וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

65 דקות לתל אביב, אבל העיקר שכולם מרוצים

15.2.2015 / 11:56

בנתיבות חגגו את חנוכת הקו החדש, שצפוי לסייע לה לצמוח ולהתפתח. "הרכבת רק תחזק את העיר", סיפר רון שטרן, תושב העיר. "אני שוקלת למכור את הרכב ולחסוך את הדלק", אמרה טניה ניקולאייב, שעובדת ברמת גן

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

בנתיבות ייחלו במשך שנים ליום שבו יוכלו להגיע ברכבת למרכז וכך יוכלו לחסוך את הפקקים המייגעים, והבוקר (ראשון) נחנכה התחנה בעיר. התושבים הנלהבים מקווים עתה שהחיבור למרכז יסייע לעיר הדרומית לצמוח ולהתפתח, כשזמן הנסיעה לתל אביב יעמוד על כ-65 דקות. רכבת לתל אביב תצא בכל שעה, כשבשעות השיא בבוקר ואחר הצהריים יגיעו שתי רכבות בשעה. עלותה נאמדת בכ-60 מיליון שקלים.

"הרכבת היא כלי אמיתי לצמצום הפערים בין המרכז לפריפריה", אמר רון שטרן, תושב העיר. "הרכבת תרחיב את אפשרויות התעסוקה באזור ותאפשר גמישות רבה יותר לתושבי העיר. זו לא סיסמה שהרכבת תקרב את הפריפריה למרכז. נתיבות היא כבר עיר משמעותית ביותר באזור ומהווה מרכז עסקים אזורי. הרכבת רק תחזק את העיר", הוסיף שטרן.

תחנת הרכבת בנתיבות היא שלב ב' בפרויקט "רכבת הנגב" של משרד התחבורה והיא המשך של הקו מתחנת שדרות, שנפתח לפני שנה. בעתיד תגיע הרכבת גם לאופקים ומשם לבאר שבע. לטקס הפתיחה החגיגי הגיע שר התחבורה ישראל כץ, שהתלווה אל ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר, ויחד הם עלו על הרכבת הראשונה לאשקלון.

עוד בוואלה! חדשות
מכות והשפלה: השוטר, קצין החקירות והרומן עם השחקנית
דירה סודית ודופלקס בצפון תל אביב: כך חיים הח"כים שלנו
מצוד אחרי פדופיל: פורסמו תמונות חשוד בעבירות מין בילדות

נחנכה תחנת הרכבת בנתיבות, פברואר 2015. שי מכלוף, שי מכלוף
הרכבת לנתיבות, הבוקר/שי מכלוף, שי מכלוף

"זהו יום חג לתושבי נתיבות והדרום", הצהיר השר כץ. "הרכבת תחבר את נתיבות ויישובי הסביבה למרכז. זה מביא לתנופת דיור ובנייה. תקופה ארוכה נאבקתי כדי להוציא את הרכבת לדרך ואני חש תחושה גדולה של סיפוק. אנחנו משקיעים סכומים גבוהים בפריפריה כחלק ממדיניות הממשלה".

מנכ"ל רכבת ישראל בעז צפריר סיפר: "בשנים האחרונות רכבת ישראל נמצאת בתנופת פיתוח ומחברת יותר ויותר יישובים וקהילות לרשת המסילות הארצית. פיתוח הרכבת יימשך גם בשנים הקרובות, ועד לסוף העשור צפויה חברת הרכבת להכפיל את מספר לקוחותיה ואת מספר הרכבות המופעלות". לדבריו, "הפעלת תחנת נתיבות מביאה עמה צמיחה ושגשוג לעיר, עם הגעתם של יזמים רבים ואוכלוסייה חדשה. הרכבת מאפשרת לכל אחת ואחד מאתנו להרחיב את חופש הבחירה למגורים, לתעסוקה ולפנאי, ולכן אחריותנו היא להמשיך ולקדם את פיתוח הרכבות בארץ הלכה למעשה".

עבור טניה ניקולאייב, תושבת העיר שעובדת ברמת גן, מדובר בבשורה של ממש. "עד עכשיו הייתי נוסעת כל יום עם הרכב הפרטי לתחנת הרכבת בשדרות ומשם לתל אביב", סיפרה ניקולאייב בת ה-27. "עכשיו אני אפילו שוקלת למכור את הרכב ולחסוך את הוצאות הדלק".

לפניות לכתב: Yanir9310@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שר התחבורה, ישראל כץ, בחניכת קו הרכבת לנתיבות, פברואר 2015. נמי טוויטו, ספק 500
השר ישראל כץ בנסיעה מתחנת נתיבות לאשקלון, הבוקר/ספק 500, נמי טוויטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully