וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד כוח קודס האיראני: "דאעש קרוב למותו"

גנרל קאסם סולימאני התייחס למאבק של טהראן בארגון הסוני הקיצוני וטען כי "האבידות שהוא נוחל בשדה הקרב מקרבות אותו לסופו". זאת, על אף שלוחמיו כבשו עיר הסמוכה לבסיס מרכזי במערב עיראק

קאסם סולימנאי עם האדי עמארי – הממונה על הכוחות המיוחדים של צבא עיראק. רויטרס
קאסם סולימאני עם מפקד הכוחות המיוחדים של עיראק בחודש אוגוסט/רויטרס

מפקד כוח "קודס" במשמרות המהפכה של איראן, גנרל קאסם סולימאני, הצהיר אתמול (חמישי) כי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) "בדרך לסופו" – כך דווח בסוכנות הידיעות האיראנית פארס. זאת, על אף שלוחמי הארגון הקיצוני כבשו עיירה במערב עיראק ותקפו בסיס סמוך, שם מוצבים כוחות אמריקניים.

גנרל סולימאני היה בעבר דמות מסתורית בכוח האיראני המיוחד, אך הוא הפך לפנים הציבוריות של איראן בתמיכתה בממשלות עיראק וסוריה נגד הארגון שנגס בשטחיהן. הוא צולם פעמים רבות בשדה הקרב, כשתמונות שלו לצד כוחות פרו-ממשלתיים בעיראק, בהם הכורדים ומיליציות שיעיות, פורסמו ברשתות החברתיות.

לוחמי דאעש (המדינה האיסלאמית) – סוריה, דצמבר 2014. יוטיוב, צילום מסך
הצליחו לכבוש עיר אסטרטגית. לוחם דאעש/צילום מסך, יוטיוב

"בהתחשב באבידות הכבדות שדאעש וארגוני טרור נוספים סופגים בעיראק ובסוריה, אנחנו בטוח שהקבוצות הללו קרובות לסיום חייהן", הכריז סולימאני. דבריו, שפרסמום הם דבר חריג ביותר, נאמרו בקרמאן, מחוז הולדתו באיראן, לציון 36 שנה למהפכה האיסלאמית במדינה. "כיום, אנחנו רואים סימנים שהמהפכה האיסלאמית מיוצאת לכל רחבי האזור – מבחריין לעיראק ומסוריה לתימן ולצפון אפריקה. המערב והציונים הודו הפעם יותר מבעבר בחולשותיהם ובכוחה של הרפובליקה האיסלאמית, לנוכח תבוסותיהם המתמשכות", המשיך הגנרל הבכיר.

כאמור, דבריו מגיעים על רקע הישג שרשם אתמול דאעש בשדה הקרב, כשכבש את רוב שטחי העיר אל-בגדאדי, הנמצאת בסמוך לבסיס אל-אסד, שם מאמנים כ-320 נחתים אמריקנים כוחות של צבא עיראק. לדברי גורמים רשמיים בעיראק, לוחמי הארגון תקפו את הבסיס הצבאי, הנמצא כחמישה קילומטרים מדרום-מערב לעיר, אך לא הצליחו לחדור אליו. דוברת הפנטגון, אליסה סמית', אישרה כי מתקיימים קרבות באל-בגדאדי, אך הדגישה כי הבסיס לא הותקף באופן ישיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully