וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסמכים חושפים: כך הפך פקיד אפור למנהיג דאעש

ב-2004, עוד בטרם השתייך לארגון טרור, עצר צבא ארה"ב את אבו בכר אל-בגדאדי בעיראק. כעת, מפרסם המגזין "ביזנס אינסיידר" את כרטיס העצור שלו, שחושף פרטים מפתיעים על מי שהפך לימים לאחד הטרוריסטים המבוקשים בעולם

צילום: רויטרס, הטלוויזיה המצרית; עריכה: גדי וינסטוק

(בסרטון: דאעש הוציא להורג 21 קופטים בלוב)

מנהיג ארגון הטרור "המדינה האיסלאמית" (דאעש), אבו בכר אל-בגדאדי, אחד הטרוריסטים המבוקשים ביותר בעולם, עבד בצעירותו כפקיד משרדי אפור – כך עולה ממסמכים רשמיים של צבא ארצות הברית, שמפרסם המגזין האמריקני "ביזנס אינסיידר". אותם מסמכים, שהותרו לפרסום לבקשת המגזין, הם למעשה כרטיס המעצר של אל-בגדאדי, מהתקופה שבה הוחזק במתקני כליאה אמריקניים בעיראק.

במסמכים אלו מזוהה אל-בגדאדי בשמו האמיתי – איברהים עוואד איברהים אל-בדרי. גילו המדויק לא הותר לפרסום, אולם ההערכה היא כי בעת מעצרו, בשנת 2004, היה בן 43. תקופת המאסר נמשכה כעשרה חודשים: החלה ב-4 בפברואר 2004 והסתיימה ב-8 בפברואר באותה שנה. ממסמכי הצבא האמריקני עולה כי אל-בגדאדי נעצר בפלוג'ה שבמחוז אנבאר. הוא הוחזק בכמה מתקני כליאה בדרום-מערב עיראק, ביניהם "בוקה" המפורסם, שהיה בית המאסר הגדול ביותר של הצבא במדינה.

עוד בעולם:
ג'ב בוש בנאום מדיניות חוץ ראשון: "לדאעש יש 200 אלף לוחמים"
מאות אלפים צעדו בארגנטינה לזכר התובע: "דורשים צדק"
הנסיגה המדממת של אוקראינה היא עוד ניצחון של פוטין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מימין: אל-בגדאדי כפי שנראה בעת המעצר בעיראק. משמאל: כמנהיג דאעש/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרטים העסיסיים מכרטיס המעצר הם אלו המתייחסים לפרטיו האישיים של אל-בגדאדי. ראשית, שלא כמצופה, הוא כלל לא נעצר בגין מעורבות בפעילות טרור עוינת נגד הכוחות האמריקניים בעיראק. הוא מוגדר "אזרח עצור", וההערכה היא שהוא נעצר כשניסה לעזור לחברו, בעת מעצר של לוחמים אמריקניים.

מקצועו של מי שעומד כיום בראש אחד מארגוני הטרור האכזריים ביותר בעולם, לפי מסמכי הצבא האמריקני, היה לפני כעשר שנים "פקיד בעבודה משרדית". מצוין כי הוא נשוי, וכי יש לו בני משפחה נוספים. עם זאת, שמם של קרוביו לא הותר לפרסום ולכן הם נמחקו מהמסמכים שפרסם "ביזנס אינסיידר".

צפו בכרטיס העצור של אל-בגדאדי

כרטיס המעצר של מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי. עמ' 1/סריקה, מסמכים רשמיים של צבא ארצות הברית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully