וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: פוטין ישלם אם ימשיך להפר את הפסקת האש באוקראינה

סגן הנשיא ביידן האשים את מוסקבה בהפרת הסכם מינסק, ואיים בהחרפת הסנקציות שהוטלו עליה. פוטין תובע מקייב להורות לחיילים האוקראינים להיכנע למורדים הצרים על העיר דבצלבה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין – בודפשט, 17 בפברואר 2015. GettyImages
פוטין, אתמול בבודפשט עם נשיא הונגריה ויקטור אורבן/GettyImages

סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, האשים אמש את רוסיה בהפרת הסכם מינסק שקרא להפסקת אש בלחימה במזרח אוקראינה, ואיים כי מוסקבה תשלם "מחיר גובר" על פעולותיה.

בתוך כך, מועצת הביטחון של האו"ם אישרה אמש פה אחד את הסכם הפסקת האש, אך הלחימה נמשכה בעיר דבלצבה, שנפלה לשליטת הבדלנים הפרו-רוסים. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, דרש מקייב להורות לצבא האוקראיני להיכנע. "אני מקווה שהרשויות בקייב לא ימנעו מהחיילים להניח את נשקם", אמר אתמול פוטין במסיבת עיתונאים בבודפשט, והוסיף כי "המשבר באוקראינה לא יוכל להיפתר באמצעים צבאיים".

עוד בוואלה חדשות:
הפסקת אש? הבדלנים בדרך לכבוש עיירה אסטרטגית באוקראינה
על סף קריסה: חרף הפסקת האש, הלחימה באוקראינה נמשכת
הפסקת האש באוקראינה נכנסה לתוקף: "המורדים יורים רק באופן מקומי"

ולדימיר פוטין, פטרו פורושנקו, פרנסואה הולנד, אנגלה מרקל ואלכסנדר לוקשנקו לפני תחילת השיחות לסיום המשבר באוקראינה בבלארוס, 11 בפברואר 2015. רויטרס
ראשי המדינות בשיחות במינסק/רויטרס

במהלך הדיון שנערך אמש במועצת הביטחון על ההצעה הרוסית לתמיכה בהסכם שנחתם במינסק, בירת בלרוס, בשבוע שעבר, טענה השגרירה האמריקנית, סמנתה פאוור, כי היא "מקבלת בברכה את ההסכם", אולם הוסיפה כי רוסיה חייבת להוכיח את מחויבותה לשלום. "הפסיקו לחמש את הבדלנים", קראה, "הפסיקו לשלוח מאות כלי נשק כבדים מעבר לגבול, לצד כוחותיכם. הפסיקו להעמיד פנים שאתם לא עושים את מה שאתם עושים".

לדבריה של פאוור, "רוסיה חותמת על הסכמים, ואז עושה כל שביכולתה על מנת לערער אותם. רוסיה מנפנפת בריבונותן של אומות, אולם מתנהגת כאילו גבולותיה של המדינה השכנה לא קיימים". היא אף טענה כי זה "אירוני" שרוסיה אחראית להצעת ההחלטה שעלתה להצבעה במועצת הביטחון, בעוד היא "מגבה מתקפה כוללת" באוקראינה. השגריר הרוסי, ויטלי צ'ורקין, השיב לדבריה, וכינה אותם "פוגעניים". לדבריו, "מתחילת המשבר, רוסיה קראה באופן פעיל להסדר מדיני, באמצעות שיח כוללני ושקוף בין כל הצדדים בסכסוך הפנימי באוקראינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כוחות של צבא אוקראינה בסמוך לעיירה דבלצבה, שבמזרח המדינה, 17 בפברואר 2015. רויטרס
הכוחות בדבלצבה/רויטרס

בתוך כך, גורמים ב"רפובליקה העממית של דונייצק", במזרח אוקראינה, מסרו לרשת BBC כי תחנת המשטרה בעיר דבלצבה, כמו גם תחנת הרכבת בעיר – המחברת בין מעוזי המורדים דונייצק ולוהנסק – נכבשו על ידי הבדלנים, שהשיגו שליטה על כ-80% מהעיירה. על פי דיווחים מסוימים, גם מטה הצבא בעיירה, בו מוצבים מרבית חיילי צבא אוקראינה, נפל לשליטת המורדים.

מרבית התושבים התפנו, אולם על פי ההערכות כ-7,000 אזרחים מתוך 25 אלף נותרו בעיירה, למרות הלחימה העזה בין הכוחות. הפסקת האש נכנסה לתוקפה ביום ראשון, ונשמרה ברובה, מלבד באזור דבלצבה, אשר לטענת הבדלנים אינה נכללת בהסכם, מכיוון שהיא בשליטתם. על פי ההסכם, על הצדדים לפנות את הארטילריה הכבדה מקווי החזית תוך שבועיים, וליצור אזור מפורז ברוחב של 50-140 קילומטרים בין השטחים שבשליטת הממשל בקייב לשטחים שבשליטת הבדלנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully