וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת אש? הבדלנים בדרך לכבוש עיירה אסטרטגית באוקראינה

הלחימה בין המורדים הפרו-רוסים לבין צבא אוקראינה נמשכת ביתר שאת, כשהבדלנים טוענים שכבשו את רוב שטחה של העיירה דבלצבה ולקחו בשבי חיילים. "אנחנו בדרך לטהר את העיירה"

כוחות של צבא אוקראינה בסמוך לעיירה דבלצבה, שבמזרח המדינה, 17 בפברואר 2015. רויטרס
חיילים מצבא אוקראינה בסמוך לעיירה דבלצבה, היום/רויטרס

הבדלנים הפרו-רוסים וצבא אוקראינה ניהלו היום (שלישי) קרבות עזים מבית לבית בעיירה האסטרטגית דבלצבה, שבמזרח המדינה והתקוות ליישום הפסקת האש הולכות ונגוזות. המורדים הצליחו לכבוש חלקים מהעיירה ואף לקחו בשבי מספר לא ידוע של חיילים.

סימן נוסף לכך שההסכם, שנחתם ביום חמישי שעבר בתיווכן של צרפת וגרמניה, עומד בפני קריסה הוא העובדה ששני הצדדים לא הסיגו את כלי הנשק הכבדים שלהם מחזית הלחימה, כפי שנקבע. צבא אוקראינה טוען כי הוא לא יכול לבצע זאת עד שהבדלנים לא ינצרו את האש לחלוטין ויעצרו את המתקפה על העיירה שמשמשת צומת רכבות אסטרטגי בין מחוזות דונייצק ולוהנסק, שבשליטת המורדים.

עוד על הקרב על אוקראינה
הלחימה באוקראינה נמשכת; האיחוד הטיל סנקציות חדשות על רוסיה
עיר עם חיוך: יהודי אודסה שומרים על גאוות יחידה

בדלנים פרו-רוסים במזרח אוקראינה, 17 בפברואר 2015. רויטרס
בדלנים פרו-רוסים בדרכם לדבלצבה, היום/רויטרס

הבדלנים טוענים כי הפסקת האש אינה כוללת את העיירה ש"נמצאת בשטחם". אדוארד בסורין, אחד ממנהיגי הבדלנים, הכריז כי "80% מדבלצבה נמצאים בידינו". לדבריו, "אנחנו בדרך לטהר את העיירה". צבא אוקראינה אישר כי חלקים מהעיירה החרבה נשלטים עתה על ידי הבדלנים וכי כמה מחייליו נפלו בשבי. עם זאת, הוא הכחיש דיווחים שלפיהם כ-300 חיילים נלקחו בשבי.

קייב ונאט"ו טוענים כי המבצע של הבדלנים בדבלצבה נערך בסיועם של טנקים, ארטילריה וחיילים מצבא רוסיה. מוסקבה מכחישה כי כוחותיה משתתפים בקרב באזור שאליו מתייחס הנשיא ולדימיר פוטין כ"נובורוסיה" (רוסיה החדשה). מאז תחילת הלחימה באפריל אשתקד, נהרגו יותר מ-5,400 בני אדם במזרח אוקראינה ויותר ממיליון בני אדם נעקרו מבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully