וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מיוחד: "חממות המסתור" של הפורצים בשרון

סמוך לאזור התעשייה של נתניה אותרו כמה מקומות, שבהן נהגו להתחבא כנופיות פושעים מהגדה ומעזה. צוות וואלה הצטרף למבצע לחישוף ה"חממות" שהוסוו בקפידה, ושמהן יצאו העבריינים לבצע פריצות. "הם למדו את היכולות הטכנולוגיות שלנו"

חשיפת סליקים של פורצים ביישוב אודים בשרון. פברואר 2015. ראובן קסטרו
"הם נעלמו כאילו בלעה אותם האדמה". צוות המשטרה בפעולה/ראובן קסטרו

המשטרה חשפה בימים האחרונים "חממות מסתור" שהקימו כנופיות פורצים באזור מושב אודים שבשרון. על פי ההערכה, מדובר בכנופיות פשע שחבריה - שוהים בלתי חוקיים מהגדה המערבית, וייתכן שאף מרצועת עזה - התחמו בפריצות לבתי מגורים ובגניבת רכוש. במשטרת קדימה העריכו כי מתוך אותם מקומות מסתור, שאף שימשו למגורים ארעיים, יצאה אחת הכנופיות לביצוע פריצה בתחילת השבוע לבית עסק ליד אודים. זהות חלק מהחשודים ידועה, ולטענת החוקרים, זה רק עניין של זמן עד שהם ייעצרו.

כעת, נערכים השוטרים למבצע רחב היקף להשמדת ה"חממות" בשרון, בין היתר בסיוע של גששים וכלבי גישוש. צוות וואלה! חדשות נחשף אתמול (שלישי) לפעילות האיתור, והצטרף לרב-פקד ניסן בן ארויה ואנשיו, שפילסו את דרכם בצמחיה העבותה. בלב הסבך, נתגלו שתי "חממות" ריקות, שאחת מהן ככל הנראה ננטשה רק דקות ספורות לפני כן.

עוד בוואלה! חדשות:
החשד: הניצב קידם קצינה מרפ"ק לסנ"צ בתמורה לקשר רומנטי
הערכה: כוח צה"ל אחראי להרג שני המבריחים בגבול מצרים
הסוף לניתוקי המים לעניים: "אי אפשר אפילו לבלוע כדור"

חשיפת סליקים של פורצים ביישוב אודים בשרון. פברואר 2015. ראובן קסטרו
"הם בונים את החממות בצורה כזו שאי אפשר לאתר אותן ממבט מהאוויר, עמוק בתוך הסבך"/ראובן קסטרו

ב"חממה" נותר מזון, שכלל ירקות ותבלינים, קערת חומוס ובקבוקי מים, לצד כלי מטבח בסיסיים ושמיכות ושקי שינה. שלדתה נבנתה מקשתות קטנות של חממות לגידולים חקלאיים. השוטרים השמידו אותה והחרימו הציוד, על מנת להקשות על חברי הכנופיה, כמו גם כדי להעביר להם מסר ברור: ביקרנו כאן, ונמשיך להגיע. מקום המסתור שלכם נחשף.

בתחילת השבוע הבחין שוטר מתנדב של משמר הגבול בכלי רכב חשוד שחנה בחניון תחנת הרכבת בית יהושע, הסמוכה לנתניה. הנהג, תושב דרום הארץ, סיפר לשוטר כי הוא ממתין לאחיו שאמור להגיע ברכבת, אולם חשדו של השוטר גבר. הוא עדכן את תחנת שדות על הימצאותו של הנהג במקום, ומפקד התחנה, סגן-ניצב משה פינצי, החליט להציב תצפית סמויה על הרכב והנחה את השוטר לעזוב את השטח בהפגנתיות.

כשעה וחצי לאחר שעזב השוטר את המקום, הבחינו הבלשים בשתי דמויות שהגיעו למגרש החניה. מיד לאחר מכן, הנהג החל להבהב עם אורות המכונית, ככל הנראה כסימן לשני החשודים כי "השטח פנוי", ואלה התקרבו אל כלי הרכב והחלו לפרוק לתוכו את תכנם של כמה תיקים. בשלב זה, ניתן האות לבלשים להסתער לעבר הרכב ולעצור את שלושת החשודים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
חשיפת סליקים של פורצים ביישוב אודים בשרון. פברואר 2015. ראובן קסטרו
"יריעות הניילון לא מאפשרות למערכות התרמיות המותקנות על המסוקים לאתר אותם"/ראובן קסטרו

השלושה נמלטו רגלית לעבר השטח המיוער שבשולי מגרש החניה. "רצנו בחשיכה, כמעט הצלחנו לשים עליהם את היד, אבל הם נעלמו לפתע בתוך הסבך. הם נעלמו כאילו בלעה אותם האדמה", סיפר אחד השוטרים שהשתתף במבצע. כוחות המשטרה מצאו במכונית תיקים שהיו מלאים ברכוש רב בשווי של עשרות אלפי שקלים, אשר לפי החשד נגנב מבית עסק שאליו פרצו חברי הכנופיה. למרבה ההפתעה, בדיקה העלתה כי בעלי אותו בית עסק הוא לא אחר מאשר שוטר משמר הגבול שבדק בתחילה את הנהג החשוד.

באותה העת, כוח של שוטרי היחידה למלחמה בפשיעה של משטרת שדות המשיכו לסרוק את הצמחייה הסבוכה. שם גילו השוטרים, בפיקודו של רפ"ק ארויה, "חממות" מגורים ומסתור, והבינו כיצד תוך רגע אחד נעלמו שלושת החשודים במהלך המרדף.

"הם בונים את החממות בצורה כזו שאי אפשר לאתר אותן ממבט מהאוויר, עמוק בתוך הסבך", הסביר גורם במשטרה. "גם אם אתה עומד מעליה, לא תצליח לאתר אותה. חברי הכנופיות למדו את היכולות המבצעיות והטכנולוגיות של המשטרה. הם בנו את החממות עם שכבות של יריעות ניילון ורשתות הסוואה, ומעל הכול, הם פיזרו הענפים מהשטח. יריעות הניילון לא מאפשרות למערכות התרמיות המותקנות על המסוקים לאתר אותם, ומסוק שסייע לנו בסריקות לא הצליח לזהות את החממות".

חשיפת סליקים של פורצים ביישוב אודים בשרון. פברואר 2015. ראובן קסטרו
"הם יוצאים בשעות הלילה המאוחרות"/ראובן קסטרו

בשנים האחרונות איתרו במשטרה נקודות מסתור דומות בסמוך ליער בן שמן ובאזור נוסף בשרון. קצין במשטרת מחוז המרכז סיפר כי ה"חממות" שנתגלו השבוע משמשות על פי ההערכה בסיסי יציאה של כנופיות הפורצים בכל אזור השרון. "החממות נמצאות ממש ליד אזור התעשייה של נתניה, לא רחוק מרמת פולג ומשורה של מושבים ויישובים חקלאיים", אמר הקצין הבכיר. "הם יוצאים בשעות הלילה המאוחרות, בערך בשלוש או ארבע, כשהדיירים בבתים בשינה עמוקה. הם פותחים תריס או דלת ו'מנקים' כל מה שנקרה בדרכם. מיד אחר כך, הם שבים לחממות או קובעים מפגש עם חבר אחר בחוליה שמגיע עם רכב, מעבירים לו את הרכוש הגנוב ונעלמים. אחת לשבוע או שבועיים הם חוזרים לבתיהם בשטחים".

לפניות לכתב: aviash123@walla.co.il

חשיפת סליקים של פורצים ביישוב אודים בשרון. פברואר 2015. ראובן קסטרו
חשיפת סליקים של פורצים ביישוב אודים בשרון. פברואר 2015/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully