וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הונו אבלים ומכרו חלקות קבר לא חוקיות במיליונים

17.2.2015 / 13:07

המשטרה עצרה 3 תושבי ירושלים בחשד שהתחזו לנציגי חברה קדישא ומכרו ללא היתר חלקות על שטחים ציבוריים בהר המנוחות, ואף ערכו בהן טקסי קבורה. בביתו של אחד מהם נתפסו 900 אלף שקל במזומן בתוך גרביים. חשוד רביעי נמלט לחו"ל

צילום: יאיר אלטמן, עריכה: גדי וינסטוק

יחידת ההונאה של משטרת ירושלים ורשות המיסים חשפו רשת חרדית, שמכרה חלקות קבורה לא חוקיות במיליוני שקלים על שטחים ציבוריים - כך הותר היום (שלישי) לפרסום. אתמול נעצרו שלושה חשודים בפרשה, חרדים תושבי ירושלים, והבוקר הורה בית משפט השלום בבירה על הארכת מעצרם של שני חשודים ביומיים. הדיון בעניינו של החשוד השלישי ייערך בערב. כמו כן, ישנו חשוד רביעי שנמלט לחו"ל והוצא נגדו צו מעצר.

עוד בוואלה! חדשות:
למרות האישום על גרימת מותו של תלמיד: המנהלת ממשיכה לעבוד
רגע האמת: המבקר יפרסם היום את דוח הוצאות נתניהו
כך השמידה ארה"ב את הנשק הכימי של עיראק

הלוויותיהם של הרוגי הפיגוע בפריז בהר המנוחות בגבעת שאול בירושלים, ינואר 2015. טלי מאייר
חלקות קבר בהר המנוחות/טלי מאייר

חקירת הפרשה החלה בחודש דצמבר האחרון, בעקבות תלונה שהגיש משרד הדתות. עם התפתחות החקירה התקבלו עוד שש תלונות של בני משפחה שנפלו קורבן לתרמית. על פי החשד, שלושת החשודים התחזו לנציגי חברה קדישא ומכרו ללא היתר על שטחים ציבוריים "חלקות שדה", חלקת קבר אדמה שאין מעליה או מתחתיה קבר נוסף, בהר המנוחות בירושלים עבור סכום של 90-35 אלף שקל. זאת, בעוד שמחירה של חלקת קבר חוקית בהר עומד על סכום של 8,000-7,000 שקל. השלושה דרשו את הסכום במזומן ולא מסרו כל קבלה עבורם. באמצעות אחד החשודים, שעובד כקבלן מצבות בהר המנוחות, אף קיימו החשודים טקסי קבורה בחלקות הלא חוקיות שמכרו.

לפי הערכת המשטרה, הרשת פעלה מ-2005. אחד החשודים הודה כי הרוויח הודות לתרמית שלושה מיליון שקלים. כמו כן, בחיפוש בביתו של אחד מהחשודים נמצא כסף מזומן מוסלק בבגדים ובגרביים בסכום כולל של 900 אלף שקלים.

עו"ד אריאל עטרי, סנגורו של אחד העצורים מסר בתגובה כי "אין מקום למעצר מאחר שלא נשקפת כל מסוכנות לציבור המחייבת מעצר ואין כל חשש להשפעה על עדויות". כן טען עטרי ש"אילו הייתה טענת המשטרה נכונה היתה מוגשת תביעה לסילוק יד מהקרקע לפני שנים והעובדה היא שאיש לא טען לפלישה לא חוקית למקום כל השנים".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully