וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבלים מתאבדים של דאעש תקפו בסיס עיראקי-אמריקני

14.2.2015 / 0:52

כוחות צבא עיראק הדפו את כוחות "המדינה האיסלאמית", וטרם התברר אם אלה הצליחו לחדור לבסיס, בו מתאמנים כוחות של חיל הנחתים של ארה"ב. למרות תקיפות הקואליציה, הלוחמים האיסלאמיסטים השתלטו על עיירה סמוכה

לוחמים שיעים בקרב נגד "המדינה האיסלאמית" (דאעש) במחוז כרבלא, עיראק. רויטרס
כוחות של צבא עיראק בלחימה נגד דאעש/רויטרס

כ-25 לוחמים של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), חלקם מחבלים מתאבדים, תקפו אתמול (שישי) את בסיס חיל האוויר העיראקי בעין אל-אסד, במחוז אנבאר שבמערב עיראק, שבו מתאמנים גם כוחות של צבא ארצות הברית. דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, מסר כי כוחות הביטחון העיראקיים הדפו את מתקפת האיסלאמיסטים, והרגו את מרביתם.

לא דווח על אבדות בנפש לכוחות העיראקיים או האמריקניים. דובר הפנטגון הדגיש כי כוחות הנחתים האמריקניים היו במרחק של כשלושה קילומטרים מזירת התקיפה, ולא היו מעורבים בחילופי האש. דובר נוסף של הפנטגון, סטיב וורן, הוסיף כי האמריקנים הקפיצו מטוסים ללא טייס (מל"טים) ומסוקי אפאצ'י על מנת לסייע בלחימה, אולם עד שאלה הגיעו לאזור הקרבות, הלחימה הסתיימה.

עוד בוואלה חדשות:
בלעדי לוואלה חדשות: כך ניצחתי את דאעש בקרב
מפקד כוח קודס האיראני: "דאעש קרוב למותו"
הצבא הסורי תוקף במעוז המורדים האחרון: "הקרב יהיה ארוך"

מטוס של חיל האוויר הירדני ממריא בדרכו לתקוף מטרות של דאעש בסוריה, פברואר 2015. רויטרס
מטוס ירדני בדרכו לתקיפת מטרות דאעש/רויטרס

טרם התברר אם לוחמי דאעש הצליחו לחדור לשטח הבסיס, אולם דווח כי הם התקרבו לתחומיו. על פי הדיווחים, הלוחמים האיסלאמיסטים לבשו מדים של צבא עיראק, במטרה לחדור לבסיס. "ככל הנראה, מרביתם, אם לא כולם, לבשו מדים עיראקיים", אישר קירבי.

המתקפה אתמול מגיעה לאחר מתקפה נוספת שאירעה ביום חמישי באזור הבסיס ובעיירה אל-בגדאדי הסמוכה. בעקבות זאת, דווח על כמה מקרים של חילופי אש במהלך הלילה ושעות הבוקר המוקדמות. גורם עיראקי מסר כי כוחות דאעש נסוגו כמעט לחלוטין מהעיירה, והלוחמים הנותרים מרוכזים בעיקר סביב תחנת המשטרה המקומית.

עם זאת, גורמים בשבטים המתגוררים באזור טענו כי "המדינה האיסלאמית" עדיין שולטת על מרבית העיירה. קירבי מסר כי על פי ההערכה האמריקנית, לוחמי דאעש אכן שולטים במרבית העיירה. בימים הקרובים, צפויות הרשויות בעיראק לגבש תמונת מצב מדויקת של ההתפתחויות באל-בגדאדי, ולהגיע להערכה בנוגע לסיכון האפשרי לבסיס העיראקי-אמריקני. ביממה האחרונה, כוחות הקואליציה העולמית בהובלת ארצות הברית ביצעו חמש תקיפות אוויריות באזור.

(עדכון ראשון: 22:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully