וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר דגן יעיד בבדיקת החשד שברק קיבל שוחד בעסקאות נשק

16.2.2015 / 0:25

ראש המוסד לשעבר יתייצב ביחידת להב 433, כדי למסור עדות בעניין טענתו של אולמרט ולפיה ברק קיבל סכומי כסף תמורת קידום עסקאות נשק עם גורמים מחו"ל. אולמרט ציין בפני החוקרים שמונה מקרים לגביהם קיים חשד שברק קיבל טובות הנאה

מאיר דגן עבר ניתוח להשתלת כבד בבלארוס. דניאל בוק
יתייצב בפני חוקרי להב 433 בימים הקרובים. מאיר דגן/דניאל בוק

ראש המוסד לשעבר מאיר דגן יידרש למסור עדות בימים הקרובים בפני חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, בדבר טענתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שלפיה אהוד ברק נהג לקחת שוחד בעבור קידום עסקאות נשק עם גורמים מחו"ל. לצד דגן יגיעו למסור עדות בכירים נוספים במערכת הביטחון.

לוואלה חדשות נודע כי ביום ראשון שעבר הגיעו לביתו של אולמרט מפקד יאח"ה, תת-ניצב אפרים ברכה, וכמה חוקרים לצדו. לאחר מכן מסר אולמרט עדות מפלילה לכאורה נגד שר הביטחון לשעבר ברק. זאת, לאחר ראשת לשכתו לשעבר, שולה זקן, מסרה הקלטות במסגרת עסקת טיעון עמה ובה נשמע אולמרט מפרט את אותן טענות כלפי ברק. בין היתר, טען ראש הממשלה לשעבר כי ראש המוסד אמר לו כי ברק קיבל שוחד כדי להוציא לפועל עסקאות ביטחוניות.

לקריאה נוספת:
אסור ללעוס מסטיק וללקק קרטיב ברחוב: תקנון הסמינר החרדי
הידרדרות במצבו של אורי אורבך: הרופאים נלחמים על חייו
ריבלין נגד נאום נתניהו בקונגרס: דבר קודם בפני הבוחר הישראלי

במהלך עדותו, אולמרט לא הכחיש את הדברים ואף חזר עליהם בפני חוקרי יאח"ה. אולמרט הוסיף וחשף בפניהם עוד שמונה מקרים שלגביהם קיים חשד כי ברק קיבל טובות הנאה מגורמים שונים בעבור אותן עסקאות. העדות של אולמרט נמשכה על פני כמה שעות, ובמהלכה הפנה אולמרט את החוקרים לגורמים שונים במערכת הביטחון, בהם דגן, כדי לתמוך בגרסתו.

גורמים המקורבים לצוות החקירה אישרו כי אולמרט מסר עדות בפרשה. אמיר דן, יועץ התקשורת של אולמרט, אישר לוואלה חדשות כי בתחילת השבוע נפגש אולמרט עם חוקרי המשטרה ומסר להם עדות, אך סירב למסור מידע נוסף. "אנו לא רוצים להגיב מעבר לכך שאנו מאשרים את העובדה כי ראש הממשלה לשעבר אולמרט פגש את חוקרי המשטרה", אמר.

אהוד ברק מסר בתגובה: "מדובר באוסף שקרים והמצאות של עבריין מורשע שמנסה להכפיש אחרים ולהסיח את הדעת ממה שמצפה לו. אני קורא למשטרה להאיץ את החקירה ולפנות לכל האנשים שאולמרט מסר את שמם. אין לי ספק שהתוצאות יפריכו את סיפורי הבדים הללו".

(עדכון ראשון: 21:25)

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully