וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסיגה המדממת של אוקראינה היא עוד ניצחון של פוטין

צבא אוקראינה יצא מהעיירה האסטרטגית דבלצבה בתום קרבות עזים עם הבדלנים. הנשיא פורושנקו אמנם טען שמדובר בצעד מתוכנן, אך מדובר בתבוסה נוספת עבור קייב ובניסיונות המערב למנוע מרוסיה ומהבדלנים הישגים בשטח

נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו – קייב, פברואר 2015. רויטרס
נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו מכריז על הנסיגה, היום/רויטרס

כוחות הביטחון של אוקראינה נסוגו היום (רביעי) מהעיירה האטסטרגית דבלצבה אחרי קרבות עזים עם הבדלנים בימים האחרונים, שהתנהלו חרף הפסקת האש. החיילים האוקראינים נלחמו את דרכם החוצה וסירבו להיכנע, אך מדובר בתבוסה מרה עבור קייב ונשיאה פטרו פורושנקו ובהישג חשוב עבור המורדים הפרו-רוסים והנשיא ולדימיר פוטין.

"הנסיגה הייתה מתוכננת ומאורגנת", טען נשיא אוקראינה בהצהרה משדה תעופה בקייב, ששודרה זאת. על אף שפורושנקו ניסה לאתר את ההחלטה להוציא את הכוחות מהעיירה באור חיובי, היא מסמלת עוד ניצחון עקוב מדם של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושל הבדלנים. אמנם צבא אוקראינה מנע מהבדלנים את האפשרות לכבוש את דבלצבה בעצמם ולהתרברב בהישג, אך התעקשותו של פורושנקו לא לוותר על העיירה בשיחות על הפסקת האש בשבוע שעבר, עלתה ככל הנראה בחייהם של חיילים רבים. דובר הצבא אנדריי ליסנקו מסר היום כי 22 חיילים נהרגו ועוד 150 נהרגו במהלך הקרבות בעיר בימים האחרונים, אך ייתכן שמספרם גבוה הרבה יותר.

בעיירה, המשמשת צומת רכבות אסטרטגי בין מחוזות דונייצק ולוהנסק שבשליטת הבדלנים, הוצבו כ-8,000 חיילים אוקראינים. ההחלטה על הוצאת הכוחות הייתה סודית עד לרגע האחרון ולחיילים ניתנו עשר דקות כדי להתארגן לקראת העברתם מהעיירה באמצעות משאיות. הלוחמים שהגיעו לצד האוקראיני כשהם צולעים ומותשים סיפרו על בריחה חפוזה, שלוותה בירי כבד של הבדלנים לעברם.

צבא אוקראינה נסוג מהעיירה דבלצבה שבמזרח המדינה, 18 בפברואר 2015. רויטרס
משוריינים של צבא אוקראינה נסוגים מאזור דבלצבה, היום/רויטרס

"משאיות רבות עזבו, אך רק מעט הגיעו", סיפר חייל אוקראיני ל"ניו יורק טיימס". החייל, שהזדהה רק בשמו הפרטי, וולודמיר, ובדרגת הסמל שלו, הוסיף: "רק שליש מאתנו הגיע בשלום, לכל היותר". חיילים אחראים סיפרו כי לפחות רוב החיילים שנסעו בטור שכלל כמאה משאיות הצליחו לברוח מהעיירה המכותרת, כשרבים מהם עשו את דרכם באופן רגלי אחרי שרכביהם נפגעו מההפצצות הכבדות.

אלברט סרדריין, רופא בן 22 שהתלווה לנסיגת הכוחות, סיפר כי המשאיות מוקמו בקצה העיירה, וטנקים ורכבים משוריינים איגפו את הטור כדי לספק לו הגנה בזמן נסיעתו דרך השדות במקום בכביש הראשי והממוקש. לדבריו, הלחימה התחילה מיד עם תחילת הנסיגה, כשהמשאיות סטו מדרכן והתנגשו אחת בשנייה בשל החשכה שאפפה את המקום בעקבות נסיעתן ללא אורות.

עם שחר, הטור ספג אש מכל הכיוונים. "הם ירו לכיווננו עם טנקים, אר-פי-ג'י ורובי צלפים", סיפר סרדריין. "ושיגרו רקטות לעבר הטור המתפורר". הוא הוסיף כי החיילים המתים והפצועים הושארו בשדות המושלגים בצדי הדרך, משום שהם היו רבים מדי לנשיאה אחרי שמשאיות רבות נפגעו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך מסיבת עיתונאים בבודפשט, הונגריה, 18 בפברואר 2015. רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פטין במהלך מסיבת עיתונאית בהונגריה, אתמול/רויטרס

פוטין, כאמור, יכול לרשום לעצמו הישג נוסף - הבדלנים הצליחו לזכות בשטח נוסף מזה שסוכם עליו בהסכם האחרון ובהסכם שקדם לו מחודש ספטמבר והצליחו לערער עוד קצת על יכולתו של צבא אוקראינה לעצור אותם מלזכות בנתחים נוספים ממזרח המדינה. "על קייב להיכנע לבדלנים בדבלצבה", אמר אתמול בציניות נשיא רוסיה במהלך מסיבת עיתונאים בבודפשט, בירת הונגריה. "החיים ממשיכים הלאה, אין צורך להרהר בזה יותר מדי".

הבדלנים הצהירו כי הם המשיכו להילחם על דבלצבה משום שהיא "שייכת להם", ועכשיו נותר לראות אם אכן ינצרו לחלוטין את האש גם בשאר החזיתות. המערב ואוקראינה טוענים כי הקרב על העיר היה הפרה של הסכם הפסקת האש, אך באיחוד האירופי מקווים שעם תום הלחימה בדלצבה ניתן יהיה ליישם את ההסכם במלואו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully