וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה על נציבות הביקורת: שי ניצן נגד עיצומי הפרקליטים

11.2.2015 / 20:05

פרקליט המדינה יצא נגד צעדי הפרקליטים המוחים על הקמת נציבות הביקורת, והורה למנהלי המחוזות שלא לשתף עמם פעולה. בתוך כך, הוחרפו העיצומים והם יפגעו בתיקי מעצרי בית, פסילת רישיון והסגרה בינלאומית

שי ניצן בוועידת המשפט באשקלון. אוגוסט 2014. ראובן קסטרו
"אין מקום שמנהלי היחידות יחתמו על המסמכים". שי ניצן/ראובן קסטרו

פרקליט המדינה שי ניצן הביע התנגדות לעיצומים שנוקט ועד פרקליטי המדינה, המוחה על הקמת נציבות הביקורת על התביעה, שהגישה דוח ראשון בשבוע שעבר ובו מסקנות אישיות כלפי פרקליטים. במכתב ששלח אתמול (שלישי) ניצן ליו"ר ועד הפרקליטים, עורכת הדין לימור פלד, כתב כי הוא מורה למנהלי היחידות שלא לחתום על מסמכים שיוגשו לבית המשפט, זאת בעקבות הודעת הפרקליטים כי הם מתכוונים להעביר כל מסמך לחתימה כדי שלא יהיו חשופים לביקורת אישית עליהם, ללא הגנה נאותה.

"בהמשך להודעתכם כי הנחיתם את הפרקליטים כי המסמכים המפורטים בהודעה האמורה יוכנו על ידי הפרקליטים אך לא יחתמו על ידם, וכי מסמכים אלה יוגשו לבית המשפט רק בחתימתם של מנהלי היחידות, אין מקום שמנהלי היחידות יחתמו על מסמכים שאינם נוהגים לחתום עליהם כחלק משגרת העבודה", כתב ניצן. "מה גם שבהיקף הפעילות של היחידות – חתימה זו עלולה להיות לא יותר מ'חותמת גומי' ואין זה מנוהגנו להוות 'חותמת גומי'", הוא הוסיף.

עוד על שביתת הפרקליטות:
המאבק בגוף הביקורת: הפרקליטים מאיימים בשביתה איטלקית
אחרי דוח הביקורת הראשון: הפרקליטים ישבתו מחר ל-3.5 שעות
דוח ראשון על הפרקליטות: "יועצת משפטית שיקרה לנתבע"
הפרקליטים ישבתו? "לא נשתף פעולה עם גוף הביקורת"

אילוסטרציה. ShutterStock
גם המחלקה הבינלאומית בפרקליטות הצטרפת לעיצומים/ShutterStock

דבריו של ניצן התקבלו בכעס גדול בפרקליטות, שם הוחלט להמשיך במדיניות המדוברת. אם פרקליטי המחוז לא יחתמו על המסמכים, הם לא יוגשו כלל, מה שיגרום לעיכוב הליכים משמעותי בניהול תיקים, בהגשת כתבי אישום בתיקים שבהם הנאשם נמצא במעצר בית ובפסילות רישיון נהיגה. כמו כן, הוחלט לצרף לעיצומים גם את המחלקה הבינלאומית בפרקליטות, צעד שצפוי לעכב הליכי הסגרה של מבוקשים ואף לפגום בהם.

"לא יצאנו למאבק הזה בלב קל. המאבק הנוכחי אינו נוגע לדרישות כספיות או להטבות אחרות. הוא גם לא מתיימר להפוך את הפרקליטים לחסינים מביקורת", כתב ועד הפרקליטים לכלל הפרקליטים בארץ. "מאבקנו נוגע לערכים שמכוננים את הזהות המקצועית שלנו. כפל ביקורת והיעדר הגנות מתאימות, כמו גם קשיים רבים אחרים, שאף לא ניתנה עליהם הדעת במסגרת הקמתו של גוף הביקורת ויביאו לתוצאה של פגיעה בלתי מוצדקת בפרקליטים ובעבודתנו למען הציבור".

בתגובה לפניית וואלה חדשות אמרה יו"ר הוועד כי "הגיע הזמן שפרקליט המדינה ופרקליטי המחוזות יעמדו לצדנו במאבק על נשמת אפה של הדמוקרטיה נגד גוף שהוקם מאינטרסים צרים וממניעים פוליטיים, כדי להחליש את עבודת הפרקליטים ולא לאפשר להם להילחם בפשיעה ובשחיתות ולהגן על האינטרס הציבורי. הקמת הגוף חייבה את הפרקליטים להתאים ולשנות את דרך עבודתם, ולא ברור מדוע בקשה מינימלית של קבלת אישור המנהלים בזמן אמת לפעולות שהפרקליטים מתבקשים לבצע בשם היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, נתקלת בסירוב".

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully