וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנערות שחולצו מהמדבר משחזרות: "לא האמנו שימצאו אותנו"

11.2.2015 / 21:15

תמר וספיר, תלמידות כיתה י"א מירושלים, היו תקועות אתמול במשך 11 שעות במכתש הקטן, אחרי שאבדה דרכן במשימת ניווט. היום הן משחזרות: "איבדנו כל תחושת כיוון. מצאנו את עצמנו על קצה הר מעל תהום"

צילום: יחידת החילוץ, מור שאולי עריכה: מתן חדד

"הבנו שמשהו לא בסדר, ומצאנו את עצמנו תקועות 11 שעות במדבר": כך שחזרה היום (רביעי) תמר שטרנברג בת ה-17 את הרגעים הלא נעימים שחוותה אתמול אחרי שהלכה לאיבוד עם חברתה ספיר ביטון במהלך טיול במכתש הקטן. השתיים, תלמידות כיתה י"א מבית הספר המסורתי בירושלים, שהיו בטיול לדרום של שלושה ימים, חולצו רק בשעות הלילה על ידי מסוק של יחידת החילוץ האווירית של חיל האוויר 669. "לא האמנו שימצאו אותנו", הודו.

תמר שטרנברג וספיר ביטון מירושלים שנעדרו אתמול במכתש רמון, פברואר 2015. מור שאולי
תמר וספיר, היום בביתן/מור שאולי

"היינו בסמינר סוף שנה של תכנית מצטיינים שכבתית", סיפרה שטרנברג לוואלה חדשות. לדבריה, בסך הכל השתתפו בטיול 21 תלמידים, שאותם ליוו שתי מורות. המשימה שניתנה לתלמידים, בתור פעילות הסיום לסמינר, הייתה לנווט בשטח המכתש ולהגיע לנקודה מסוימת. לשם כך הם חולקו לזוגות בהגרלה. "לא ממש הבנו לאן עלינו להגיע, לאיזה מפעל. אמרו לנו 'לכו'. לא חשבנו שזה משהו מסוכן, וחשבנו שנגיע תוך זמן קצר", אמרה שטרנברג. חברתה הוסיפה: "הלכנו לכיוון מסוים, כי לא היה שום מסלול, חשבנו שכל המסלולים מגיעים למקום אחד".

עוד ידיעות בוואלה חדשות
עובדי כי"ל שרפו את תעודות החבר בליכוד: "נטשו אותנו"
בשל האובך: טיסות בוטלו, זיהום האוויר - פי 50 מהרגיל
כך מקדמות קופות חולים את טבע על חשבון נשים הרות

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
התמונות שצילמו הנערות שנתקעו בטיול במכתש הקטן. באדיבות המצולמים
תמר וספיר על ההר/באדיבות המצולמים

שטרנברג סיפרה שאחרי שעתיים של צעידה בשטח, תוך שתנאי מזג האוויר מחמירים עם רוחות ואובך, היא וחברתה ספיר זיהו שביל והמשיכו עליו. "ראינו שאנחנו לא מוצאות את עצמנו, וזה נהיה מפחיד", אמרה. גם זוגות אחרים הלכו לאיבוד ובשלב מסוים דווח על 14 נעדרים, ורק בודדים הצליחו להגיע לנקודת הסיום. חלק מאלה שאיבדו את הדרך הצליחו לחבור זה לזה, אולם תמר וספיר נותרו לבדן בשטח. "המורה אמרה בקבוצת הווטסאפ שמי שלא מוצא את הנקודה, ומי שלא בכיוון שיחזור לנקודת ההתחלה. אבל לא ידענו איפה הייתה נקודת ההתחלה כי איבדנו כל תחושת כיוון. הבנו שהלכנו לאיבוד", הסבירה ביטון.

"חשוב לשמור על חום בעזרת חיבוק"

"התחלנו לכתוב אחד לשני בווטסאפ, כי אף אחד לא הבין מה קורה. בשלב מסוים אני וספיר מצאנו את עצמנו ליד התהום. התקשרתי לאחי אדם, שעליו אני סומכת מאוד, והוא הדריך אותנו לעלות למקום גבוה", אמרה שטרנברג.

בין היתר כתב האח: "חשוב לשמור על חום בעזרת חיבוק ולהתלבש. (לחפש) מחסה, להתמגן עם תיק". שטרנברג סיפרה כי היא אמנם הקשיבה להוראות של אחיה, אולם ציינה שכבר ירד הלילה. "אחי הזמין חילוץ, וידענו שמחפשים אותנו, אבל המשטרה לא ראתה אותנו כי היינו על קצה ההר". חברתה הוסיפה: "מצאנו מקום גבוה עם ערמת אבנים, ופשוט ישבנו וחיכינו. ראינו ניידות והיינו בטוחות שבעוד זמן קצר יבואו לקחת אותנו, אבל חיכינו וחיכינו ולא הבנו למה הם לא באים".

התמונות שצילמו הנערות שנתקעו בטיול במכתש הקטן. באדיבות המצולמים
מזג האוויר הלך והחמיר/באדיבות המצולמים

תמר סיפרה כי היא שלחה למחלצים את המיקום וכי לאחר מכן הופיעו הצוותים של חיל האוויר. "מזל שהיה לנו פנס. הארנו על האדמה וסימנו את מיקומנו. ראינו שני מסוקים שעושים סיבובים, והבנו שרואים אותנו כי הוא האיר עלינו עם הזרקור".
לדבריה, את השעות הארוכות, שבהן נאלצו להתמודד עם רוחות עזות, קור וסופות חול, היא העבירה עם חברתה בשיחות ושירה, כדי לשמור על אופטימיות. "כבר חשבנו שנישן בשטח בלילה ונצטרך לקום בבוקר וללכת ברגל, אבל לא רצינו לחשוב על האפשרות הגרועה", סיפרה שטרנברג, וביטון הוסיפה: "נשאר לנו ממש טיפה מים ולא אכלנו מהבוקר. הבנו שאם נישאר על ההר על הבוקר, נהיה כבר די חלשות".

צילום מסך מההתכתבות של תמר שטרנברג, שנתקעה בטיול במכתש הקטן, עם אחיה אדם. באדיבות המצולמים
צילום מסך מההתכתבות של תמר שטרנברג, שנתקעה בטיול במכתש הקטן, עם אחיה אדם/באדיבות המצולמים

על רגע החילוץ סיפרה הראשונה: "ברגע שהם הגיעו הרגשנו הקלה ואושר. אלוהים בשמיים שמר עלינו". בנוגע לאפשרות שמדובר ברשלנות בארגון הטיול הוסיפה: "בודקים את האחריות של המורים, וזה באמת משהו לא בסדר ולא תקין. עשינו כל מה שצריך בגלל זה לא האמנו שהלכנו לאיבוד". אחרי שירדו מהמסוק השתיים התאחדו עם שאר הכיתה והמורות: "ממש שמחתי לעלות לאוטובוס ולהיות עם הכיתה". בחילוץ השתתפו יחידות החילוץ ערבה ועין גדי, לצד מתנדבים.

(צילום: 13:59)

תמונות וסרטון שצולם ע?י ד?ר אודי הר שמש יחידת חילוץ ערבה מחוז דרום. קרדיט חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
תדרוך של המחלצים, אמש/חטיבת דובר המשטרה, קרדיט חטיבת דובר המשטרה
אובך הכבד הקשה על החיפושים, אך הנעדרים אותרו לבסוף. מערכת וואלה! NEWS
פינוי התלמידות/מערכת וואלה! NEWS
האובך הכבד הקשה על החיפושים, אך הנעדרים אותרו לבסוף. חפ?ק החילוץ של יחידת חילוץ ערבה בשטח, מערכת וואלה! NEWS
האובך הכבד הקשה על החיפושים, אך הנעדרים אותרו לבסוף/מערכת וואלה! NEWS, חפ?ק החילוץ של יחידת חילוץ ערבה בשטח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully