וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל האובך: טיסות בוטלו, זיהום האוויר - פי 50 מהרגיל

שדה התעופה באילת, שהיה סגור מהבוקר עקב מגבלות ראות, נפתח בצהריים. שדה דב בתל אביב עדיין סגור. זיהום האוויר היום הוא החמור ביותר זה ארבע שנים. 260 אנשים טופלו עד כה בשל קשיי נשימה. צפו בתחזית המעודכנת מאולפן וואלה חדשות

מערכת וואלה!

(צפו בתחזית מזג האוויר המעודכנת מאולפן וואלה חדשות)

עוד יום אפור ומלא אבק, הגשם בדרך: מערכת מזג האוויר החריגה שפוקדת את המדינה, ושמביאה עמה רוחות עזות ואובך כבד ממשיכה לשבש את החיים במדינה גם היום (רביעי). בשל תנאי הראות הקשים, נסגרו הבוקר שדה התעופה באילת ושדה התעופה דב הוז בתל אביב להמראות ולנחיתות. עם זאת, שדה התעופה באילת נפתח מחדש בצהריים.

שלושה מטוסים של ארקיע, שעוכבו מאז הבוקר בשל האובך הכבד, ייצאו בהדרגה ליעדם מאילת החל מ-12:30 בצהריים. בנוסף נמסר מרשות שדות התעופה כי השדה בעובדה נפתח כשדה חלופי אם תחול החמרה מחודשת במזג האוויר בדרום. גם בנתב"ג עשויים להירשם עיכובים נוכח תנאי מזג האוויר. ציבור הטסים מתבקש לבדוק בלוח הטיסות את מועד טיסתו המעודכן.

אובך ורוחות בפתח תקווה, פברואר 2015. ראובן קסטרו
אפור בפתח תקווה/ראובן קסטרו

נכון לשעה 8:00 ריכוזי הזיהום שנמדדו ברוב חלקי הארץ הם פי 30 עד 50 ביחס ליום רגיל. ביום רגיל ריכוזי הזיהום כתוצאה מאובך עומד על 60 מק"ג/מ"ק חלקיקים מזהמים נשימים. באזור גוש דן נמדדו הבוקר 2,300 מק"ג, באזור מודיעין ורחובות 2,300 מק"ג, בירושלים 2,500 מק"ג, בערד 3,100 מק"ג, בכרמיאל 2,200 מק"ג. מאז דצמבר 2010 לא היה אובך עם רמת זיהום אוויר כמו זו שנמדדת בימים אלה. הפעם האחרונה שהיה אובך חריג בחורף הייתה במרץ 2012.

במשרד להגנת הסביבה מצפים שבצפון יהיה שיפור משמעותי באובך החל משעות הצהריים, זאת כאשר הגשמים יתחזקו וישטפו את האבק מהאוויר. במהלך שעות אחר הצהריים הגשם ידרים ואז יחול גם שיפור לאורך החוף מאזור השרון וצפונה. בפנים הארץ לא צפוי כרגע שיפור משמעותי, וגם בשעות הערב והלילה ימשיך לשרור שם זיהום אוויר כבד.

לאוכלוסייה הרגישה, חולי לב, חולים כרוניים בדרכי הנשימה, קשישים ותינוקות, מומלץ עדיין להימנע מפעילות גופנית מאומצת בשל זיהום האוויר, ומוטב להישאר במקומות סגורים. עד כה טופלו בידי מד"א 260 בני אדם שסבלו מקשיי נשימה.

אובך בתל אביב, פברואר 2015. יותם רונן
האובך בתל אביב/יותם רונן

הרוחות החזקות יימשכו היום בעוצמות של 60-40 קמ"ש, עם משבים שיכולים להגיע גם ל-70 ול-80 קמ"ש. הרשויות ערוכות להמשך הסערה, שתביא איתה גם משקעים רבים. המשטרה מוכנה לחסימת כבישים בעקבות שיטפונות, קריסת עצים, שלג והצטברות קרח על הכביש, וכוחות מתוגברים יוצבו ברחבי הארץ. מוקדי החירום תוגברו, ויחידות המתנדבים העוסקות בחילוץ נערכו בהתאם.

מאגף התנועה במשטרה נמסר כי ציבור הנהגים מתבקש להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להדליק אורות, להאט את מהירות הנסיעה ולשמור מרחק, להימנע מנסיעה בכבישים מוצפים ולהימנע מעצירות פתע. כמו כן, המשטרה מזהירה מנהיגה בקרבת מאגרי מים, בהם קיימת סכנת נפילה, היסחפות וטביעה.

עוד בוואלה! חדשות:
שיבושי טיסות, גלי ענק וזיהום אוויר: הסערה מכה בישראל
כדור הארץ השתגע - וכך זה משפיע על החורף הישראלי
מזג האוויר הקשה על המאמצים: חולצו שתי תלמידות מהמכתש הקטן

מגבלות ראות בשדה התעופה באילת  פברואר 2015. רשות שדות התעופה,
הראות ממגדל הפיקוח בנמל התעופה בן גוריון/רשות שדות התעופה
רמזור נפל על אוטובוס בשכונת דליה בחיפה. פיטר, תמונות גולשים
רמזור שנפל על אוטובוס בשכונת דניה בחיפה/תמונות גולשים, פיטר
אובך בפתח תקווה, פברואר 2015. ראובן קסטרו
אביך בפתח תקווה/ראובן קסטרו

כבר אתמול לקראת שעות הערב הסופה נתנה את אותותיה. בחיפה, עגורן התמוטט באתר בנייה הסמוך לכביש אוסקר שינדלר, וחסם את שני הנתיבים בעלייה מרמות יצחק לצומת דניה. הבוקר הכביש נפתח לתנועה בשני הכיוונים. בחלק אחר של העיר, גבר כבן 40 נפצע באורח קל מתמרור שנעקר ממקומו ועף עקב הרוחות העזות ופגע בו. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים רמב"ם בעיר כשהוא סובל מחבלת ראש.

מכ"ם הגשם המתעדכן

קריסת עגורן בחיפה, פברואר 2015. שמעון כהן, תמונות גולשים
העגורן שקרס בחיפה, אמש/תמונות גולשים, שמעון כהן

עמוד חשמל שקרס ברחוב הדפנה בקריית ביאליק גרם לשריפה ולנזק לרכב. ככל הנראה, הקריסה גרמה גם לפיצוץ בלון גז. כוחות כיבוי שהוזעקו למקום כיבו את האש, ולא דווח על נפגעים.

בנוסף, כביש 977 באצבע הגליל נסגר הבוקר לזמן קצר לתנועה בשני הכיוונים בין להבות הבשן לכפר בלום לאחר שעצים קרסו מהרוחות העזות.

הפסקות חשמל נרשמו ברחבי הקריות, וכוחות הכיבוי הוזעקו לחילוץ אזרחים רבים שנתקעו במעליות. ברחוב האצטדיון בקריית חיים כבל חשמל שנקרע פגע בכלי רכב והצית אותו. לא דווח על נפגעים. חברת החשמל הוזעקה לטיפול בכבל הקרוע, כמו גם בתקלות נוספות בקווי מתח גבוה בחיפה, בקריות, בעוספיה וביוקנעם.

מגבלות ראות בשדה התעופה באילת  פברואר 2015. רשות שדות התעופה,
הראות ממגדל הפיקוח בנתב"ג/רשות שדות התעופה
אובך בתל אביב, פברואר 2015. יותם רונן
איפה הים?/יותם רונן

בעקבות הפסקת חשמל ברשת של חברת החשמל, הפסיקו לפעול חלק ממתקני קבוצת בז"ן. כתוצאה מכך ומהליך ההפעלה מחדש של המתקנים במפרץ חיפה, הלהבה בלפיד תהיה גבוהה מהרגיל. מאיגוד ערים לאיכות הסביבה נמסר כי אין סכנה לתושבים. עם זאת, מהקואליציה לבריאות הציבור נמסר כי למרות שעוצמתו הגבוהה של הלפיד היא בהתאם לעוצמת התקלה, "יש לכך השלכות על זיהום אוויר חמור. שגרת התקלות במתחם בז"ן היא מציאות שלא ניתן להשלים עמה".

: תמרור שקרס בתל אביב 10.2.2015. חובי שטרן, מערכת וואלה! NEWS
תמרור שקרס בתל אביב, אמש/מערכת וואלה! NEWS, חובי שטרן

אתר החרמון יהיה סגור היום למבקרים. בשל מצב הים הסוער, נסגרו כבר אתמול לתנועת אניות הרציף מזרחי ומסוף כרמל בנמל חיפה. ככל הנראה, הם יישארו סגורים עד מחר. הרציף המערבי ורציף קישון ממשיכים לפעול כסדרם. גם בנמל אשדוד נערכים לסערה, וחלק מהאניות לא יפרקו את מטענן ברציפים.

עיריית ירושלים החלה בהיערכות למזג האוויר הסוער, וראש העיר ניר ברקת הנחה את אגפי העירייה השונים להיערך בהתאם. מטה החירום העירוני כבר השלים את היערכותו, והתושבים התבקשו לנקוט משנה זהירות בהשלכת פסולת כמו קרטונים או גזם, מחשש שייסתמו פתחי הניקוז. כמו כן, התושבים התבקשו לחזק אנטנות, דודי שמש וחפצים אחרים המוצבים על גגות הבתים.

הרוחות יחלשו בסוף השבוע, יהיה קר במיוחד

היום צפוי לרדת גשם לפרקים, אשר ילווה בסופות רעמים יחידות בצפון הארץ, ובהמשך היום הוא יתפשט גם למרכז. הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת, שלג ירד בחרמון ובפסגות הרי הצפון, והרוחות החזקות ימשיכו לנשוב. בשעות הערב, אף ייתכן שלג קל בפסגות הרי המרכז. אובך כבד ימשיך לשרור במרכז, ובדרום צפויות סופות חול. כמו כן, קיים חשש להצפות.

הטמפרטורות הצפויות היום והלילה: בתל אביב מ-10 מעלות עד 15 מעלות, בירושלים 8-2, ברמת הגולן 8-3, בצפת והרי הגליל 6-0, בחיפה 11-7, בטבריה 16-9, בעפולה 13-7, בעמק בית שאן 16-8, בים המלח 19-13, בבאר שבע 14-8, במצפה רמון והנגב 10-2, ובאילת מ-8 מעלות בלילה עד 19 מעלות בשעות היום.

הלילה ירד גשם לפרקים מלווה בסופות רעמים יחידות בצפון הארץ ובמרכזה, והשלג יוסיף לרדת בחרמון, בפסגות הרי הצפון ובפסגות הרי המרכז. מחר יוסיף לרדת גשם לפרקים, בעיקר בצפון הארץ ובמישור החוף, והרוחות החזקות ימשיכו לנשוב. בדרום הארץ יהיה אביך, וקיים חשש להצפות במישור החוף.

אובך בגבעת שמואל ליד פתח תקווה, פברואר 2015. ראובן קסטרו
אובך בגבעת שמואל, אתמול/ראובן קסטרו

החל ממחר ועד לסוף השבוע, צפוי להיות קר במיוחד. הרוחות החזקות ימשיכו, ויחלשו רק ביום שבת. ביום שישי, ירד גשם לפרקים, בעיקר בצפון הארץ ובמישור החוף, מלווה בסופות רעמים. שלג ירד בחרמון ובפסגות הרי הצפון, ובדרום יוסיף להיות אביך. ביום שבת, ירד גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה, וייתכנו סופות רעמים יחידות.

(עדכון ראשון: 7:20)

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

נזקי מזג האוויר: עץ דקל קרס בקריית אתא, פברואר 2015. איחוד הצלה כרמל,
דקל שקרס בקריית אתא/איחוד הצלה כרמל
מזג אוויר סוער, תל אביב. פברואר 2015. ראובן קסטרו
מזג אוויר סוער, תל אביב. פברואר 2015/ראובן קסטרו
מזג אוויר סוער, תל אביב. פברואר 2015. ראובן קסטרו
מזג אוויר סוער, תל אביב. פברואר 2015/ראובן קסטרו
רוחות עזות ליד הים, יפו. פברואר 2015. ניב אהרונסון
רוחות עזות ליד הים, יפו. פברואר 2015/ניב אהרונסון
רוחות עזות ליד הים, יפו. פברואר 2015. ניב אהרונסון
רוחות עזות ליד הים, יפו. פברואר 2015/ניב אהרונסון
רוחות עזות ליד הים, יפו. פברואר 2015. ניב אהרונסון
רוחות עזות ליד הים, יפו. פברואר 2015/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully