וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בגוף הביקורת: הפרקליטים מאיימים בשביתה איטלקית

8.2.2015 / 16:06

בהודעה שהפיץ הוועד נמסר כי החל מיום רביעי יוגשו מסמכים רק בחתימת פרקליט מחוז או מנהל מחלקה. הצעד צפוי להאט את הליך קבלת ההחלטות בפרקליטות. הסיבה: התנגדות הוועד להקמת נציבות הביקורת על התביעה והדוח הראשון שפורסם

שי ניצן בטקס חילופי פרקליט המדינה . דצמבר 2013. טלי מאייר
פרקליט המדינה, שי ניצן/טלי מאייר

ועד פרקליטי המדינה, המוחה על הקמת נציבות הביקורת על התביעה, שהגישה דוח ראשון בשבוע שעבר ובו מסקנות אישיות כלפי פרקליטים, מחריף את צעדיו. בהודעה שהפיץ היום (ראשון) הוועד נכתב כי החל מיום רביעי הקרוב הם יגישו לבתי המשפט מסמכים מסוגים שונים רק בחתימתו של פרקליט המחוז או מנהל מחלקה, זאת על מנת "להסיר אחריות". הצעד צפוי לסרבל את הפעילות בפרקליטות ולהאט את קבלת ההחלטות בתיקים שונים.

הפרקליטים טוענים כי בשל העובדה שהפעולות שהם נוקטים במסגרת עבודתם "עומדות למבחן", אין להם ברירה אלא "להתאים את עבודתם למציאות החדשה". על כן, לדבריהם, עליהם להעמיד כל פעולה לאישורם של ראשי המערכת על מנת שיבחנו את דרך ההתנהלות בזמן אמת.

עוד בנושא:
הפרקליטים ישבתו? "לא נשתף פעולה עם גוף הביקורת"
דוח ראשון על הפרקליטות: "יועצת משפטית שיקרה לנתבע"
אחרי דוח הביקורת הראשון: הפרקליטים ישבתו מחר ל-3.5 שעות

ציפי לבני ויצחק הרצוג, ינואר 2015. ראובן קסטרו
הקימה את גוף הביקורת על התביעה. שרת המשפטים לשעבר, ציפי לבני/ראובן קסטרו

המסמכים שיועברו לאישור פרקליט המחוז כוללים, בין היתר, כתבי אישום בתיקים הממתינים לבירור דין (מב"דים), כלומר החלטות בדבר העמדת אזרחים לדין או סגירת תיקים, עתירות של תכנון ובנייה, תביעות אזרחיות נגד המדינה וכל תגובה ראשונה המוגשת בערעורים מנהליים; ערעורים לבית המשפט העליון בתיקים פליליים, וכן תגובות ותשובות בתיקי בג"ץ.

"כל פרקליט הנדרש להגיש מסמך מהמפורטים לעיל החל מיום רביעי בבוקר, יעביר את התיק, בצירוף המסמך הסופי כשהוא מוכן להגשה, ללשכת פרקליט המחוז/מנהל המחלקה בפרקליטות המדינה לחתימתו", כתב ועד הפרקליטים בהודעתו. "יש להשתדל, ככל שניתן, להעביר את התיק זמן סביר מראש. לא יוגש מסמך מהמפורטים לעיל, אלא בחתימת הגורמים הנ"ל בלבד".

כמו כן, בכל הפרקליטויות העובדות על מערכת מחשוב מסוג תנופ"ה תופסק לחלוטין החל מיום רביעי בבוקר הזנת מסמכים ותרשומות למערכת זו. תרשומות ומסמכים יישמרו באופן ידני או בתוכנת "וורד". גם צעד זה צפוי להאט באופן ניכר את עבודת הפרקליטות העמוסה והחסרה בתקנים גם כך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"פגיעה קשה בעבודת הפרקליטות"

נציבות הביקורת על התביעה הוקמה על ידי שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני, והחלה לפעול לפני תשעה חודשים. זאת, על מנת לערוך ביקורת יזומה ולברר תלונות על פרקליטות המדינה. דוח הביקורת הראשון שלה, שפורסם בשבוע שעבר, כלל תלונה על התנהלות שיטתית של פרקליטה, הכרוכה ברשלנות ובמחדלים מקצועיים רבים חוזרים ונשנים וכן במחדלי אמינות. התלונה נמצאה מוצדקת וכללה המלצה אופרטיבית.

הדוח גרר תגובה נזעמת מהוועד. "הקמתה ופעילותה של נציבות הביקורת מעוררת קשיים של ממש, הן משפטיים והן מעשיים, ויש בה כדי לפגוע פגיעה קשה בעבודת הפרקליטות בהגנה על הציבור מפני שחיתות, עבירות פליליות ופגיעה בקופה הציבורית", נמסר בזמנו.

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully