וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: חייל בכלא הצבאי הצית את תא המעצר ותקף מפקדים

19.2.2015 / 15:15

החייל, אשר נכלא בגין השתמטות מצה"ל, נאשם כי העלה באש רהיטים בתאו באמצעות מצית שהבריח. נזק חמור נגרם למבנה וכלל העצורים פונו מהמקום. בכירים בצבא מעריכים כי בעקבות האירוע מפקדים יודחו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
שני שוטרים נפגעו משאיפת עשן. התא השרוף בבסיס המשטרה הצבאית "דן" שבתל השומר/מערכת וואלה, צילום מסך

לבית הדין הצבאי ביפו הוגש אתמול (רביעי) כתב אישום נגד חייל צה"ל בגין הצתת תא מעצר בבסיס המשטרה הצבאית "דן" שבתל השומר. על פי כתב האישום, החייל, שנכלא בגין השתמטות משירות צבאי, הצית לפני כשבוע רהיטים בתאו מתחת לאפם של החיילים המאבטחים את המבנה, באמצעות מצית שהבריח פנימה. כדי להגביר את הלהבות שרף החייל גם מגבות, מה שגרם לאש להתפשט במהרה ולגרום נזק חמור למבנה.

אל התא הוקפצו שוטרים צבאיים רבים כדי לכבות את השריפה. שני שוטרים צבאיים נפגעו משאיפת עשן ופונו לבית החולים. החייל שנשאם כי הצית את המבנה, וכן שאר החיילים העצורים, פונו במהירות אל מחוץ למבנה. לפי כתב האישום, במהלך הפינוי ניסה החייל לתקוף מפקדים וחיילים. במקרה אחד הוא חנק לכאורה חייל לכמה שניות, ובמקרה אחר הוא הכה באגרופים מפקד בפניו. לאורך הפינוי המשיך הנאשם להתפרע ולתקוף חיילים עד שהכוחות שהיו במקום השתלטו עליו במכות אלה ובגז מדמיע.

עוד בוואלה! חדשות:
הסופה מתקרבת: שלג החל לרדת ברמת הגולן, החרמון נסגר
קצין המשטרה החשוד שסחט והטריד אישה - ראש מחלקת התנועה
הוריה של הילה בצלאלי הטיחו בנאשמים באסון: "גועל נפש"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
החייל הצית רהיטים בתא והוסיף מגבות כדי להעצים את האש. תא המעצר השרוף/מערכת וואלה, צילום מסך

להערכתם של גורמים בצבא, הנאשם הצית את המבנה כדי לנסות להימלט ממעצר. בעקבות המקרה פתחו בצה"ל בתחקיר מעמיק לבירור נסיבות האירוע. הגורמים העריכו כי מפקדים בבסיס יודחו. "מדובר באירוע חמור שיכול היה להסתיים אחרת לגמרי אם לא הייתה תגובה מידית להצתה ולאלימות של הנאשם".

עו"ד שי רודה, סנגורו של הנאשם, אמר כי הוא כופר בהצתת תא המעצר ובתקיפת השוטרים. "מרשי יטען כי הם אלה שתקפו אותו והכוהו באלות. אני מאמין כי ככל שיתקדם המשפט מרשי יטוהר מכל אשמה".

מדובר צה"ל נמסר: "בעקבות מקרה שבו עצור בגין השתמטות הצית פח בשטח מתקן הכליאה נפתח תחקיר לבירור נסיבות האירוע, ובסיומו יוסקו המסקנות הרלוונטיות".

לפנייה לכתב אמיר בוחבוט – amirbohbot@walla.com

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully