וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפיצוץ הפצמ"ר שקטע את רגליו - לפוליטיקה: "סגירת מעגל"

12.2.2015 / 19:26

גדי ירקוני, שנפצע קשה במטח קטלני על קיבוץ נירים ב"צוק איתן", השתחרר משיקום בשיבא והגיע לביקור בסורוקה, שם חייו ניצלו. "הגעתי על רגליי, גם אם לא שלמות", אמר המועמד הטרי לראשות מועצת אשכול

צילום: דוד קורן, עריכה: מתן חדד

גדי ירקוני, בן 47 ורכז המשק בקיבוץ נירים שנפצע קשה במטח הקטלני ביממה האחרונה של מבצע "צוק איתן" ואיבד את שתי רגליו, הגיע היום (חמישי) לביקור מרגש בבית החולים סורוקה בבאר שבע ופגש את הצוותים שהצילו את חייו. זאת, לאחר שהבוקר השתחרר מבית החולים שיבא בתל השומר בסיומו של שיקום של חצי שנה, וחזר לביתו בקיבוץ במועצה האזורית אשכול עם הודעה בפיו – הוא צפוי להתמודד לתפקיד יו"ר המועצה לאחר שיושב הראש הנוכחי, חיים ילין, הודיע על התמודדותו לכנסת ברשימת מפלגת יש עתיד.

ירקוני הבטיח לצוותי בית החולים סורוקה עם סיום הטיפול המאסיבי בו, שבתום השיקום ישוב להודות להם כשהוא על הרגליים – וכך קרה. "אני מאושר, כי עמדתי בהבטחתי להגיד תודה לרופאים שטיפלו בי בסורוקה. אני מגיע לפה על רגליי, גם אם הן לא שלמות", אמר בביקור, כשהוא מלווה בבני משפחתו. "ההגעה שלי היום לסורוקה היא סגירת מעגל. באתי להגיד לרופאים תודה, הפציעה מאחורי ואני מביט עכשיו לעתיד".

עוד בוואלה! חדשות:
"הניצב הכניס ידו לכיס בישבני": דותן עומת עם עדות נגדו
סיירת מטכ"ל או שייטת 13: מי אלופי צה"ל בכושר קרבי?
רכז המשק שנפצע קשה ב"צוק איתן": אתמודד על ראשות מועצת אשכול

גדי ירקוני, שנפצע קשה ברגליו במהלך מבצע 'צוק איתן', במפגש מרגש עם ד"ר עמית פרנקל בסורוקה, פברואר 2015. רחל דוד, סורוקה,
"אני מאושר, כי עמדתי בהבטחה שלי". ירקוני וד"ר פרנקל/רחל דוד, סורוקה

במפגש התייחס ירקוני גם לשני חבריו לקיבוץ, אשר נהרגו באותה תקיפה קטלנית – זאב (זאביק) עציון ושחר מלמד, רכז הביטחון השוטף הצבאי ורכז ההשקיה בנירים. "אני חושב בכל יום על חברי שאינם איתי, היה לי הרבה מזל שנשארתי בחיים", אמר בעצב. עם זאת, בירקוני טמונה גם אופטימיות גדולה ותקווה, עם הודעתו על התמודדותו לתפקיד יו"ר המועצה. "עכשיו אני פונה גם לכיוונים אחרים, אני רוצה לדאוג לביטחון של התושבים וגם לביטחון הכלכלי. להגיד לממשלה שהאזור הזה הוא אחד המקומות החשובים ביותר, ולהביא מהממשלה משאבים כדי שהוא רק יגדל ויתפתח".

דוקטור עמית פרנקל, רופא יחידת טיפול נמרץ בבית החולים סורוקה אשר טיפל בירקוני, התרגש גם הוא כשראה אותו מגיע לביקור ועומד אל מול הצוותים הרפואיים. "זה נורא מרגש לראות אותו ככה על הרגליים", אמר. "הוא עבר ניתוחים קשים ואנו מאוד מתרגשים ושמחים שהוא הגיע לפה היום".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
חיילי גדוד הנחל עוזבים את עמדת השמירה בכניסה לקיבוץ נירים, ינואר 2015. שי מכלוף
חיילים עוזבים את קיבוץ נירים בתום המבצע/שי מכלוף

"לבית החולים הגיעו חברים רבים שסיפרו על האופי החזק של גדי", סיפרה באוגוסט האחרון חבצלת יהל, בת דודתו של ירקוני, ימים ספורים לאחר האירוע. "הוא נותר בהכרה באירוע. נתנו לו חמצן, אבל היה במקום רק בלון חמצן אחד וגדי אמר לחבר שלו: 'תן את זה לשחר, אני אסתדר', וזאת למרות שהיה במצב מאוד קשה ורגליו מרוטשות", אמרה יהל.

פציעתו של ירקוני אירעה כשלושים יום לאחר נפילתו בקרב של סגן רועי פלס, קרוב משפחתו שנהרג מפגיעת טיל נ"ט בבית ברצועת עזה שבו שהה.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully