פרקליטו של נתניהו על דוח המבקר רק לפני כמה חודשים?

22.2.2015 / 14:27

עם פרסום הדוח על הוצאות מעון ראש הממשלה יצא עו"ד יעקב בורובסקי להגנתו של נתניהו. בטור שכתב בוואלה חדשות לאחר סגירת תיק "ביביטורס", כתב כי על מבקר המדינה "לפעול ללא דיחוי ולפרסם דוח מיוחד" על התיק

צילום: נועם מושקוביץ', הריאיון מתוך התכנית "זירה חופשית" ברדיו חיפה

עם פרסום דוח מבקר המדינה, יוסף שפירא, על ההוצאות במעון ראש הממשלה בשבוע שעבר, כינסו אנשיו של בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים כדי להתגונן מפני ממצאי הדוח. בין הנואמים היה גם עו"ד יעקב בורובסקי, שהצטרף לאחרונה לצוות ההגנה של נתניהו, ואמר כין אין קשר בין הטענות שעלו מן הדוח לבין נתניהו. "אתם רואים לנגד עיניכם ראש ממשלה שצריך לבדוק כמה עולה ארוחה כשהוא יושב בלשכת ראש הממשלה וכמה עולה המנה כשהוא יושב במעונו הרשמי? תנו שקט לראש הממשלה, תנו לו לעבוד", אמר בורובסקי.

לא קשה לנחש את הסיבות שהביאו את נתניהו לשכור דווקא את עורך הדין בורובסקי, ניצב בדימוס שעמד בראש צוות המאבק בשחיתות שלטונית במשרד מבקר המדינה, להגיב על דוח המבקר כמי שמכיר את העבודה מקרוב. אלא שלפני זמן לא רב, כשהחליט היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לסגור את תיק "ביביטורס", בורובסקי דיבר אחרת לגמרי.

בטור שפרסם בוואלה חדשות בספטמבר 2014, כתב עו"ד בורובסקי על החשדות למימון כפול של טיסות: "הנמקת היועץ המשפטי לממשלה שלא לפתוח בחקירה פלילית תמוהה ומוזרה. מדוע העדיף היועץ להמתין זמן כה רב - יותר משלוש שנים - ולהסביר כי גם אם תיפתח חקירה היא כנראה לא תוביל להגשת כתב אישום? מדוע בחר וינשטיין לקבל החלטה ארבעה חודשים לאחר שמבקר המדינה פנה אליו בכתב וביקש להכליל את נסיעות ראש הממשלה בדוחו ונדחה על ידי היועץ המשפטי בטיעון שהנושא נמצא בבדיקת הפרקליטות, ופרסום, ולו חלקי, של הדוח, יכול להשפיע לרעה על ההליך הפלילי?"

דוח המבקר - כותרות אחרונות:
סקר וואלה חדשות: הליכוד לא נפגע מדוח המבקר, יש עתיד מזנקת
משרד הביטחון חתם על עסקה לרכישת 14 מטוסי F-35 מארה"ב
מנהיגה הרוחני של ש"ס: "'התקווה' זה שיר מטומטם"

ניצב יעקב ברובסקי, פברואר 2013. ערן גילווארג
"תנו שקט לראש הממשלה, תנו לו לעבוד". עו"ד בורובסקי/ערן גילווארג

"העובדה כי המבקר בחר להביא לידיעת הציבור את עצם פנייתו ליועץ המשפטי לממשלה, די בה כדי להבין שהמבקר סבור כי קיים חומר שמעלה את החשד לעבירה פלילית בפרשה, ובשל כך נסוג מהמשך הבדיקה לבקשת היועץ", הוסיף בורובסקי. עורך הדין מגן כעת על נתניהו אף על פי שגם במקרה הנוכחי העביר המבקר ליועץ וינשטיין מידע על פרשות שחשב שיש בהן חשד לפלילים - כמו פרשת הבקבוקים, פרשת רהיטי הגן וכן העסקת החשמלאי במעון ראש הממשלה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ראש הממשלה נתניהו בישיבת ממשלה, פברואר 2015. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
לא קשה לנחש את הסיבות שהביאו אותו לשכור דווקא את עו"ד בורובסקי. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

"הסרבול הבלתי-הגיוני מחייב כעת את משרד מבקר המדינה לפעול ללא דיחוי ולאלתר לפרסם דוח מיוחד אל הציבור. לא בעוד שנה בדוח השנתי הרגיל, גם לא בעוד שלושה חודשים, אלא כעת, שכן הדוח מוכן זה זמן רב", כתב עוד עורך הדין של נתניהו. "פרסום הדוח חשוב לציבור, כמו גם למבוקר, בעיקר כדי להבין לעומק את סיבות סגירת התיק, ובכך להסיר עננה ותיאוריית קונספירציה גם כלפי רשויות האכיפה". הוא עוד תמה בטור: "מי בדיוק עיכב את קבלת ההחלטות במשך שלוש שנים? מי גרם לשיהוי הממושך? ברור כי החומרים 'חנו' אצל מי שמסביר היום לציבור כי בגין הזמן הרב שחלף יהיה קשה להגיע לראיות שיובילו להגשת כתב אישום. המצב מזכיר במקצת את רוצח הוריו שמבקש את רחמי בית המשפט בגין העובדה כי נותר יתום".

עו"ד בורובסקי: "לא רואה סתירה בין הדברים"

עו"ד בורובסקי מסר בתגובה כי את דבריו על "ביביטורס" כתב כפרשן, ואינו רואה כל סתירה בין הדברים להיותו בצוות ההגנה של נתניהו. "כתבתי שהסתרה לא טובה - צריך לבדוק כל נושא עד תום. אני נאמן לעמדותיי ולעקרונותיי באופן מלא. אם הייתה שחיתות, לא הייתי נכנס לצוות ההגנה של נתניהו, אולם עשיתי זאת משום שמדובר בזוטי דברים, דוח מינורי שאין בו חשד לפלילים".

כשנשאל אם גם במקרה זה תהיה החלטה שלא לפתוח בחקירה פלילית תהיה "תמוהה ומוזרה", כפי שכינה זאת במקרה של "ביביטורס", השיב: "עיתוי הבדיקה צריך היה להיות מוקדם יותר, ודעתי לא חשובה, היות שגם כך זה במסלול היועץ. אני בעד לברר דברים, על מנת להסיר עננה. זה מה שאמרתי גם כאן".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully