וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרב הנהיג כנופיית בריונים שחטפה ועינתה סרבני גט"

20.2.2015 / 0:13

הרב מנדל אפשטיין מניו יורק ושלושה בני אדם נוספים, שאחד מהם הוא בנו, מואשמים כי חטפו גברים ואיימו עליהם עם אזיקים, סכינים, מברגים וחבלים. פרקליטו טוען: הוא לוחם למען זכויות נשים

הרב מנדל אפשטיין מניו יורק נאשם בניסיון חטיפה, פברואר 2015. AP
הרב מנדל אפשטיין, השבוע/AP

בבית משפט בניו יורק החל השבוע משפטו של הרב מנדל אפשטיין המואשם שהנהיג כנופיית בריונים, אחד מהם בנו, שחטפה ועינתה גברים יהודים, שסירבו להעניק גט לנשותיהם. אפשטיין, בן 69, מואשם בסעיפים של קשירת קשר לבצע חטיפה וניסיון לחטיפה, וכך גם שלושת שותפיו - ג'יי
גולדשטיין, בנימין סטימלר ובנו דיוויד אפשטיין.

במהלך נאומי הפתיחה בבית המשפט, הציגו עורכי הדין מטעם התביעה קטע וידאו קצר, שבו נראה הרב אפשטיין מדבר עם שני סוכנים סמויים של הבולשת הפדרלית (ה-FBI). "עקרונית, מה שאנחנו הולכים לעשות זה לחטוף גבר לכמה שעות", אמר הרב לסוכנים, שהתחזו לאח ולאחות שביקשו ממנו לכאורה לגרום לבעלה של ה"אחות" להעניק לה גט. לטענתם, הוא ביקש מהם סכום של 60 אלף דולר עבור החטיפה ועינוי הבעל.

עוד חדשות מהעולם:
המסמכים חושפים: כך הפך פקיד אפור למנהיג דאעש
ג'ב בוש בנאום מדיניות חוץ ראשון: "לדאעש יש 200 אלף לוחמים"
מאות אלפים צעדו בארגנטינה לזכר התובע: "דורשים צדק"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב אפשטיין כפי שהוצג ב"דיילי ניוז"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד ג'וזף גריבקו ציין כי על פי המידע שבידי התביעה, הרב ואנשיו נקטו בשיטות פעולה אכזריות נגד הגברים שאותם חטפו לכאורה. בין השאר, הם נשאו עמם אזיקים, סכינים, מברגים, חבלים וגם בכלי חד המשמש לרעיית בקר. הרב אף כונה בעיתון "דיילי ניוז" "The Prodfather" - משחק מילים בין The Godfather, הסנדק, לבין Prod, שמו של הכלי החד שבו השתמשו.

פרקליטו של הרב, עו"ד רוברט סטאהל, הציג אותו בנאום הפתיחה שלו כלוחם למען זכויות נשים. לטענתו, המוניטין של הרב אפשטיין הוא של מי ש"יכול לשכנע בעלים לתת לנשותיהם גט". עם זאת, עורך הדין הממולח לא הכחיש ש"יכול להיות שכמה חוקים כופפו במהלך הדרך", כלשונו, ובאותה נשימה הדגיש כי חטיפה לא הייתה אחד מהם.

(עדכון ראשון: 22:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully