וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כסף דמים: דאעש סוחר באיברים כדי לממן את מבצעיו

18.2.2015 / 16:31

שגריר עיראק באו"ם ביקש ממועצת הביטחון לחקור את הטענות שלפיהן "המדינה האיסלאמית" קוצר איברים כדי להשיג כספים עבור פעולותיו. השגריר דיווח כי 12 רופאים שסירבו לנתח את הגופות הוצאו להורג

דאעש הוציא להורג 21 מצרים לחופי לוב - צבא מצרים תקף יעדים במדינה. רויטרס
שבויים מצרים לפני הוצאתם להורג בידי דאעש בלוב/רויטרס

שגריר עיראק באו"ם ביקש היום (רביעי) ממועצת הביטחון לחקור את הטענות שלפיהן ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) מממן את פעולותיו באמצעות קצירת איברים וסחר בהם. מוחמד אל-חכים מסר לכתבים כי בשבועות האחרונות נמצאו בקברי אחים גופות עם חתכים ניתוחיים, שמה נלקחו כליות ואיברים אחרים.

"יש לנו גופות. בואו לבחון אותן", אמר השגריר אל-חכים. "זה ברור שחסרים להן חלקים". השגריר הוסיף כי 12 רופאים הוצאו להורג בעיר מוסול, שנמצאת בשליטת הארגון הקיצוני, מאחר שסירבו להשתתף בקצירת האיברים.

מסע הכיבוש של דאעש - סיקור מיוחד
עיראק: דאעש שרף למוות 45 איש בעיירה אסטרטגית שכבש
כדורגל, כושר ולימודים: כך משקמת דנמרק את מחבלי הג'יהאד
דאעש יוצא למלחמת הישרדות - ויורה לכל הכיוונים

השגריר סקר בפני המועצה את המצב הכללי בעיראק והאשים את "המדינה האיסלאמית" בביצוע פשעים נגד האנושות במסגרת רדיפתם אחר מיעוטים במדינה. ניקלואי מלדנוב, שליח האו"ם לעיראק שמסיים את תפקידו, דיווח כי 790 בני אדם נהרגו בחודש ינואר האחרון בעקבות הלחימה המתמשכת במדינה. השליח ציין את מספר הדיווחים העולים לגבי הסחר באיברים שמצבע דאעש, אבל רק אמר כי "זה ברור שהטקטיקות של דאעש מתרחבות מדי יום".

מלדנוב טען כי המטרה הדחופה ביותר של עיראק היא לכבוש מחדש את השטחים שעליהם השתלט הארגון הסוני בשנה החולפת. דאעש כבשו כשליש משטחי עיראק וסוריה. "יש דאגה גוברת מהדיווחים הגוברים לגבי מעשי הנקם שמבוצעים נגד הקהילה הסונית באזורים שמשוחררים משליטת דאעש", הבהיר השליח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully