וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצוע מבורגס בדרך לחופה: "חברי הילדות שנהרגו ילוו אותי"

18.2.2015 / 7:39

יותר משנתיים לאחר הפיגוע הקטלני, דניאל פחימה יישא לאישה את דנה, אותה פגש במהלך השיקום הארוך בתל השומר. "הגורל מביא אותנו למקומות שאנחנו לא רוצים להיות בהם, אבל מסתבר שאפילו בדבר הרע ביותר יש גם טוב"

חתונתו של דניאל פחימה, שנפצע בפיגוע בבורגס, פברואר 2015. ניב אטיאס, מערכת וואלה! NEWS
דניאל פחימה ודנה לוי בטקס החינה, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, ניב אטיאס

שנתיים וחצי לאחר שנפצע באורח אנוש בפיגוע בבורגס, דניאל פחימה, תושב עכו בן 27, ייכנס הערב (רביעי) מתחת לחופה, וודאי ירגש את מאות האורחים שיגיעו לחגוג עמו את נישואיו לבחירת לבו, דנה לוי. "תמיד האמנתי שאגיע לרגע הזה, אבל השאלה הגדולה הייתה מתי", אמר פחימה הנרגש בשיחה עם וואלה חדשות.

"גם בערב, כשאכנס מתחת לחופה, ברגע שאמור להיות המאושר ביותר בחיי, חברי הילדות הקרובים שלי מאור הרוש ואליאור פרייס זכרם לברכה לא יפסיקו ללוות אותי במחשבותיי", הוסיף פחימה. הוא איבד את שני חבריו באותו בוקר טראגי, ב-18 ביולי 2012, זמן קצר לאחר שנחת עם הרוש, בן 24, ופרייס, בן 26, בשדה התעופה של עיירת הקייט הבולגרית בורגס.

עוד בוואלה חדשות:
אמה של אדל בת הארבע: "היא נרצחה על קידוש השם"
חצי שנה אחרי "צוק איתן": אלף תלמידים נמצאים בטיפול נפשי
בנט נפרד מאורבך בישיבת אבל: "אורי היה פורץ דרך"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הרגע הזה הגיע בזכות הרבה אנשים טובים שהצילו את חייו והביאו להחלמתו ולשיקומו". פחימה בשחרורו מבית החולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

השלושה עלו יחד עם קבוצת ישראלים לאוטובוס מאורגן שהיה אמור לקחת אותם לבית המלון בו התכוונו לשהות במהלך אותו סוף שבוע. אלא שאז התפוצץ מטען חבלה, שהוטמן בתא המטען של האוטובוס על ידי פעיל של ארגון חיזבאללה. נוסף על נהג האוטובוס, נהרגו חמישה ישראלים, בהם כאמור חבריו הטובים של פחימה. פרייס תכנן להציע לחברתו נישואין עם חזרתו.

פחימה נפצע כאמור באורח אנוש וסבל מפציעות וכוויות קשות בכל חלקי גופו. באותם ימים, קראה משפחתו להתפלל להחלמתו, והוריו אף הוסיפו לו שם נוסף, "חיים". רק לאחר כחודשיים, במהלכם נאבק פחימה על חייו ועבר ניתוחים רבים, הוא התעורר וקיבל את הבשורה המרה על מותם של שני חבריו.

זמן לא רב לאחר שהתעורר, הגיעו לבקרו בבית החולים חיים אליעזר, שהציל את חייו של דניאל, עמית קוזה, שדניאל הציל את חייה, ודנה לוי, שלימים תהפוך לארוסתו, והחל מהערב, לרעייתו. "לצד צוותי החילוץ והרופאים שטיפלו בדניאל, צפויים להגיע לחתונה גם אליעזר חיים ועמית קוזה", סיפר בהתרגשות מקסים פחימה, אביו של דניאל. "חיים אליעזר היה בין הישראלים הבודדים שלא היו בפאניקה וסייעו לחלץ את הפצועים וביניהם את דניאל מהלהבות. שבועיים אחרי שדניאל נפצע התקשרה אלינו עמית קוזה וסיפרה לנו כיצד למרות פציעתו האנושה של דניאל, הוא הצליח להציל את חייה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הלוויותיהם של מאור הרוש ואליאור פרייס שנהרגו בפיגוע בבורגס, בולגריה, יולי 2012. ערן גילווארג
הלווייתם של חבריו של פחימה, מאור הרוש ואליאור פרייס/ערן גילווארג

עוד לפני שהוא איבד את ההכרה, הכניסו את דניאל לאמבולנס שעמית כבר הייתה בתוכו, כשהיא סובלת מקשיי נשימה חריפים. עמית תיארה אותו כ"מומיה נוטפת דם מכל כיוון אפשרי". הצוותים הרפואיים ביקשו להכניס אותו במקומה לאמבולנס, אך היא סיפרה כיצד היא בכתה כשהורידו אותה מהאמבולנס והוא בתגובה הורה לה: "שבי לידי, אף אחד לא יפגע בך". כשניסו להוריד אותה שוב מהאמבולנס, הוא דחף את הצוותים ולא הרשה להם להוריד אותה. כשהיא הגיעה לבסוף לבית החולים, גילו אנשי הצוות כי היא סובלת מפגיעות פנימיות שסיכנו את חייה.

"באתי לבקר אותו בבית החולים, וכל השאר היסטוריה"

"כשדניאל הציע לי להינשא לו מול עיניהם הדומעות של בני משפחתו, השמחה הייתה מהולה בעצב כי אי אפשר לשכוח את מה שקרה, ואת מה שחיבר אותנו בסופו של דבר"

במהלך חמשת החודשים שבהם היה מאושפז במחלקת השיקום במרכז הרפואי תל השומר לאחר שהתעורר, הוא הכיר דנה. "כמו הרבה אנשים שברכו את דניאל לרפואה שלמה, גם אני הצטרפתי", סיפרה ארוסתו של דניאל. "בסך הכול שלחתי לו הודעה שיחלים וירגיש טוב. שבוע אחר כך באתי לבקר אותו בתל השומר, וכל השאר היסטוריה".

בחודשים שחלפו מאז הפיגוע, חזר דניאל לעסק התקליטנות שניהל יחד עם אחיו אלי. במקביל, המשיך לעבור טיפולים וניתוחים, אותם ימשיך לעבור עד להחלמה מלאה. לצד צעדי השיקום הענקיים שעשה בדרך לחזרתו לשגרה, המשיך דניאל לתחזק זוגיות יציבה עם דנה, שתמכה בו לכל אורך הדרך. "הגורל מביא אותנו למקומות שלפעמים אנחנו לא רוצים להיות בהם, אבל מסתבר שאפילו בדבר הרע ביותר יש גם טוב. אותו גורל הביא לי גם את דנה, אשתי לעתיד", אמר.

"כשדניאל הציע לי להינשא לו מול עיניהם הדומעות של בני משפחתו, השמחה הייתה מהולה בעצב כי אי אפשר לשכוח את מה שקרה, ואת מה שחיבר אותנו בסופו של דבר", הוסיפה דנה. "אבל אני מאמינה שבכל דבר רע צריך למצוא את הטוב, וזה הכי טוב".

דניאל פחימה שנפצע בבורגס מתחתן. באדיבות המצולמים, צילום מסך
דניאל ודנה, לאחר הצעת הנישואים/צילום מסך, באדיבות המצולמים

גם בחלוף שנה מאז כרע פחימה ברך והציע לחברתו נישואין, הוריו לא מצליחים לכבוש את התרגשותם. "אנחנו אומרים 'מה רבו מעשיך אלוהים'", סיכם האב מקסים. "אלוהים רצה את דניאל כאן אתנו, בחר שדניאל יחיה והוא דאג שבמהלך ההחלמה שלו תהיה לו אישה לידו. עכשיו אנחנו עומדים רגע לפני החתונה, אבל הרגע הלא יאמן הזה הגיע בזכות הקב"ה, ובזכות הרבה אנשים טובים שהצילו את חייו והביאו להחלמתו ולשיקומו".

למרות תהליך השיקום המוצלח והשמחה הגדולה של חתונתו הקרבה, דניאל מודה כי לא חולף יום אחד בלי שהוא כואב את מות חבריו הטובים. "לא חולף רגע אחד שאליאור ומאור לא עוברים לי בראש, בעיקר בימים כאלה", אמר. "כשאכנס לטקס החופה והקידושין, אני בוודאי אחפש אותם בין בני המשפחה, המכרים והחברים שיהיו באולם. הם היו הקודקודים של החבורה. אין לי ספק שהחלל שהם הותירו בי ילווה אותי עד יומי האחרון".

לפניות לכתבת: adihashmonai@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully