וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלף מוסלמים יצרו "מעגל שלום" סביב בית הכנסת באוסלו

כשהם צועקים "לא לאנטישמיות, לא לאיסלאמופוביה", הגיעו חברי הקהילה המוסלמית בנורבגיה להביע תמיכה בקהילה היהודית - ולגנות את הפיגוע בשבוע שעבר, בדנמרק השכנה. "האנושות היא יחידה אחת, אנחנו כאן להזכיר זאת"

צילום: רויטרס עריכה: ניב פוקס

(בנוכחות 500 אנשים שלא הכיר: המחבל מקופנהגן נקבר אתמול)

יותר מאלף מוסלמים נורבגים התכנסו אמש (שבת) סביב בית הכנסת בבירה אוסלו, ויצרו מעגל אנושי, כמעשה סמלי להבעת הזדהות עם הקהילה היהודית וכגינוי לפיגוע הירי בבית הכנסת בדנמרק השכנה, בשבוע שעבר. המפגינים במקום צעקו "לא לאנטישמיות, לא לאיסלאמופוביה", וכינו את התכנסותם "מעגל השלום".

"האנושות היא יחידה אחת, ואנחנו כאן כדי להזכיר ולהדגיש את זה", אמר סיהן עבדאללה, אחד ממארגני המחאה של הקהילה האיסלאמית בנורבגיה, שמילאה את הרחוב הקטן שבו שוכן בית הכנסת. "יש הרבה יותר מחרחרי שלום מאשר מחרחרי מלחמה. יש תקווה לאנושות, לשלום ולאהבה, על פני הבדלים ופערים דתיים", הוסיף.

לקריאה נוספת:
המאבטח היהודי שנרצח ליד בית הכנסת בדנמרק הובא למנוחות
התמונה מתחילה להתבהר: הואשמו סייענים ליורה מקופנהגן
מצרפת ועד גרמניה: מפת האנטישמיות ברחבי אירופה

שרשרת אנושית שיצרה הקהילה המוסלמית בנורבגיה סביב בית הכנסת באוסלו, 21 בפברואר 2015. רויטרס
"לא לאנטישמיות, לא לאיסלאמופוביה". משתתפות ב"מעגל השלום" באוסלו, הערב/רויטרס

הפגנת השלום באוסלו התרחשה שבוע ימים בדיוק לאחר שני הפיגועים בדנמרק, מאחוריהם עמד עומאר עבד אל-חמיד אל-חוסיין בן ה-22. בראשון מביניהם פתח אל-חוסיין בירי אל עבר משתתפים בכנס למען חופש הביטוי שהתקיים בבית קפה בקופנהגן. ככל הנראה כוונתו הייתה לפגוע במאייר השוודי לאקס וילקס, שקיבל איומים על חייו מאחר שצייר את הנביא מוחמד. מהירי של אל-חוסיין נהרג יוצר הסרטים הדוקומנטריים הדני פין נורגארד. אירוע הירי השני התרחש מחוץ לבית כנסת במהלך חגיגות בת מצווה, אז נורה למוות בידי המחבל המאבטח היהודי דן אוזן. ביום ראשון לפנות בוקר הגיע המחבל לתחנת רכבת סמוכה למקומות הירי, אז החלו חילופי אש עם כוחות המשטרה, שבהם נהרג אל-חוסיין.

הקהילה היהודית בנורבגיה היא מהקטנות במדינות היבשת, ומונה כאלף בני אדם. לעומת זאת, האוכלוסייה המוסלמית במדינה הסקנדינבית גדלה בהתמדה ונעה על פי הערכות בין 200-150 אלף בני אדם. השיח סביב ההגירה במדינה הגיע לשיאו ב-22 ביולי 2011, אז רצח אנדרס ברינג בריוויק 77 בני אדם ופצע עשרות במחנה הקיץ של מפלגת העבודה הנורבגית באי אוטויה. לטענתו, עשה זאת "על מנת להציל את נורבגיה ומערב אירופה מהשתלטות המוסלמים". באוגוסט 2012 הוא נידון ל-21 שנות מאסר.

(עדכון ראשון: 22:27)

שרשרת אנושית שיצרה הקהילה המוסלמית בנורבגיה סביב בית הכנסת באוסלו, 21 בפברואר 2015. רויטרס
"יש יותר מחרחרי שלום מאשר מחרחרי מלחמה". "מעגל השלום" באוסלו, הערב/רויטרס
שרשרת אנושית שיצרה הקהילה המוסלמית בנורבגיה סביב בית הכנסת באוסלו, 21 בפברואר 2015. רויטרס
שרשרת אנושית שיצרה הקהילה המוסלמית בנורבגיה סביב בית הכנסת באוסלו, 21 בפברואר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully