וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

חמינאי שלח מכתב חשאי לאובמה, ליברמן תוקף את המשטרה, תינוקת בת שנתיים נספתה בשריפה בצפון, חודשה החקירה נגד נשיאת ארגנטינה והפסקת האש באוקראינה תיכנס הלילה לתוקף. אלה הכותרות של השבת

תחקיר: 90% מההרוגים בהפצצות בתים ב"צוק איתן" - אזרחים

שבועות בודדים לפני פרסומו הצפוי של דוח ועדת החקירה הבינלאומית של האו"ם לפשעי המלחמה שבוצעו לכאורה על ידי ישראל במהלך מבצע "צוק איתן" – ובצל פרישתו של העומד בראשה וויליאם שייבאס – פרסמה אתמול (שישי) סוכנות הידיעות אי-פי תחקיר מקיף, הסוקר 247 הפצצות ישראליות על מבנים אזרחיים ברצועת עזה, שבהן נהרגו 844 פלסטינים. 508 מתוך ההרוגים – מעט יותר מ-60% – היו ילדים, נשים וקשישים.

התחקיר מתבסס על עדויות של תושבי הרצועה ועל תחקיר בשטח, הכולל איסוף תעודות פטירה, ובוחן רק חלק קטן מקרוב ל-5,000 הפצצות שביצע צה"ל במהלך המבצע, בחודשים יולי ואוגוסט האחרונים. מדובר בכל ההפצצות שבהן נקבע בתחקיר שמטרותיהן היו מתחמים אזרחיים.

"חמינאי שלח מכתב חשאי לאובמה"

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, שיגר בשבועות האחרונים לנשיא ארצות הברית ברק אובמה איגרת חשאית - כך דיווח הלילה עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל". על פי הדיווח, שצוטט מפיו של דיפלומט איראני, מדובר בתגובה לאיגרת שנטען כי אובמה שיגר לחמינאי בחודש אוקטובר האחרון, שבה הדגיש כי שיתוף הפעולה במאבק נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) תלוי במידה רבה בגיבוש הסכם הגרעין. לדברי הגורם, תגובתו של חמינאי לאובמה היתה "מכבדת, אך לא מחייבת". ה"וול סטריט ג'ורנל" הוסיף כי בכיר בבית הלבן סירב לאשר את עצם קיומו של מכתב כזה.

האיגרת שאליה התייחס כביכול חמינאי במכתבו, שוגרה אליו בעיצומן של שיחות הגרעין בין שש המעצמות לטהראן בסוף השנה שעברה. לפי דיווחים שונים, אובמה כתב כי שיתוף הפעולה במלחמה בדאעש יתקיים במידה וייחתם הסכם גרעין עד לתאריך היעד הקודם - 24 בנובמבר. עוד דווח כי מדובר היה בפעם הרביעית לפחות שאובמה משגר מכתב למנהיג איראן מאז שנכנס לבית הלבן ב-2009.

ליברמן: "אין פרשת שחיתות, יש פרשת סוטי מין במשטרה"

יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, התייחס היום לפרשת השחיתות, שבה מעורבים גם בכירים במפלגתו, ותקף בחריפות את המשטרה, האמונה על חקירת הפרשה. "אין פרשת שחיתות. יש פרשת סוטי מין במשטרת ישראל, וכדי לכסות על כל הכישלונות צריכים להמציא משהו", אמר באירוע "שבתרבות" בבאר שבע בהנחיית רועי כ"ץ. "שש פעמים ברצף עם תחילת מערכת הבחירות פותחים בתיק שקשור לישראל ביתנו. מקריות מעניינת".

שר החוץ התייחס בדבריו גם לאפשרות שישראל תתקוף את מתקני הגרעין האיראניים, וביקר במרומז את ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "אני לא סומך כל אלה שנואמים ומדברים. כשמתחילים לדבר ולקשקש זה רק פוליטיקה. צריך לעשות בלי דיבורים, מי שמדבר לא עושה", אמר. "כשבגין החליט לא היו הדלפות או קשקושים. התעוררנו יום אחד וזה לא היה. הדיבורים מיותרים".

לאחר מות התובע: חודשה החקירה נגד נשיאת ארגנטינה

התובע הפדרלי בארגנטינה הגיש אתמול הצהרה המפרטת את האישומים נגד הנשיאה כריסטינה פרננדס, שר החוץ הקטור טימרמן ובכירי ממשל נוספים, בגין ניסיונם לכאורה לטייח את המעורבות האיראנית כביכול בפיגוע במרכז קהילתי יהודי בבואנוס איירס בשנת 1994. הצהרתו של התובע חררדו פוליסיטיה, הכוללת 62 עמודים, פורסמה באתר התביעה הכללית של ארגנטינה, וממוענת לשופט המפקח על חקירת הפרשה, דניאל ראפקס.

"החקירה תחודש במטרה לבסס את האישומים ולקבוע אם ניתן להעמיד את האחראים לדין פלילי", נכתב בהצהרתו של פוליסיטה. החלטתו של התובע לאשר את האישומים ולחדש באופן רשמי את חקירת המקרה מגיעה לאחר סערה במדינה בעקבות מותו של התובע הממונה על החקירה, אלברטו ניסמן, שנרצח יום לפני שהיה אמור להעיד בפני בית הנבחרים ולהצהיר על ממצאיו נגד בכירי הממשל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

נשיא אוקראינה תוקף את רוסיה: "הפסקת האש בסכנה גדולה"

נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו, הזהיר היום כי הסכם הפסקת האש שנחתם בין הבדלנים הפרו-רוסים לבין הממשל בקייב לא ימומש, זאת לאור הקרבות הקשים הממשיכים להתחולל במזרח המדינה. "למרבה הצער, למרות כל מה שהושג בהסכמי מינסק, התוקפנות של רוסיה רק התגברה", האשים פורושנקו, "הסכם הפסקת האש נמצא בסכנה גדולה".

ההסכם בין הצדדים, שנחתם ביום חמישי האחרון בהסכמת מנהיגי אירופה, בהם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת פרנסואה הולנד, צפוי להיכנס לתוקף בלילה שבין שבת לראשון. עם זאת, פורושנקו מאשים את מוסקבה בכך שעל אף ההבנות אליהן הגיעו הצדדים במינסק, מחריף המשבר הביטחוני במזרח אוקראינה. בין היתר, נהרגו אתמול בחילופי אש בין הצדדים באזור לפחות 12 בני אדם, וחודש הירי הארטילרי בעיר דונייצק המוחזקת בידי הבדלנים.

פעוטה בת שנתיים נספתה ו-7 נפגעו בשריפה בצפון

פעוטה בת שנתיים נספתה ושבעה בני אדם נפגעו היום בשריפה שפרצה בקומה השנייה של בית פרטי בכפר טייבה זועבייה שבעמק יזרעאל. פרמדיקים וחובשים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום נאלצו לקבוע את מותה במקום. בין הפצועים בדליקה, צעיר בן 27 שנפגע באורח בינוני משאיפת עשן ופונה לבית החולים רמב"ם שבחיפה במסוק של מגן דוד אדום. ששה נפגעים נוספים משאיפת עשן פונו לבית החולים העמק שבעפולה. מחקירה ראשונית של מכבי האש עלה כי הגורם לפרוץ השריפה הינו תנור חשמלי לחימום שהושאר דולק וללא השגחה.

"במקום הייתה המולה גדולה מאוד", סיפר גואל נאמן, פרמדיק מד"א שהגיע למקום."הדיירים שיצאו עצמאית מהדירה סיפרו ללוחמי האש ולנו כי יש פעוטה לכודה בבית. תוך כדי פעולות כיבוי האש אותרה הפעוטה כשהיא ללא רוח חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה. אדם שסבל משאיפת עשן, פונה לחבירה עם מסוק מד"א שנחת בשדות הסמוכים לכפר. הוא הורדם והונשם בשטח ופונה לבית החולים רמב"ם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully