וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: 700 מהגרים חולצו מסירות גומי צפופות ליד לוב

המהגרים, שחולצו בשלום מהסירות אשר נקלעו לתנאי שיט מסוכנים בהתחשב בכמות האנשים שאכלסה אותן, הובאו למקום מבטחים על ידי משמר החופים שפעל לחלצם לאורך היום. "כל מי שניצל נראה במצב טוב ותנאי הים משתפרים"

פינוי גופות מהגרים שטבעו בדרך מאפריקה לאיטליה – למפדוזה, 9 בפברואר 2015. רויטרס
פינוי גופות המהגרים שטבעו בתקרית אחרת השבוע בדרכם מלוב לאיטליה/רויטרס

שתי ספינות של משמר החופים של איטליה הצילו אמש (שישי) כ-700 מהגרים ששהו על סירות גומי בצפיפות מסוכנת בסמוך לחופי לוב. מרכז הפיקוד של משמר החופים באיטליה הוציא לפועל את פעולת הצלה בשעות הבוקר לאחר שנתקבלה קריאת חירום – כך נמסר מדובר משמר החופים. לדבריו, "כל מי שניצל נראה במצב טוב ותנאי הים משתפרים".

ביום רביעי מתו, על פי ההערכות באו"ם, לפחות 300 בני אדם בדרכם מלוב לאיטליה, אחרי ששתי סירות הגומי שהובילו אותם התהפכו בים התיכון. נציבות האו"ם לפליטים (UNHCR) מסרה כי "תשעה גברים בלבד ניצלו אחרי ששהו ארבעה ימים בים".

בתקרית נוספת שאירעה השבוע, הקשורה גם היא לסירת מהגרים שעשתה את דרכה מאפריקה לאיטליה, דיווח משמר החופים האיטלקי על מותם של 29 גברים שקפאו למוות בסירה שחילצה אותם. הגברים היו חלק מקבוצה של 105 בני אדם, והם שהו 18 שעות בסיפון הפתוח של הסירה האיטלקית, שלא הייתה מצוידת לאסוף כמות כה גדולה של ניצולים.

עוד ידיעות מהעולם:
דיווח: חמינאי השיב לאיגרת החשאית מאובמה
מחבלים מתאבדים של דאעש תקפו בסיס עיראקי-אמריקני
המחבל הנורבגי: "הבידוד בכלא פוגע בזכויות האדם שלי"

האו"ם ביקר את מדיניות החילוץ של האיחוד

בתוך כך, נציבות האו"ם לפליטים מתחה השבוע ביקורת קשה על מדיניות החילוץ החדשה של האיחוד האירופי, שנכנסה לתוקף בשנה שעברה, וטענה כי היא אינה יעילה בהצלת חיים. צוותים של האיחוד קיבלו את האחריות לסיורים בים התיכון מידי איטליה, שהפסיקה את הסיורים אחרי שמאות מהגרים מתו מול חופי למפדוזה ב-2013. לדברי האו"ם, משמר החופים האיטלקי נהג להתקרב גם לחופי לוב, בעוד שספינות האיחוד האירופי אינן נוהגות להתרחק מחופי איטליה, ולכן "מפספסות" מקרי טביעה רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully