וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכז המשק שנפצע קשה ב"צוק איתן": אתמודד על ראשות מועצת אשכול

12.2.2015 / 4:17

גדי ירקוני איבד את רגליו במבצע שבו נהרגו גם שני חבריו מהקיבוץ וקרוב משפחתו. היום הוא משתחרר מבית החולים ומצהיר על רצונו להחליף את חיים ילין, שהצטרף ל"יש עתיד". "אני מתכוון לחזק את יישובי עוטף עזה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני מרגיש מצוין". גדי ירקוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

גדי ירקוני, רכז המשק בקיבוץ נירים שנפצע קשה במטח הקטלני ביממה האחרונה של מבצע "צוק איתן" ואיבד את שתי רגליו, משתחרר היום (חמישי) מבית החולים שיבא בתל השומר, וחוזר לביתו בקיבוץ במועצה האזורית אשכול אופטימי מתמיד - ועם תכניות שאפתניות לעתיד.

שעות לפני כניסת הפסקת האש בין ישראל לארגוני הטרור ברצועה לתוקפה, נפגע ירקוני ממטח פצצות מרגמה, שגרם גם למותם של שניים מחבריו הקרובים - זאב (זאביק) עציון ושחר מלמד, הרבש"צ ורכז ההשקיה בנירים. כעת הוא מתכוון לחזור לעבודתו, ואף להתמודד על ראשות המועצה האזורית אשכול - תפקיד שהתפנה עקב הצטרפותו של חיים ילין ל"יש עתיד" לקראת הבחירות.

עוד ידיעות בנושא מבצע "צוק איתן":
יעלון להוריו של אורון שאול: "מחויב להחזיר אותו הביתה"
5,000 שקלים לסטודנטים ב"ספיר" ששירתו ב"צוק איתן"
בצלם: "דגל שחור מתנוסס מעל תקיפות הבתים ב'צוק איתן'"

"אני מרגיש מצוין", אמר אתמול ירקוני לוואלה חדשות. "מחר אני משתחרר אחרי חצי שנה שהיו בה הרבה טלטלות ובזכות הצוות המצוין פה ובסורוקה, שהצליחו להפוך אותי משבר כלי לאדם מתפקד, אני חוזר מחר למשימות שלי ולעבודה בתור רכז משק בעוטף עזה". לאחר שישתחרר משיבא מתכוון ירקוני גם לבקר בבית החולים סורוקה בבאר שבע ולהודות לצוות הרפואי שהציל את חייו.

ירקוני הגיע ב-26 באוגוסט לסורוקה, שם הצליחו הרופאים לייצב את מצבו הקשה. לאחר כמה ימים הוא הובא למחלקת לשיקום בבית החולים שיבא.

על התמודדותו הצפויה לראשות המועצה אמר: "אני מתכוון להסביר למדינאים שאנו בעוטף עזה כאן בגלל ציונות. אנו אחד האזורים החשובים ביותר בארץ אם לא החשוב ביותר. אני מתכוון לחזק את יישובי עוטף עזה ולגרום לצמיחתה של האוכלוסייה. אני מתרגש לבוא לקיבוץ מחר. ביום ראשון כבר אהיה במשרד בעבודה שגרתית".

"היה לו רק בלון חמצן אחד, אבל הוא אמר - תן את זה לשחר"

ירקוני, בן 47, נשוי ואב לשלושה ילדים, שהה בעת נפילת פצצת המרגמה סמוך לרבש"צ זאב עציון וחבר הקיבוץ שחר מלמד, שנהרגו כאמור באירוע.

"לבית החולים הגיעו חברים רבים שסיפרו על האופי החזק של גדי", סיפרה באוגוסט האחרון חבצלת יהל, בת דודתו של ירקוני, ימים ספורים לאחר האירוע. "הוא נותר בהכרה באירוע. נתנו לו חמצן, אבל היה במקום רק בלון חמצן אחד וגדי אמר לחבר שלו: תן את זה לשחר, אני אסתדר', וזאת למרות שהיה במצב מאוד קשה ורגליו מרוטשות", אמרה יהל.

פציעתו של ירקוני אירעה כשלושים יום לאחר נפילתו בקרב של סגן רועי פלס, קרוב משפחתו שנהרג מפגיעת טיל נ"ט בבית ברצועת עזה שבו שהה.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully