וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פצע פתוח": טורקיה סוערת אחרי רצח צעירה שהתנגדה לאונס

אוזקאן אסלאן בת ה-20 נדקרה והוכתה למוות על ידי נהג מיניבוס, לאחר שניסתה להדוף אותו באמצעות גז פלפל. הציבור דורש למגר את האלימות נגד נשים וגם ארדואן הבהיר: "הרוצח ראוי לעונש הקשה ביותר"

הפגנות נגד רצח הנערה אוזקאן אסלאן שהתנגדה לאונס בעיר מרסין, שבדרום טורקיה, 16 בפברואר 2015. AP
מפגינים מניפים את תמונתה של אוזקאן אסלאן, בדרכם לפרלמנט באנקרה, אתמול/AP

טורקיה סוערת בעקבות רצח צעירה שהתנגדה לאונס והשלטונות באנקרה הבטיחו אתמול (שני) לפעול נגד "הפצע הפתוח" שהותירה האלימות הגואה נגד נשים במדינה. אוזקאן אסלאן בת ה-20 נרצחה באכזריות בשבוע שעבר בדרום המדינה על ידי נהג אוטובוס, לאחר שהתיזה לעברו גז פלפל בניסיון למנוע ממנו לאנוס אותה. הנהג בן ה-26 ושניים משותפיו לפשע, בהם אביו, נעצרו.

במהלך סוף השבוע הפגינו אלפי אנשים ברחבי טורקיה על האלימות נגד נשים וארגוני זכויות נשים קוראים למדינה לפעול ביתר שאת נגד התופעה. נשות טורקיה החלו לפרסם ברשתות החברתיות את סיפוריהן ואת ההטרדות שחוו על ידי גברים, בין היתר באמצעות ההשטאג sendeanlat ("את מספרת את הסיפור שלך).

גם הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, שהוא ומפלגתו מואשמים בדעות קדומות ביחס לנשים ובדיכוין, הבהיר כי האחראי לרצח ראוי להיענש "בצורה הקשה ביותר". "אלימות נגד נשים היא פצע פתוח בחברה שלנו", אמר הנשיא בנאום שנשא באנקרה ושודר בטלוויזיה. "אני מקווה שהמודעות שהתעוררה בעקבות מותה של אוזקאן תבשר על תחילתו של עידן חדש".

עוד ידיעות בעולם
כך השמידה ארה"ב את הנשק הכימי של עיראק
סערה בצרפת: "ראש הממשלה פועל תחת השפעה יהודית"
נסראללה: "כל העולם מבין שדאעש מהווה איום, מלבד ישראל"

אבו מאזן בביקור בארמון הנשיאותי באנקרה, טורקיה. רויטרס
מקווה שייפתח עידן חדש בעקבות הרצח. הנשיא ארדואן/רויטרס

לדברי ראש הממשלה אחמט דאווטאולו, "הטראומה שאנחנו חווים היא כל כך גדולה שאין עונש מספיק חמור עבור פשע כזה". ראש הממשלה, שדיבר בפני כתבים באנקרה, הביע תקווה שהרצח יהיה נקודת מפנה עבור טורקיה. עם זאת, דאווטאולו הבהיר כי האחראים יישפטו במסגרת מערכת הענישה הקיימת.זאת לנוכח דברי שרת המשפחה והחברה אייסנור איסלאם, שטענה כי יש לשקול הטלת עונש מוות על האחראים. טורקיה ביטלה את עונש המוות בשנת 2004 כחלק הדרישות שהציב עבורה האיחוד האירופי במסגרת המשא ומתן על צירופה לאיחוד.

על פי הדיווחים, אסלאן הייתה הנוסעת היחידה במיניבוס שאותו הסיע אחמט אלטינדוקן, ששינה את מסלול הנסיעה לאחר שכל יתר הנוסעים ירדו וניסה לאנוס אותה. היא ניסתה להתנגד לו באמצעות גז פלפל, אבל אז הוא דקר אותה והכה אותה. לאחר מכן, חזר הנהג לביתו בעיר טרסוס ומצא את אביו בן ה-50 וחבר נוסף שסייעו לו להעלים את הגופה. הם שרפו את הגופה באזור מיוער במטרה להסתיר את הראיות, אך היא התגלתה על ידי המשטרה ביום שישי, יומיים אחרי הרצח. על פי העיתון הורייט, אלטינדוקן הודה במעשה ואמר שהכה אותה במוט ברזל לאחר שראה כי היא לא מתה כתוצאה מהדקירה.

על פי ארגון "הפלטפורמה לעצירת האלימות נגד נשים", 294 נשים נהרגו על ידי גברים במהלך שנת 2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully